تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820920436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرايط قرنطينه‌اي واردات بذر فلفل سبز از ترکيه اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۹ب.ظ)
شرايط قرنطينه‌اي واردات بذر فلفل سبز از ترکيه اعلام شد دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ايران در بخشنامه‌اي به گمرک شرايط قرنطينه‌اي واردات بذر فلفل سبز (Capsicum annuum) از ترکيه را ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، شرايط اعلام شده طبق مفاد ماده 11 قانون حفظ نباتات و درخصوص مسائل قرنطينه گياهي صادر شده است و واردکنندگان موظف به رعايت آن هستند.
مهم اينکه؛ شرايط قرنطينه‌اي واردات بذر فلفل سبز (Capsicum annuum) از ترکيه بدين شرح اعلام شده است:
1- اخذ گواهي بهداشت گياهي معتبر از وزارت کشاورزي کشور مبداء که در قسمت A.D(توضيحات اضافي) آن عاري بودن محموله از آفات و بيماري‌هاي ذيل مورد تأکيد قرار گرفته باشد.
(1. Colletotrichum capsici)
(2. Xanthomonas vesicatoria)
2- ضدعفوني بذور با قارچکش مناسب در کشور مبداء و درج مشخصات آن در گواهي بهداشت مربوطه.
توجه: درج اسامي علمي بيماري‌هاي فوق و نيز ضدعفوني مورد اشاره، در گواهي بهداشت گياهي کالاي مذکور الزامي است و در غير اين صورت به دليل نقص مدارک از ترخيص کالا جلوگيري و مسووليت هرگونه ضرر و زيان به عهده واردکننده خواهد بود.
3- محموله بايد عاري از خاک، بقاياي گياهي، بذور علف‌هاي هرز حشرات زنده و علائم بيماري‌هاي گياهي باشد.
4- هر بخش از محموله بايد داراي بسته‌بندي مناسب بوده و داراي برچسبي (Lable) باشد که به طور واضح نام علمي (جنس و گونه) گياه مربوطه بر روي آن درج شده باشد.
5- چنانچه محموله در نتيجه بازرسي آلوده به عوامل خسارت‌زا تشخيص داده شود در صورتي که بتوان به تشخيص مامور قرنطينه با رعايت ضوابط مربوطه، آلودگي را از بين برد، محموله به هزينه صاحب کالا ضدعفوني مي‌شود و در غير اين صورت، محموله عودت يا امحاء خواهد شد. (توضيحا چنانچه آلودگي قرنطينه‌اي مشاهده شود مطابق ضوابط بين‌المللي کالا عودت يا امحا مي‌گردد.)
6- ارائه اصل گواهي بهداشت گياهي منطبق با شرايط اعلامي يا گواهي صدور مجدد و ساير مدارک لازم به کارشناسان قرنطينه گياهي در هنگام بازديد محموله در مرز ورودي و گمرک ترخيص‌کننده الزامي است. در غير اين صورت مسووليت عواقب مترتبه به عهده واردکننده خواهد بود.
7- پاساوان محموله به گمرکات داخلي صرفا بعد از بررسي و تأييد اصل مدارک مورد نياز در مرز ورودي مجاز خواهد بود.
8- در صورتي که محموله از طريق کشور ثالثي صادر مي‌شود و اسامي آفات و بيماري‌هاي مورد نظر در قسمت توضيحات اضافي گواهي بهداشت گياهي کشور مبداء ذکر نشده است کشور صادرکننده مجدد بايد پس از انجام تست‌هاي آزمايشگاهي، در قسمت AD گواهي بهداشت گياهي صادرات مجدد (Re-export) عاري بودن بذور را از عوامل فوق تأييد نموده و مستندات مربوط به آزمايشات و تست‌هاي انجام شده را به همراه کپي گواهي بهداشت گياهي کشور مبداء ممهور به مهر خود نموده و ضميمه گواهي بهداشت گياهي خود نمايد.
توجه: انجام عمليات صادرات مجدد از کشور ثالث تنها با اخذ موافقت قبلي از سازمان حفظ نباتات امکان پذير خواهد بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن