تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820138772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غزال هاي ايراني در راه سرزمين تزارها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۲۱ب.ظ)
غزال هاي ايراني در راه سرزمين تزارها گروه صنعت و تجارت
به گزارش خبرگزاري موج، داستان رابطه تجاري «شير و خرس» قصه‌اي قديمي و طولاني است. شايد بر اساس ثبت و ضبط تاريخي، بتوان آن را از زماني دانست که معاهده تجاري صفويه با روس‌ها به امضا رسيد اما اين تاريخ تا اينجا که ما ايستاده‌ايم فراز و فرودهاي بيشماري را از سر گذرانيده و يادآوري‌اش، مرور اشک‌ها و لبخندهايي است که در رگ هر داستان تاريخي جريان دارد.
اما امروز اميدواريم که ما در مقام تاريخ‌ساز در شمار کساني باشيم که آيندگان وقتي به اين فراز از روايت تاريخ رسيدند، احساس رضايتمندي کنند و لبخندي بزنند.
«در تيرماه 1393 از پس سال‌ها، صادرات محصولات ايران خودرو به سرزمين تزارها (روسيه) آغاز و اولين محموله خودروهاي رانا و خانواده سمند راهي مرزهاي اين کشور شد». اين عبارت ساده‌اي است که شايد آيندگان که تاريخ اين برهه از کشور بزرگمان ايران را مرور مي‌کنند با خواندنش احساس رضايت و غرور کنند.
بي‌ترديد اين فصل از تاريخ ايران حماسه و توفيقي که بتوان به آن باليد و از مرورش سرمست شد، بسيار دارد، از ايثار و رادمردي مردمانمان در هشت سال دفاع مقدس گرفته تا اهتمامشان به سازندگي و آباداني کشور و اعتلاي علمي آنان در دستيابي به دانش‌هاي نوظهور، همه و همه آن چيزي بود که خشم خصم را برانگيخت تا به تحريم ظالمانه اين ملت اهتمام کند.
اما جهاد ادامه داشت و درايت و همت ايراني باز رخنه در حصار و باروي تحريم‌ها انداخت و آن را سست کرد. خرسنديم و اميدوار که در اين فصل از تاريخ نام ما نيز ثبت شود و بگويند که در شمار صف شکنان اين تحريم‌ها، يکي ايران خودرو بود که با صادرات محصولات با نشان ايراني به کشور روسيه، نفوذ به بازارهاي اروپا را هدف قرار داد.
بي ترديد بخشي از آنچه مي‌گوييم با راهي شدن اولين محموله محصولات ايران خودرو به بازارهاي روسيه اتفاق افتاده است. دريافت گواهينامه استاندارد صادرات به روسيه و پيگيري‌هاي تيم مذاکره کننده و مديران ايران خودرو در اجراي اين توافقنامه تجاري به اضافه تلاش مجدانه همکارانمان در توليد از جمله اقدامات قابل تقديري بود که در اين ارتباط صورت گرفته است اما براي پايداري چنين اقداماتي بايد، مداومت به خرج داد و تلاشي لاينقطع داشت. زيرا تنها در سايه چنين استقامت و پايداري است که مي‌توان جرياني با ثبات را سازمان داد و مسير برگشت ناپذيري در توسعه بازار صادرات ايجاد کرد.
آغاز صادرات به روسيه مزيت هاي بيشماري براي کشور به صورت عام و گروه صنعتي ايران خودرو به صورت خاص دارد. يکي اينکه مي‌تواند به عنوان نمونه موفق در تحقق اقتصاد مقاومتي و جهاد اقتصادي به شمار رود، ديگر آنکه اگر تقويت اقتصاد بدون نفت را در گرو صادرات غيرنفتي مي‌دانيم تا بتوان از رهگذر ارزآوري آن براي توسعه کشور اقدام کرد، گسترش و توسعه اين اقدام مي‌تواند با توجه به وجود زيرساخت هاي آن، سهم قابل توجهي را در اين بخش داشته باشد.
و همچنين تقويت چنين اقداماتي موجب تقويت اقتصاد داخلي به سبب ايجاد اشتغال و فرصت اقتصادي خواهد شد و اينهمه علاوه بر اعتباري است که در عرصه صنعت و تجارت بين الملل براي کشور ايجاد خواهد شد.
بعلاوه از مزاياي چنين اقداماتي براي ايران خودرو نيز نبايد چشم پوشيد اولا در سايه توسعه چنين فعاليت هايي ايران خودرو مي‌تواند هرچه روانتر در مسير خودروساز شدن با استانداردهاي جهاني پيش برود. ثانيا رقابت با ساير خودروسازان، موجب مي شود ايران خودرو هم از حيث کيفي و هم از حيث سيستمي نسبت به ارتقا سطح خدمات خود و استانداردسازي آن اقدام نمايد، ثالثا تلاش کند تا با افزايش سهم بازار خارجي علاوه بر حضور در بازارهاي داخلي نسبت به افزايش توليد اقدام نمايد. رابعا با بهره گيري از سرمايه انساني خلاق در اختيار و همچنين تعامل با مراکز پژوهشي و دانشگاهي نسبت به توليد محصولات با نشان ملي و توسعه آن اين خودروساز را به عنوان يکي از خودروسازان در سطح موفق بين المللي معرفي کند.
بي شک چنين تلاش و اهتمامي موجب افزايش غرور ملي و رضايتمندي ملتي خواهد بود که براي حفظ تاريخ خود، از هيچ ايثاري دريغ نکرده است.
- داود نوروزبيگي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن