تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820143908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تسليح كرانه باختري تغيير معادلات به نفع فلسطين است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تسليح كرانه باختري تغيير معادلات به نفع فلسطين است
جنايات رژيم صهيونيستي در قتل عام مردم بي دفاع غزه در حالي وارد سومين هفته شد كه شمار شهداي غزه از مرز 1000 شهيد گذشت.


جنايات رژيم صهيونيستي در قتل عام مردم بي دفاع غزه در حالي وارد سومين هفته شد كه شمار شهداي غزه از مرز 1000 شهيد گذشت. اما در ميان تمامي اين جنايات، طرح شدن استراتژي تازه‌اي از سوي مقام معظم رهبري در موضوع فلسطين باعث بروز وحشتي بي‌سابقه در ميان سران رژيم صهيونيستي شده است. وحشت از باز شدن جبهه‌اي تازه در جنگ كه سرانجامي جز شكست براي اين رژيم ندارد. اين استراتژي چيزي جز مسلح كردن كرانه باختري نيست كه جنجال زيادي در رسانه‌هاي دنيا ايجاد كرده و باعث شد كه سران رژيم صهيونيستي از بيم باز شدن جبهه جنگ تازه، به دنبال راه‌حلي براي آتش‌بس باشند.

 مقام معظم رهبري در ديدار دانشجويان با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و كرانه باختري، در تشريح طرح پايان دادن به اين جنايات عنوان كردند: «تنها علاجى که تا قبل از نابودى این رژیم وجود دارد عبارت است از اینکه فلسطینى‌‌ها بتوانند قدرتمندانه برخورد کنند؛ اگر قدرتمندانه برخورد کردند، احتمال اینکه طرف مقابل - که همین رژیم گرگ‌‌صفتِ خشن است - کوتاه بیاید، وجود دارد؛ کمااینکه الان دارند با همه توان دنبال آتش‌‌بس می‌گردند؛ یعنى بیچاره شدند. آدم‌‌کشى می‌کند، کودک‌‌کشى می‌کند، قساوت بیرون از حد و اندازه معقول بشرى نشان می‌دهد، اما در عین حال عاجز هم هست؛ یعنى در یک محذور، در یک گرفتارى سخت گرفتار است؛ لذا دنبال آتش‌‌بس است. لذا بنده عقیده‌‌ام این است، این اعتقاد ما است که کرانه‌ باخترى هم مثل غزه باید مسلح بشود. دست قدرت لازم است‌. کسانى‌‌که علاقه‌‌مند به سرنوشت فلسطینند، اگر می‌توانند کارى بکنند، کار این است.»
اما به راستي، مسلح كردن مبارزان كرانه باختري، تا چه حد مي‌تواند بر گشايش در معادلات فلسطين موثر باشد و اجراي اين طرح چطور ممكن است؟ اين سوالي بود كه خبرنگار روزنامه جوان از آقايان اسماعيل كوثري، محمد صالح جوكار و محمد اسماعيلي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي پرسيده است.
 پيشنهادي منطقي، بجا و حساب شده
محمد اسماعيل كوثري در همين ارتباط با اشاره به جنايات وحشيانه صهيونيست‌ها در نوار غزه عنوان كرد: با توجه به حجم بالاي جنايات صهيونيست‌ها در نوار غزه، ما نمي‌توانيم بنشينيم و دل به مقاومت حماس خوش كنيم، بلكه بايد همه فلسطين عليه جنايات رژيم صهيونيستي قيام كنند و با اين قيام سران اين رژيم را براي توقف جنايات تحت فشار قرار دهند. اين عضو كميسيون امنيت ملي، طرح اين پيشنهاد را ناشي از هوشمندي و درك شرايط رهبر انقلاب دانست و ادامه داد: اين يك پيشنهاد منطقي، بجا و حساب شده است و حاميان مردم فلسطين بايد از هر طريقي كه ممكن است، به مردم مناطق مختلف فلسطين به ويژه در كرانه باختري كمك كنند تا با مسلح شدن، اين جرثومه فساد را از مناطق فلسطين بيرون كنند. كوثري سپس به سكوت برخي كشورهاي مرتجع عربي در قبال اين جنايات اشاره كرد و افزود: به راستي ما اين كشورها را نمي‌توانيم مسلمان بناميم، چراكه اينها فقط نامشان مسلمان است، اما در همراهي آشكار با امريكا، در مقابل كشتار مردم بي دفاع غزه سكوت كرده‌اند.
وي در ادامه تصريح كرد: عربستان، امارات و قطر كه در جريان جنگ 33 روزه رژيم صهيونيستي با حزب الله لبنان، به اين رژيم چراغ سبز نشان دادند، حال نيز در خصوص اين كشتار سكوت كرده‌اند و با اين سكوت خود همدست اشغالگران صهيونيست در قتل عام كودكان و زنان غزه شده‌اند.
كوثري به لزوم تشكيل فوري جلسه كشورهاي اسلامي تاكيد كرد و افزود: كشورهاي اسلامي بايد سازمان ملل را تحت فشار قرار دهند تا مانع از ادامه اين قتل عام شوند.
اين عضو كميسيون امنيت ملي كه قرار است ‌براي حمايت از مردم غزه به اين باريكه سفر كند، در ادامه پيرامون مقدمات اين سفر گفت: هنگام برگزاري اجلاس تروئيكاي مجالس اسلامي، نماينده مصر قول همكاري به ما داد، اما تاكنون هيچ چيز مشخص نيست.
 بايد يك سطح بالاتر برويم
محمدصالح جوكار، ديگر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در خصوص تاثير تسليح كرانه باختري در معادلات فلسطين گفت: ما امروز در غزه شاهد يك جنگ نابرابر هستيم و مشاهده مي‌كنيم كه نوار غزه با دست خالي در برابر سلاح‌هاي كشتار جمعي رژيم صهيونيستي ايستاده است.
وي در ادامه موشك‌هاي رزمندگان حماس را تحولي عظيم در عرصه جنگ غزه ناميد و افزود: اين سامانه موشكي بسياري از معادلات را تغيير داد و امروز شاهد آن هستيم كه رژيم صهيونيستي با دستپاچگي نسبت به اين موشك‌ها ابراز نگراني مي‌كند. به گونه‌اي كه تمام شهرهاي سرزمين‌هاي اشغالي زير برد موشك‌هاي حماس قرار دارد. اين موضوع در ديدار سران رژيم صهيونيستي با دبيركل سازمان ملل نيز عنوان شده است.
جوكار در ادامه خاطرنشان كرد: حال با اين تحركات، جنگ با رژيم صهيونيستي بايد يك سطح بالاتر برود و با تدبير مقام معظم رهبري، كرانه باختري نيز مسلح شود تا با اين روش رزمندگان مقاومت اسلامي بتوانند رژيم صهيونيستي را از بين ببرند.
وي تسليح كرانه باختري را راهبردي كلان عنوان كرد و ادامه داد: قطعاً در مراحل آينده و با تجهيز كرانه باختري، موجوديت رژيم صهيونيستي با مشكل مواجه خواهد شد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي سپس در خصوص نقش كشورهاي اسلامي براي تحقق اين راهبرد عنوان كرد: متاسفانه برخي كشورهاي اسلامي موثر، وابستگي شرم‌آوري به ايالات متحده و رژيم صهيونيستي دارند و ما نبايد به آنان اميدي داشته باشيم، اما كشورهاي زيادي نيز هستند كه با بهره‌گيري از ديپلماسي براي تحقق اين راهبرد از آنان كمك بگيريم.
 رژيم صهيونيستي تعيين‌كننده نيست
محمد اسماعيلي ديگر عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در همين ارتباط گفت: با مشاهده اتفاقاتي كه امروز در غزه به وقوع پيوسته و مقاومت جانانه رزمندگان حماس، اين مسئله به خوبي مشخص است كه رژيم صهيونيستي قادر به تعيين معادلات نيست.
وي به دراختيار گيري موشك‌هاي فجر 5 توسط رزمندگان مقاومت اشاره كرد و افزود: بي شك حماس با موشك‌هاي خود مشكلات متعددي را براي رژيم صهيونيستي ايجاد كرده و قطعاً با مسلح شدن رزمندگان مقاومت در كرانه باختري بسياري از معادلات به نفع مردم غزه و جريان مقاومت رقم خواهد خورد.
اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در ادامه مقاومت اسلامي را دست برتر تحولات فلسطين عنوان كرد و گفت: امروز به مجامع بين‌المللي مدعي حقوق بشر و به كشورهاي عربي و غربي براي توقف جنايات نوار غزه نمي توان اميد داشت و تنها راهكار مسلح كردن كرانه باختري براي ايجاد فشار به رژيم صهيونيستي و دفاع از خود است.

نویسنده : جعفر تكبيري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن