تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817231408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابراهیمی: دوست داریم روحانی در جلسات جامعه روحانیت شرکت کند/ ممدوحی: دولت به راهنمایی‌های روحانیت عمل کند، عاقبت به خیر می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ابراهیمی: دوست داریم روحانی در جلسات جامعه روحانیت شرکت کند/ ممدوحی: دولت به راهنمایی‌های روحانیت عمل کند، عاقبت به خیر می‌شود

ابراهیمی: دوست داریم روحانی در جلسات جامعه روحانیت شرکت کند/ ممدوحی: دولت به راهنمایی‌های روحانیت عمل کند، عاقبت به خیر می‌شود
دو عضو ارشد جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز تهران خواستار بهتر شدن روابط دولت، با حوزه‌های علمیه و احیای دین ورفع مشکلات مردم شدند.

حجت الاسلام حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌گو با نامه نیوز با اشاره به دیدار رئیس جمهور با روحانیون و سخنان وی  مبنی بر اینکه از دیدگاه مردم مسئولیت‌ها متوجه روحانیت است،گفت: این سخنان رئیس جمهور، افراط و تفریط است. زیرا روحانیت، نمی‌تواند مسئولیت هراتفاقی که رخ می‌دهد را به عهده بگیرد و بسیاری از اتفاقات جامعه  اصلا در حوزه روحانیت نیست.

نماینده مجلس خبرگان با اشاره به وظیفه روحانیت در جامعه، خاطر نشان کرد: روحانیت مسئولیت فرهنگی و روشنگری برعهده دارد؛ اما این کار فقط بر عهده حوزه‌های علمیه نیست و باید نهادهای دیگر مانند رادیو، تلویزیون و رسانه‌ها هم در این امر همکاری کنند. در کنار این مسائل دولت نیز باید اهتمام ویژه‌ای به این مسائل داشته باشد.

ممدوحی رابطه دولت و حوزه را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر دولت تلاش خود را برای بهتر شدن این رابطه انجام دهد، گام بلندی در زمینه هماهنگی دولت و حوزه برداشته است.

وی در توصیه‌ای به دولت روحانی گفت: دولت تدبیر و امید برای موفقیت بیشتر در زمینه‌های مختلف، بهتر است به حرف روحانیت گوش کند.

ممدوحی آینده رابطه دولت و حوزه را غیرقابل پیش بینی دانست و  افزود: در مورد آینده رابطه حوزه و دولت چیزی نمی‌دانم، چون نه پیغمبر هستم و نه امام.

عضو مجلس خبرگان وضعیت فرهنگی جامعه را وابسته به رفتار دولت دانست و گفت: دولت اگر در زمینه فرهنگی به حرف روحانیت عمل کند عاقبت خوبی خواهد داشت.


ابراهیمی: روحانی مشکلات حوزه را می‌داند

همچنین حجت الاسلام حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با نامه نیوز با اشاره به، رابطه دولت و حوزه گفت: رابطه دولت و حوزه یک رابطه معمولی است و ما اقدامی حمایتی از سوی دولت در قبال حوزه‌های علمیه را مشاهده نکرده‌ایم.

این چهره سیاسی اصولگرا، به تفاوت رابطه این دولت با حوزه علمیه در مقایسه با سایر دولت‌ها اشاره کرد و افزود: رابطه دولت با حوزه با دولت‌های قبل تغییر ماهوی نکرده است. اما رئیس دولت یک روحانی و تحصیلکرده حوزه است، و مسائل و مشکلات حوزه را می‌داند. ما توقع داریم که رئیس‌‌جمهور حساسیت بیشتری نسبت به دیگران به حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان روحانی در جلسه ضیافت افطاری با روحانیت مبنی بر اینکه، میزان امید به زندگی مردم نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته، گفت: این سخن باید مستند و براساس نظر‌سنجی گفته شده باشد و طبعا آقای روحانی براساس نظر سنجی و یک آمار دقیق این مطلب را فرمودند و قطعا بررسی‌های علمی صورت گرفته است.

وی احیای دین و رفع مشکلات مردم را مهم‌ترین خواسته حوزه از دولت دانست و گفت: جهت گیری‌ها برای حوزه مهم است. دولت‌ها تلاش می‌کنند اهدافشان با انقلاب، امام و رهبری و در یک کلام با اسلام منطبق باشد. حوزه‌ها هم توقعی جز این ندارند که دولت در خدمت مردم، انقلاب، نظام و دین باشند.

ابراهیمی  افزود: " مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ " بیانگر ارزش‌های اسلامی است که در راس آن برپایی نماز و  وَآتَوُا الزَّکَاةَ کمک و خدمت به محرومین است. توقع حوزه در همین چارچوب است که دین را تقویت و ارزش‌های اسلامی را ترویج و امنیت جامعه را برقرار کنند. و اگر توانستند برای گسترش حوزه های علمیه گام هایی بردارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد دعوت از رئیس جمهور برای  شرکت  در جلسات جامعه روحانیت گفت: روحانی از موسسین جامعه روحانیت است و ایشان همیشه دعوت هستند و هر موقع که تشریف بیاورند قدشمان بر روی چشم ماست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه‌ ما دوست داریم، موسسیین جامعه روحانیت در جلسات شرکت کنند، از جمله آقای رئیس‌جمهور.





1393/5/8





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن