تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802236613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگ غزه برداشت جهان را درباره رژیم صهیونیستی تغییر داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شبکه پنجم فرانسه: جنگ غزه برداشت جهان را درباره رژیم صهیونیستی تغییر داد جنگ غزه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها در نوار غزه ، رویکرد و برداشت مردم درباره این رژیم را تغییر داده ، به طوری که صدای اعتراض کشورهای آمریکای لاتین را بلند کرده است .
۱۳۹۳ چهارشنبه ۸ مرداد ساعت 05:41




به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شبکه پنجم تلویزیون فرانسه، از زمانی که اسرائیل حمله نظامی به نوار غزه را آغاز کرده است تاکنون نزدیک به هزار و 200 نفر از فلسطینی ها کشته شده اند که 75 درصد آنها غیر نظامی هستند.از طرف اسرائیل نیز 53 نظامی این رژیم و سه غیر نظامی اسرائیلی کشته شده اند .مردم غزه طی 24 ساعت گذشته متحمل سخت ترین حملات نظامی اسرائیل شدند . ارتش اسرائیل اعلام کرد طی روز و شب گذشته 150 هدف را درنوار غزه هدف قرار داده است.
در همین راستا روز گذشته یاسر عبد ربه ، دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین از آمادگی رهبران فلسطینی برای آتش بس خبر داد. وی افزود ما بعد از گفتگو با برادران خود در جنبش اسلامی حماس و جهاد اسلامی ، توافق کردیم آتش بس فوری و بشردوستانه 24 ساعته ای را اعلام کنیم. وی افزود سازمان ملل نیز پیشنهادی برای تمدید این آتش بس به 72 ساعت را داده است و ما نیز موافقت خود را با این پیشنهاد اعلام کرده ایم. یاسر عبد ربه از کشورهای عرب و جهان خواست از این رویکرد مثبت حمایت کنند. از همین رو ما اسرائیل را اگر این آتش بس که مورد توافق همه گروههای فلسطینی قرار است نقض کند در خصوص هر گونه پیامدی مسئول می دانیم .
سلیمان زغیدور کارشناس مسائل جهان عرب در گفتگو با این شبکه خبری به پوشش خبری جنگ غزه در رسانه های کشورهای جهان پرداخت واعلام کرد سه نوع تغییر در این باره صورت گرفته است. ابتدا باید چارچوب این برداشت را مشخص کنیم. روزنامه آبزرور چاپ انگلیس در مقاله ای که به جنگ غزه اختصاص داده شده است می نویسد این مناقشه برعکس دیگر مناقشاتی که در جهان وجود دارد در فضایی از خاورمیانه که کاملا زیر و رو شده، در حال رخ دادن است .یعنی اینکه نقشه جغرافیایی که یک قرن پیش برای تعیین کشورهای کنونی منطقه خاورمیانه شکل گرفت متلاشی شده است و از همین رو؛تنها راه نجات اسرائیل برای غرق نشدن در این منطقه آشوب زده، آن است که کشور مستقل فلسطین تشکیل شود.
دومین تغییر ، تغییر جغرافیای پیامدهای مناقشه اسرائیل و فلسطین است که این بار این پیامد بازتاب خود را حتی در آمریکای لاتین نیز نشان داده است. به عنوان مثال شیلی سفیر خود را از اسرائیل فراخوانده است و روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرده است.برزیل نیز سفیر خود را از اسرائیل فرا خوانده است. حتی دیلما روسف رئیس جمهور برزیل در نشست سران بریکس(برزیل،هند، چین ، روسیه و آفریقای جنوبی) در اظهار نظری اعلام کرد آنچه در غزه می گذرد اگر نگوییم نسل کشی است می توان گفت که کشتار است. اسرائیل که از این اعلام موضع رئیس جمهور برزیل به شدت خشمگین شده بود مجبور شد واکنش خارج از تناسب از خود نشان دهد.سخنگوی دولت اسرائیل در این باره برزیل را «کوتله سیاسی» نامید و حتی به تمسخر خود گفت برزیل نباید درباره «نابرابری از زور» در جنگ غزه اظهار نظر کند چون نابرابری واقعی در مسابقه برزیل و آلمان بود که برزیل هفت گل از آلمان خورد.در همین باره یک روزنامه نگار برزیلی نیز در مقاله ای در روزنامه «ژورنال دو برزیل» پاسخ خوبی به اسرائیلی ها داد و نوشت:« فرض کنیم برزیل به گفته اسرائیلی ها یک کوتله است اما شما اسرائیلی ها هم کور، هم کوتله هستید. برزیل کشوری است که از همه اقلیت های مذهبی و قومی در آن زندگی می کنند و جز معدود کشورهای جهان است که با همه کشورهای همسایه و جهان رابطه دارد . اما اسرائیل دراین خصوص چه وضعی دارد.»
در آرژانتین نیز افکار عمومی آن از اقدامات اسرائیل در نوار غزه به خشم آمده اند . در یک نمونه آلبرتو اشپونبرگ شاعر یهودی و معروف این کشور در مقاله با عنوان «غزه، نوار افراط» نوشت سیاستی که دولت کنونی اسرائیل در پیش گرفته است کل جامعه یهود رادر سراسر جهان به آتش خواهد کشید.وی افزود افکار عمومی همه جهان شیوه ای که دولت اسرائیل در جنگ غزه در پیش گرفته است محکوم می کنند و از آن انزجار دارد . این شاعرآرژانتین در ادامه این مقاله خود می نویسد شیوه ای که اسرائیل در این جنگ در پیش گرفته است موقعیت یهودیان را سراسر جهان به خطر خواهد انداخت .
کارشناس جهان عرب در ادامه افزود سومین تغییر برداشتی که در جهان در رابطه با مناقشه اسرائیل و فلسطین به طور کلی و جنگ غزه به ویژه انجام گرفته است، تغییر اخلاقی است.
نشریه لانست، قدیمی ترین نشریه علمی و پزشکی جهان که از قدمت آن حدود دو قرن می گذرد، در مطالبی درباره جنگ غزه که به امضای شماری از پژوهشگران و دانشمندان جهان رسیده است می نویسد :«از زمانی که روند کشتار غیر نظامیان آغاز شده است دیگر نمی تواند گفت حمله اسرائیل به نوار غزه یک جنگ عادی است. چون سه چهارم افرادی که در این جنگ کشته شده اند غیر نظامی هستند.»
این مقاله طومار مانند که نشریه لانست انگلیس منتشر کرده است به امضای1660 دانشمند و پژوهشگر رسیده است که اتفاقا 84 نفر آنها یهودی هستند و تنها پنج دانشمند و پژوهشگر از کشورهای عربی آن را امضا کرده اند.
خبرساز بودن این طومار در نشریه لانست و حمایت 84 پزشک و دانشمند یهودی از آن خشم مقامات این رژیم را برانگیخته است و از همین رو، از پزشکان اسرائیلی خواست به آن واکنش نشان دهند. به همین علت برخی از پزشکان اسرائیلی با انتشار مقاله ای در روزنامه هاآرتص علیه این فراخوان نشریه لانست تاختند.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن