تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813299873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امسال، 25 درصد از اراضي کشاورزي اصفهان كشت نشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۸ب.ظ)
امسال، 25 درصد از اراضي کشاورزي اصفهان كشت نشد استاندار اصفهان به ارائه گزارش در خصوص وضعيت كشاورزي استان پرداخت و از عدم كشت 25 درصد از اراضي آبي استان به دليل خشكسالي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج،‌ رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در ملاقات دو ساعته با حجتي، وزير جهاد كشاورزي، كه با حضور مديران جهاد كشاورزي و آب منطقه اي استان نيز برگزار گرديد، آخرين وضعيت كشاورزي استان را با توجه به وقوع هفتمين سال خشكسالي در استان مورد بررسي قرار داد.
استاندار اصفهان به ارائه گزارش در خصوص وضعيت كشاورزي استان پرداخت و از عدم كشت 25 درصد از اراضي آبي استان به دليل خشكسالي خبر داد.
وي تصريح نمود: بر اساس گزارش مدير جهاد كشاورزي از 400 هزار هكتار اراضي تحت كشت در شرايط عادي، حدود 100 هزار هكتار به دليل خشكسالي و كمبود آب كشت نشده است.
رسول زرگرپور يادآور شد: نيمي از اراضي تحت پوشش حوضه‌ي آبريز زاينده رود در استان اصفهان، بوسيله تجهيزات آبياري تحت فشار و مدرن كه صرفه جويي در مصرف را به دنبال دارد، آبياري مي شود و اين روند با سرعت ادامه دارد.
وي با اشاره به آخرين وضعيت اجرايي مصوبه 9 ماده‌اي شوراي عالي آب در خصوص زاينده رود، به صورت جدي خواستار تسريع در اجراي مواد اين مصوبه توسط مسوولين امر شد.
نماينده عالي دولت در استان اصفهان اظهار داشت: متأسفانه با وجود اينكه جديت و همكاري بيشتر وزارت نيرو مي توانست از برداشت هاي غيرمجاز در بالادست بطور كامل جلوگيري به عمل آورد،‌ اين مسأله محقق نشد.
وي همچنين بر اجراي بند شماره 4 از مصوبه 9 ماده‌اي كه وزارت جهاد كشاورزي را ملزم به تعيين الگوي كشت، نحوه مناسب آبياري و انتخاب شيوه آبياري در راستاي افزايش راندمان متناسب با شرايط خاص حوضه آبريز زاينده رود، مي نمود، تأكيد كرد.
زرگرپور تصريح كرد: با توجه به كاهش 20 درصدي سطح زيركشت برنج در استان به دليل خشكسالي، بررسي در خصوص كشت جايگزين برنج، تدوين و اجراي راهكارهاي ترويجي، تشويقي و همچنين ارائه تسهيلات لازم ضرورت دارد.‌
وي متذكر شد: به دليل شرايط خشكسالي و كم آبي و نيز شرايط اجتماعي موجود،‌ ادامه كشت برنج در استان اصفهان به مصلحت نيست.
استاندار اصفهان در پايان از وزير جهاد كشاورزي جهت بازديد از وضعيت كشاورزي استان دعوت به عمل آورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن