تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799359475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم افغانستان ایام عید فطر را چگونه سپری می‌کنند+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
مردم افغانستان ایام عید فطر را چگونه سپری می‌کنند+تصاویر
عید فطر در افغانستان با شور و شکوه خاصی همراه است و مردم این کشور به نشانه شکرگزاری از این که توان و توفیق یک‎ماه روزه داری و عبادت را یافته‌اند با علاقمندی بسیار این ایام را گرامی می‌دارند.

خبرگزاری فارس: مردم افغانستان ایام عید فطر را چگونه سپری می‌کنند+تصاویر



به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، عید فطر در افغانستان با شور و شکوه خاصی همراه است و مردم این کشور به نشانه شکرگزاری از این که توان و توفیق یک‎ماه روزه داری و عبادت را یافته‌اند با علاقمندی بسیار این ایام را گرامی می‌دارند. خرید خوراکی و پوشاک ویژه عید در روزهای نزدیک به روز عید فطر، مردم افغانستان برای خرید خوارک و پوشاک شیک و شادِ متناسب با فضای مسرت‎بخش عید فطر به بازار می‎روند؛ فروشندگان و مغازه‎داران روزهای پر مشغله‎ای را در چنین روزها پشت سر می‎گذارند.





در این میان خرید لباس برای دخترانی که در دوران نامزدی قرار دارند، بیش از همه جذاب و جالب توجه است؛ به گونه‎ای که خانواده پسر، عروس آینده خانواده را به بازار می‎برند و برای وی لباس، ابزار آرایش و سایر لوازم لازم و تزئینی را خریداری می‌کنند.

این لباس‎ها و لوازم خریداری‎شده با ترتیبات خاصی با نواختن سازهای سنتی و خواندن سرودهای قدیمی توسط چندین خانم از خانواده پسر به خانواده طرف مقابل برده می‎شود. عید فطر؛ فرصتی برای شادمانی و صمیمیت مردم افغانستان پس از تثبیت رؤیت هلال در شب عید فطر با احساس و اشتیاق خاصی مصمم می‎شوند تا برای شرکت در مراسم عید آمادگی بگیرند. شب عید فطر در افغانستان شب شادی، شور و شب سُرور و سبک‎بالیِ ناشی از یک‎ماه روزه‎داری و رو آوردن به درگاه حق است. شب عید بویژه برای کودکان خیلی خاطره‎انگیز است؛ زیرا در این شب آن‌ها دستان خود را حنا می‌بندند و فردا زمانی که از خواب برخاستند، یکی به دیگری دستان خود را نشان می‎دهند تا ببینند دستان کدام یکی بهتر رنگ حنا به خود گرفته است.



این کودکان در آغازین ساعات روز عید با احساس و اشتیاق کودکانه درحالی که لباس‎های نو به تن دارند، سر کوچه‎ها می‎ایستند تا دست حنا بسته و لباس‎های نو خود را به بزرگان نشان دهند.



بزرگان خانواده در آغاز روز عید پس از پرداخت فطریه به مستحقین، به سوی مساجد می‎شتابند تا نماز عید را در جماعت بجا آوردند. پس از بجا آوردن نماز عید فطر و خواندن دعاهای ویژه این روز، حاضرین در مسجد یکدیگر را در آغوش گرفته و عید را تبریک می‎گویند.

جالب است که برخی از کسانی که مدتی با هم قهر و ناراحت بوده‌اند در این روز کدورت را به کناری گذشته و از این جهت روز عید را می‎توان اساس آشتی و فرصتی برای ابراز صمیمیت نیز عنوان کرد. مردم پس از خارج شدن از مساجد ابتدا به سراغ خانواده‎هایی می‎روند که در فاصله زمانی 2 عید عزادار شده‌اند، تا به آن‌ها تسلیت بگویند و همدری خود را ابراز کنند. پس از آن برای بازدید از دوستان و بستگان خود به منزل آن‌ها می‎روند و این طوری است که روز عید مالامال از احساس خرسندی و خجستگی می‌شود. خانواده‎ها هم برای پذیرایی مناسب از دوستان و وابستگان خود، سفره‎های ویژه عیدی را پهن می‎کنند؛ سفره‎هایی که انواع مختلفی از میوه‎ها و خوردنی‎ها را درخود جای می‎‎دهد. تفریحات و سرگرمی‎های ویژه عید بخش بسیار جالب و تماشایی مراسم عید در افغانستان را تفریحات و سرگرمی‎هایی نظیر نیزه‎زنی، تیراندازی با کمان، کشتی‎گیری، مسابقه اسب دوانی، بزکشی، نشانه‎زنی، تخم جنگی و... تشکیل می‎دهد.









تماشای این گونه مراسم و مسابقات مسرت‎بخش و پیوستن به تجمعات مفرح، روزهای نشاط آور عید را در این کشور می‎‌سازد. انتهای پیام/.

93/05/06 - 13:45





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن