تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799053415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جنگی بر سر تونل‌های نظامی-تجاری: حفره‌های زیرزمینی؛ راه علاج فلسطینان برای فرار از محاصره غزه/ بولدزرهای السیسی به جان تونل‌ها افتاد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
جنگی بر سر تونل‌های نظامی-تجاری: حفره‌های زیرزمینی؛ راه علاج فلسطینان برای فرار از محاصره غزه/ بولدزرهای السیسی به جان تونل‌ها افتاد

جنگی بر سر تونل‌های نظامی-تجاری: حفره‌های زیرزمینی؛ راه علاج فلسطینان برای فرار از محاصره غزه/ بولدزرهای السیسی به جان تونل‌ها افتاد
در دوران کنونی حکومت عبدالفتاح السیسی اما مصر این تونل ها را با بولدزر تخریب کرد، اقدامی که منجر به تضعیف اقتصاد غزه شد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه خبری رادیو ان.پی.ار آمریکا، طی جنگ کنونی در باریکه غزه، کریم، یک مرد سالخورده 40 ساله فلسطینی، شاهد بهره برداری از یکی از تونل های حماس بود.

کریم که در بخش شرقی نوار غزه زندگی می کند می گوید: در نزدیکی ما یک قفس مرغ است، میدانیم که این یک قفس مرغ است. وی می گوید: اما یک حمله اسرائیل که خانه مرغ را خراب کرد، منجر به ریزش تونل شد که به سمت غرب و اسرائیل بود.

وی افزود: ما درباره آن نمی دانیم، اما بخاطر آن در خطر افتادیم.

اسرائیل اعلام کرده است که بیش از 30 تونل را از ابتدای آغاز جنگ غزه، پیدا کرده است.

اسرائیل اما قطعا پیش از آغاز جنگ غزه، از تونل های موجود در این منطقه با خبر بوده است.

به طور ویژه و در ماه ها و سال های اخیر، فلسطینیان کنترل اسرائیل بر مسافرت ها، واردات و صادرات از و به غزه را با حفاری تونل ها به سمت جنوب و در مصر کنار زدند.

ماشین آلات، گاو و سیگار نیز از این مسیر که اغلب به آنان تونل های قاچاق گفته می شود، وارد غزه می شوند. بدین ترتیب سوخت ارزان مصری در قبال سوخت بسیار گران اسرائیلی وارد غزه شد و باعث شد که این منطقه به کار خود ادامه دهد.

برخی اوقات مردم نیز از طریق این تونل های تجاری، مسافرت می کردند.

حماس همچنین از یک تونل در غزه برای ورود به اسرائیل و ربایش سرباز اسرائیلی، گیلعاد شلیط در سال 2006 استفاده کرده بود. وی به مدت 5 سال در اختیار حماس بود تا اینکه اسرائیل با آزادی بیش از یک هزار فلسطینی زندانی موافقت کرد.

تونل هایی که به سمت مصر هستند نیز اغلب در سال گذشته و پس از سقوط محمد مرسی تعطیل شدند، حزب متبوع مرسی، اخوان المسلیمن از حامیان حماس بود. در دوران کنونی حکومت عبدالفتاح السیسی اما مصر این تونل ها را با بولدزر تخریب کرد، اقدامی که منجر به تضعیف اقتصاد غزه شد.

شبکه ای از تونل های نظامی که از شمال و شرق به اسرائیل راه پیدا می کنند اجتمالا طی چندین سال حفر شده اند. اما بهره برداری از آنان در سال کذشته آغاز شد به ویژه آنکه تونل های تجاری به سمت مصر نیز تعطیل شده بودند.

باران سیل آسای سال گذشته اما یکی از این تونل ها را برملا کرد. ارتش اسرائیل یکی از آنها را در پاییز گذشته در نزدیکی کیبوتز یافت و تونل بزرگ تر را در بهار امسال پیدا کرد.

تونل های نظامی غزه اما حفره ای نیستند. برخی از آنان به اندازه ای هستند که می توان در آن ایستاد و در برخی از آنان تجهیزات با برق و خطوط سیم تلفن کار گذاشته شده است.

طی هفته های گذشته اما اسرائیل عنوان کرد که سربازان این رژیم حداقل دو جریان درگیری با نظامیانی داشتند که از این تونل ها به خاک اسرائیل بیرون می آمدند ارتش اسرائیل اعلام کرد که یونیفرم های اسرائیلی، دستکش های پلاستیکی و داروهای ارام بخش و تجهیزاتی برای حمله و ربایش احتمالی در این تونل ها پیدا شده است.

































1393/5/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن