تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798624028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دعوا بر سر سند تک‌صفحه‌ای مذاکرات وین /پرداخت 2 میلیارد و 800 میلیون دلار حاشیه‌ساز شد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دعوا بر سر سند تک‌صفحه‌ای مذاکرات وین /پرداخت 2 میلیارد و 800 میلیون دلار حاشیه‌ساز شد

دعوا بر سر سند تک‌صفحه‌ای مذاکرات وین /پرداخت 2 میلیارد و 800 میلیون دلار حاشیه‌ساز شد
اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و مسعود نیلی دیگر مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور معتقدند پول‌های آزاد شده متعلق به دولت است. به گزارش نامه نیوز، روزنامه آرمان در گزارشی نوشت؛


الیاس نادران، نماینده مجلس نهم می‌گوید پول پرداخت شده متعلق به دولت نیست. هنوز 10 مرداد نوبت به پرداخت اولین قسط فرانرسیده که بحث بر سر مالکیت آن دامنه‌دار شده است. مقامات اقتصادی دولت یازدهم اما نظر دیگری دارند، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و مسعود نیلی دیگر مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور معتقدند پول‌های آزاد شده متعلق به دولت است. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. در آن سوی آب‌ها هم جدال جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها بالا کشیده.



سناتورهای جمهوری‌خواه لایحه‌ای را به سنای آمریکا ارسال کرده‌اند که بر اساس آن 28 نوامبر (7 آذر) به‌عنوان مهلت پایانی برای مذاکره هسته‌ای با ایران باشد نه 3 آذر. بر اساس این گزارش، باب کراکر سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی که رهبری ائتلاف فوق را برعهده دارد، خواهان اعمال تحریم علیه ایران در صورت نرسیدن به توافق هسته‌ای شده است. وی در این زمینه گفت: ضرورت دارد که در این مرحله مشخص گردد دیگر تمدیدی در کار نخواهد بود؛ اگر آژانس اطلاعات ملی آمریکا همراهی ایران در مسیر توافقات صورت گرفته را تائید نکند، تحریم‌هایی که تا کنون برطرف شده‌اند مجددا برقرار خواهند شد. 


همچنین قرار است وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و دیوید کوهن معاون وزارت خزانه‌داری در امور مالی تروریسم در جلسه‌ای در کمیته روابط شورای خارجی سنای آمریکا در تاریخ 29 جولای ، 3 روز دیگر در زمینه بررسی آخرین تحولات صورت گرفته در زمینه ایران حاضر شوند. یک سند تک‌صفحه‌ای، روزهای پایانی مذاکرات ایران و 1+5 در وین مورد توافق طرفین قرار گرفت، طبق این سند تک‌صفحه‌ای ایران و اعضای گروه 1+5 در روز شنبه 30 دقیقه بامداد به توافقی دست یافتند که همه از آن تعبیر به توافق یک صفحه‌ای (non-paper) می‌کنند. در هفته‌ای که گذشت پس از حدود 18 روز مذاکرات و رایزنی‌های فشرده در وین و در ششمین دور مذاکرات مربوط به راه‌حل جامع هسته‌ای (برنامه اقدام مشترک جامع) و پس از آنکه در آخرین روزهای شش ماه اول گام نخست‌ توافقنامه ژنو (29تیرماه - 20 جولای) نتوانستند به توافقنامه جامع دست یابند، این مذاکرات برای چهار ماه آینده تا 3آذر1393 (24 نوامبر 2014) تمدید شد. آن‌گونه که سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پس از اعلام این توافق توسط محمدجواد ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران عنوان کرد: مذاکرات فشرده‌ای درخصوص شرایط و چگونگی این تمدید صورت گرفت و نهایتاً یک سند توضیحی یک صفحه‌ای به‌صورت غیررسمی (non-paper) آماده شد. طرفین در این سند توضیحی یک صفحه‌ای نحوه تمدید دوره گام اول توافق ژنو را بیان کرده‌اند.


محتوای سند 
بر اساس این سند دولت آمریکا متعهد شده است با همان شرایط و ضوابط تفاهم ژنو که در واقع آزادسازی مبلغ 2/4 میلیارد دلار را در مقابل رقیق‌سازی و اکسیدسازی مواد 20 درصد مقرر ساخته بود، این‌بار مبلغ 2 میلیارد و 800 میلیون دلار از دارایی‌های مسدودشده جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را ظرف این 4ماه آزاد کند.


جزئیات پرداخت‌ها 
این مبلغ در 6قسط 500 میلیون دلاری و دو قسط 400 میلیون دلاری، در فواصل زمانی تقریباً هر سه هفته یک بار به شرح جدول زیر پرداخت خواهد شد.براساس این گزارش، در این سند Non- Paper مقرر شده که دو طرف به اجرای مؤثر و به موقع اقدامات مندرج در برنامه اقدام مشترک همچنان ادامه دهند. آمریکا در این سند توضیحی پذیرفته است که پرداخت به موقع این مبالغ را به نحوی ممکن کند که از بروز اشکالات و تأخیراتی که در 6ماهه گذشته رخ داده بود خودداری شود. علاوه بر این کشورهای اروپایی و آمریکا پذیرفتند که در اجرای مؤثرتر لغو تحریم‌های بیمه، شرایطی را در نظر بگیرند که با توجه به کوتاه بودن تمدید چهار ماهه تفاهم ژنو، چنانچه خسارتی در طول دوره 4ماهه رخ دهد، پرداخت مربوطه بعد از 4ماه نیز بتواند صورت گیرد. این تـعهد جدیـد از سوی آمریکا اطمینان خاطر بیشتری برای شرکت‌های بیمه‌گذار، به‌خصوص برای بیمه حمل و نقل دریایی از جمله بیمه نفتکش‌ها برای حمل نفت ایران، ایجاد خواهد کرد و برخی از تردیدهای آنها را پوشش خواهد داد. براساس این سند توضیحی، جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده که برنامه از پیش طراحی شده خود را برای تهیه سوخت راکتور تحقیقاتی تهران ادامه خواهد داد و به‌طور مشخص 25 کیلو از اکسید 20 درصد خود را به صفحه‌های سوخت برای مصرف راکتور تحقیقاتی تهران تبدیل خواهد کرد. ایران همچنین براساس برنامه طراحی شده خود، مواد غنی شده زیر 2 درصد خود را، که اضافات ناشی از فرآیندهای ناقص قبلی است، به هگزافلوراید اورانیوم طبیعی برخواهد گرداند تا آماده غنی‌سازی مجدد شوند.


تعهدات دو طرف 
براساس این سند توضیحی یک صفحه‌ای غیررسمی (non-paper) دو ابهام مشخص در اجرای توافق ژنو که نسبت به نحوه دسترسی آژانس به کارگاه‌های ساخت قطعات و نیز تولید سانتریفیوژهای جدید بود نیز در این سند توضیحی، به‌گونه‌ای که هیچ تعهدی فراتر از توافق ژنو برای جمهوری اسلامی ایجاد نکند، مرتفع شده است. لازم به ذکر است بر اساس توافق وزرای خارجه ایران و 1+5 به همراه کاترین اشتون در ژنو3 در تاریخ سوم آذر ماه قرار شد در ازای برخی اقدامات از سوی ایران مبلغ 2/4 میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده ایران حاصل از فروش نفت طی هشت قسط به حساب بانک مرکزی ایران واریز شود که مرضیه افخم روز چهارشنبه، اول مردادماه در نشست هفتگی با خبرنگاران از پرداخت قسط هشتم خبر داد و روز پنجشنبه نیز خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد که هند آخرین قسط مربوط به توافقنامه ژنو به مبلغ 550 میلیون دلار را به حساب ایران واریز کرده و بر این اساس کل هشت قسط مربوط به 6ماه اول گام نخست این توافقنامه به حساب ایران واریز شد. البته پرداخت قسط آخر منوط به تائید پایبندی ایران به تعهداتش براساس توافقنامه ژنو توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود که روز یکشنبه 29 تیرماه آژانس با صدور گزارشی این موضوع را تائید کرد.




1393/5/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن