واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: عکس سه بعدی geo_vahid 19 مرداد 1387, 10:44این دو تا عکس آخرین کارام هستن. با استفاده از مکس اسکریپت درستشون کردم. البته بیشتر باید روشون کار شه ولی نتیجش برای خودم جالب بود. AREF 19 مرداد 1387, 21:27سلام دوست عزیز.فکر کنم آقا وحید. بنده عارفم. من نگرفتم مفهوم این عکسها چیه؟ لطفا از این به بعد کاراتو تو گالری بزار. چون خفتت می کنن. من اولین بار کارامو همینجوری گذاشتم منو خفت کردن! از سطوح nurbs چیزی می دونی؟[/miuc [miuc]01154668047 01154668230 ali3dtech 19 مرداد 1387, 22:14خفت دیگه چیه ؟ :D مگه میخواییم چیکار کنیم؟ فوقش اینکه بند میشی دیگه :cool: چیزی نمیشه که :wink: ولی خب سعی کنین تاپیکتونو جای مناسب و با نام مناسب ایجاد کنین :) تاپیکتون هم منتقل شد به گالری hamed 1star 19 مرداد 1387, 22:34وحید جان به نظر من فوق العاده بود کاش میشد یه اموزش در موردش درست کنی عالی بود ..ممنون Farrokh 19 مرداد 1387, 23:36آره ترو خدا بگو چجوری این کار رو کردی؟ بهت ای میلم دادم ولی جوابمو ندادی DANG3R 20 مرداد 1387, 00:43والله ما در سه بعدی زیاد سر در نمیاریم ... ولی این عکسها اصلا مفهومی نداشت ! یا شاید هم من نفهمیدم یا شاید اصلا لینکش خراب شده ... geo_vahid 20 مرداد 1387, 03:42خوشحالم که نظرتون رو جلب کرد. در واقع این کار مجوعه ای از مکس اسکریپت و رندر تریدی مکسه به این ترتیب که زمانی که چشم ما به یک جسم نگاه میکنه مسافت رو از روی زاویه بین چشمها تعیین میکنه بنابر این اگه ما بخوایم عکس سه بعدی ایجاد کنیم باید یک الگو رو جوری تکرار کنیم که بسته به فاصله جسم مورد نظر تا ما فاصله این الگوها تغییر کنه . برای خوندن فاصله جسم از دوربین سخته که بخایم مثل خود تریدی مکس محاسبات سنگین رو انجام بدیم. راحت ترین کار برای خوندن فاصله جسم تا دوربین تو مکس اسکریپت استفاده از رندر z depth هستش به این ترتیب که این رندر مجموعه ای از پیکسلهاست که با تغییر فاصله تیرگی اون تغییر میکنه. حالا ما باید ابتدا از صحنه مورد نظر رندر نوع Z depth بگیریم و اونو ذخیره کنیم. مرحله بعد ایجاد خود عکسه. ابتدا یک عکس سفید ایجاد میکنیم و یک ستون 100 پیکسلی رو در سمت راست عکس ایجاد شده با رنگهای مختلف رنگ میکنیم. حالا این ستون باید در کل عکس تکرار بشه ولی هرجای تصویر که به ما نزدیکتره نسبت به پیکسل قبل در فاصله کمتری قرار بگیره و این فاصله رو بر اساس عکسی که قبلا رندر کردیم (با استفاده از Z depth) تعیین میکنیم. کل این برنامه رو هم 10 خط بیشتر نمیشه. البته باید بگم اشکالاتی هم داره که هنوز نمیدونم چکارشون باید کرد. مثلا فضاهایی خالی میمونه که تعیین رنگ اونا سخته و واسه همین کیفیت عکسام زیاد خوب نیست. در این مورد هنوز نمیدونم باید چکار کرد. د در صورتی که برنامه رو به زبونی نوشتم که همه بتونن ازش استفاده کنن واستون میذارمش. Farrokh 20 مرداد 1387, 12:23آقا اگه همین جوری هم بدیش شاید ما هم تونستیم یه کاریش بکنیم geo_vahid 20 مرداد 1387, 12:47حالا که عجله دارین اینم برنامه خامش. خیلی از محاسبات الکیه و باید حذف شه. دلیل اینکه میخاستم کاملش کنم اینه که خود من شخصا هیچوقت حوصله نمیکنم رو برنامه دیگران کار کنم و در واقع به نظر من کار کردن رو برنامه دیگران سخت تر از نوشتن خود برنامس. hamed 1star 20 مرداد 1387, 22:57وحید جان از اموزشی که گذاشته بودی واقعا ممنون خیلی عالی بود این کار واقعا منو جذب خودش کرد به نظر من کاره فوق العاده ایه ممنون Farrokh 21 مرداد 1387, 11:50داداش وحید دمت گرم دانلودش کردم توی مکس اسکریپت هم رانش کردم ولی یه ارور داد وقتی هم رندر می گیرم اتفاق خاصی نمیفته قلقی داره؟ یا من بلد نیستم ازش استفاده کنم اگه یکم راهنمایی کنی ممنونت می شم geo_vahid 21 مرداد 1387, 12:17اگه منظورتون اون فایل مکس اسکریپته که تو همینجا گذاشتمش، اونو بیخیال بشین. نحوه ساخت کاملشو تو همون سایت که عکسارو گذاشتم میتونید ببینید . در ضمن روشی که اونجا گفتم ساده تره و تصحیح شده هست. ولی اگه منظورتون همون فایل آموزشیه که گذاشتم باید بدونم چه Errory داده. ( احتمال داره عکسی که با Z Depth رندر کردین رزولوشنش پایین باشه . باید رزولوشن عکسی که ذخیره میکنید 1000 در 700 یا بیشتر باشه) اگه آموزش کوتاه و خلاصص ببخشید. gmailam دیگه جا نداشت و کل حجمی که میشد استفاده کنم استفاده شده بود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 453]