تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1830520568




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترجمه آموزش ساخت ماشین -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ترجمه آموزش ساخت ماشین CG_Master 03 مرداد 1387, 19:03با سلام خدمت تمامی دوستان همون جوری که از عنوان پیداست میخوام یه آموزش نسبتا زیاد رو پست به پست تو همین تاپیک در مورد ساخت ماشین ایجاد کنم این آموزش ساخت ماشینی سادست که همه میتونن از این ماشین شروع کنن و اونو به پایان برسونن این آموزشی 16 قسمت یا 16 درس داره که اگه خدا بخواد و بچه ها حمایت کنن سریع تمومش کنم نهایت کار یه چیزی اینطوری میباید دربیاد: منبع این آموزش از سایت () هست که بنده میخوام اونو واسه دوستای گلم تو این سایت ترجمه کنم خوب من تمام عکس ها رو باید آپلود کنم من کارم رو همین الان شروع میکنم به امید خدا جوون نظر پیشنهاد انتقاد .... اگه دارین بدین خوشحال میشم.... امید وارم این پست روان حرکت کنه و تمامی بچه ها استفاده کنن.... پس اولین پست رو میزنم .... فعلا CG_Master 03 مرداد 1387, 19:31درس اول - مقدماتی قبل از اینکه شروع کنیم به آموزش دادن ما به چند عکس از این ماشیم نیاز داریم تا هر چه دقیق تر این ماشین رو مدل کنیم. یک منبع عظیمی از این تصاویر که اصطلاحا به آن بلوپرینت (BluePrint) میگویند رو میتونید از این سایت دریافت کنید که ما هم این کار رو انجام دادیم وبرای شما آنها را در آموزشی قرار دادیم که بتوانید آن را بکار گیرید BluePrint به هم متصل: همانطوری که میدانید ما برای مدل کردن یک ماشین به 4 نمای اصلی نیاز داریم 1. نمای بالا top 2.نمای جلوfront 3.نمای پشت back 4.نمای جانبی lateral خوب ما می بایست این نما ها را کاملا از تصویر بالا جدا کنیم برای این کار این عکس را در برنامه photo shop برده و با ابزار Crop آن را به چهار تصویر تقسیم میکنیم که اندازه تصاویر را باید طبق اعداد داده شده تنظیم کرد Lateral: 680 x 314 Front: 337 x 308 Back: 337 x 308 Top: 681 x 327 خوب حالا نوبت به تغییر رنگ عکس ها میرسه برای هرکدام از عکس ها اینکار را انجام دهید به منوی image رفته و به ترتیب adjust و گزینه hue/Saturation رو کلید میکنید(در بعضی از نسخه های photo shop به جای گزینهhue/Saturation ممکن است گزینه tono /Saturation باشد که تفاوتی با هم ندارند خوب تنظیمات رو مثل شکل زیر انجام بدین و نکته ی دیگری که باید اضافه بشه اینه که حتما عکسها رو با فرمت JPG سیو کنید... میتونید عکس های جدا شده رو هم از همین جا سیو کنید خوب حالا نوبتی هم باشه نویت برنامه مکسه (اینجاش رو خودم اضافه کردم :)) توی نمای right یه Box ایجاد کنید و اندازه ها رو این بزارین Length:36.4 width:68 high:0.5 هرچی کمتر بهتر (نکته 1 : اگه دقت کنید میبینید تعداد pixel نمای کناری با عرض وطول box ایجاد شده رابطه مستقیم و برابر داره) خوب حالا نویت اعمال عکس کناری ماشینه... کلید M رو بزنید یکی از کره های خالی رو انتخاب کنید و به اون عکس کناری ماشین رو اعمال کنید ..مثل شکل زیر... خوب طبق نکته 1 یه شکل اینطوری ایجاد کنید مثل شکل... نکته2: ما باید به Box ای که نمای Top روی آن اعمال شده اصلاحگر UVW map رو برای تنظیم جهت نمای Top ماشین اعمال کنیم . بعد از اعمال مثل شکل رو Gizmo کلیک میکنیم و با استفاده از ابزار Snap آن را 90 درجه مثل شکل میچرخوانیم خوب حالا می باید این Box ها را همتراز کنیم مثل اشکال زیر Box ها را کمی جابه جا کنید تا هم موقعییت بشوند سرانجام کار شکل همتراز رو میتونید ببینید... ------------------------- پایان قسمت اول نویسنده ومترجم: سید هادی سیدی منبع آموزش: () () CG_Master 04 مرداد 1387, 08:51سلام بچه ها لطفا اگه میخوایین ادامه پیدا کنه نظر یادتون نره .... موفق باشین CG_Master 04 مرداد 1387, 09:06درس دوم - بدنه (I) همانطوری که میدانید این آموزشی یک آموزشی قدم به قدم میباشد که ما به حداقل آشنایی کار با این برنامه نیاز داریم... اگر شما آشنایی زیادی با این برنامه ندارید میتوانید از اینجا () آموزشیهای خوبی را مشاهده کنید و بیاموزید... برای شروع کار ما نیاز به یه Plane داریم که بتوانیم در نمای راست آن را با سگمنت (Segment) معادل 1 در 1 ایجاد کنیم. مانند شکل... برای بهتر مدل کردن ما کلیدF4 رو میزنیم تا Edge های Plane به رنگ شفید مشخص شودو بعد از اینکار روی جسم راست کلیک میکنم و آن را به Edit poly تبدیل میکنیم برید به تب Shape و یکNGon با 16 گره ایجاد کنید و آنرا روی چرخ بکشید وتنظیم کنید... همانند شکل... دو سگمت سمت چپ را همانند شکل همتراز NGon کنید... به اصلاحگر Edit poly رفته ونوع انتخاب گره ها را به Edge تغییر دهید تا با آن کل عرض سمت چپ مستطیل را انتخاب کنید حال که انتخاب کردین همانند شکل کلید Shift را نگه داشته و متناسب با Ngon ایجاد شده چند کپی ایجاد کنید ..مثل شکل... بعضی از وقتها ما نیاز داریم که دو گره رو به هم جوش کنیم که در مکس به این کار Weld میگویند ..پس جاهایی که با رنگ سبز علامت گذاشته شده را به هم جوش کنید ... این کار در تنظیمات Edit Poly به نام Target Weld نام گذاری شده است در تمام نما ها باید طبق شکل گره ها را با بلوپرینت مطابقت بدهید خوب در حالا ما باید ابزاری را اعمال کنیم که بتوانیم شکل واقعی این قسمت را ببینیم یعنی آنرا نرم تر و با سگمت بیشتر و نزدیکتر برای این کار Mesh Smooth اصلاحگری هست که میتونیم به این کار اضافه کنیم در درس بعدی ما این گلگیر یا باله (Wing) را گسترش میدهیم... ---------------------------- پایان قسمت دوم نویسنده ومترجم: سید هادی سیدی منبع آموزش: () () CG_Master 04 مرداد 1387, 09:59آموزشی چطوره ؟ خوبه؟ ترجمه چی؟ لطفا نظر بدین :) موفق باشین دوستان :Mohsen: 04 مرداد 1387, 10:48هادي جان هيچ وقت از آموزش گذاشتن دلسرد نشو مطمئن باش كه خيليا ازش استفاده مي كنن موفق باشي، ادامه بده CG_Master 04 مرداد 1387, 10:50حتما محسن جان موفق باشی mtv 04 مرداد 1387, 11:17عالیه لطفاً ادامه بدین animations 04 مرداد 1387, 11:51ممنون reactor_master جان. این آموزش به درد من که خیلی می خوره. امیدوارم ادامه ش بدی. دمت گرم آقا :wink: CG_Master 04 مرداد 1387, 14:06درس سوم - بدنه (II) ما باید تمامی Edge های عمودی رو انتخاب کنیم و اون رو در نمای Right با نگه داشتن کلید شیفت به سمت بالا حرکت بدیم و مثل شکل زیر تنظیم کنیم... بازم از کلید شیفت و فرمان کپی استفاده میکنیم و vertex ها رو مطابق شکل با هم Match میکنیم همینطور به کپی کردن اجها(Edge) ادامه بدین و در تمامی نماها vertex ها رو مچ کنید خوب تا اینجای کار ممکنه بگین شاید شکلی که ما مدلش میکنیم با این آموزشی کمی فرق داشته باشه . برای این منظور پیوست شماره 1( mini.rar) رو دانلود میکنید که در او فایل مکسی وجود داره که تا اینجای کار رو مدل کرده و میتونین این فایل رو Merge کنید و با مدل خودتون هماهنگ و همتراز کنید... خوب ادامه کار... میتونید از ابزار کات(Cut) در منوی Edit poly برای بهتر مدل کردن استفاده کنید تو نمای Top دوباره Edge های جدید رو انتخاب کنید و یه کپی ازش بگیرین خوب در اینجا ما هم میخواییم بلوپرینت رو ببینیم و هم مدلمون رو ... یعنی باید مدل رو کمی کمرنگ کنیم برای اینکار روی مدل راست کلیک کنیم وProperties رو انتخاب وگزینه See through رو میزنیم.. که مثل شکل در میاد... این عمل رو چند بار پیاپی انجام بدین تا سرپوش (Hood ) کامل بشه ( البته بازم با تنظیمات سگمنت) تو نمای کناری edge های مربوط رو انتخاب کنید و بازم کپی کنید و چندتا فیش جدید بسازید و با ابزار Weld(جوش دادن) گره ها رو که با رنگ سبز مشخص شده جوش بدین تا افق و عمود با هم مطابقت کنه میتونید در شکل زیر مرحله به مرحله جلو برین... تنظیمات گره ها رو ادامه بدین... تا اینجا میتونید فایل پیوستی دوم (mini01.rar) رو دانلود کنید و با مدل خودتون مطابقت بدین در نهایت هم میتونید مثل درس قبلی یه اصلاحگر Mesh smooth به مدلتون اضافه کنید تا مثل شکل زیر دربیاد.. ------------------- پایان قسمت سوم نویسنده ومترجم: سید هادی سیدی منبع آموزش: () () amin2001 04 مرداد 1387, 14:15خسته نباشی هادی جان مطمعنم بچه ها کلی استفاده میکنن CG_Master 04 مرداد 1387, 14:51سلام امین جان ایشالله که همینطوره که شما میگین... تا حالا سه قسمت رو نوشتم .... ایشالله اگه خدا بخواد و بچه ها حمایت کنن تا آخرش برم ممنون که نظر دادی امین جان ... موفق باشی CG_Master 05 مرداد 1387, 12:06سلام به همه کسی آموزش سوم منو ندید؟ تو صفحه اول رفته نظر بدین همراه روحیه :دی میخوام از مدیران خواهش کنم که این آموزش رو به صفحه انتقال بدن بسیار ممنون CG_Master 05 مرداد 1387, 13:17درس چهارم - بدنه (III) همانطوری که میدانید ماشین جسمی متقارن هست پس ما نیازداریم که فقط نیمی از آن را مدل کنیم برای این منظور قرینه ای به مدل خود میدهیم و آن را با استفاده از ابزار آینه (Mirror) متقارن میکنیم همانند شکل زیر وقتی وارد تنظیمات تقارن آینه ای میشوید باید محور X را انتخاب کنید و مقدار Offset را کم کنید تاجایی که جسم مدل شده آیینه کامل شود همچنین نوع کپی خود را به Reference تغییر دهید تا تغییرات اعماشده روی یکی از مدل ها روی مدل آیینه شده هم تاثیر بگذارد وشما نتیجه را میبینید به حالت edit poly برگردید و تغییرات نمای جانی را از نو شروع کنید به عکس سمت چپ در زیر نگاه کنید همانطوری که میبینید Edge ها ی سمت راست را انتخاب میکنیم و آن را کپی میکنیم مثل شکل در سمت راست حالا نوبت به مدل کردن گلگیر عقب میباشد ... که ما باید گلگیر جلو را که مدل کرده ایم را کنده و یه کپی از نوع قرینه ای ایجاد کنیم وآنرا همراه تنظیمات بلوپرینت به عقب ماشین حرکت دهیم... برای این ک همانند ار در اصلاحگر Edit Poly حالت polygon را انتخاب کرده و مطابق شکل گلگیر جلو را انتخاب میکنیم در تنظیمات Edit poly دکمه Detach را میزنیم تا یک آبجکت جدا گانه ایجاد کند... آنرا به سمت عقب منتقل نمایید... برای قرینه کردن دوباره از ابزار آیینه استفاده میکنیم اینبار بدون کپی ... همانند شکل مطابق بلوپرینت انتقال دهید و مطابق شکل پایین همگام با بلپرینت دز حالت Vertex گره ها را جابه ا و تنظیم کنید.... تا اینجای کار میتوانید پیوست شماره 1 (mini02.rar) را دانلود کرده و با مدل خود مطابقت دهید... خوب حال باید بدنه را به گلگیر عقب اضافه یا متصل کرد.. برای این کار روی بدنه کلیک کرده و زیر تنظیمات Edit poly روی دکمه Attach کلیک کرده و آنگاه روی جسمی که میخواهید به بدنه وصل شود یعنی گلگیر عقی کلید کنید.. خوب این دو به هم متصل شدند Edge های انتخاب شده را به گلگیر نزدیک کنید و با استفاده از ابزار Weld (جوش کردن) نقاطی که به رنگ سبز مشخص شده را به بدنه جوش کنید تا همچین شکلی پدیدار شود...شکل زیر.... کار خود را با همین تکنیک ها و استفاده از Weld و انتقال گره ها ادامه دهید تا به شکل زیر دراید... خوب میریم برای اینکه پشت این ماشین رو جمع کنیم... همانند شکل باز هم کپی و انتقال مبنی بر بلوپرینت... همانند شکل.... تا تبدیل به شکل زیر شود و همچنین تا اینجای کار میتوانید پیوست شماره 2 را دانلود کنید... همانند شکل زیر Edge های به رنگ قرمز را به پایین کپی کنید و کمی تغییر مغیاس دهید در شکل زیر میتوانید مدل را در 4 نمای متفاوت ملاحضه کنید... --------------------------- پایان قسمت چهارم نویسنده ومترجم: سید هادی سیدی منبع آموزش: () CG_Master 05 مرداد 1387, 14:01منتظر نظراتتون هستم بابا یه تکونی بدین دیگه.... :دی:) CG_Master 06 مرداد 1387, 16:37درس پنجم - بدنه (IV) این ورتکست ها را به همدیگر جوش کنید در نمای Top این Edge ها را انتخاب و کپی کنید و در نماهای دیگر با صحنه آنرا مطابق سازید. ادامه کار را درنمای جانبی انجام میدهیم... این ورتکسها را بهم جوش کنید در نمای راست نیز ورتکستها را با صحنه مطابقت دهید.... همانند شکل تمامی Edge هایی که داخل ماشین را تشکیل میدهند را کلیک کنید... و آنرا درنمای راست و در محور Y به صورت عمودی همانند شکل کمی بالاتر کپی کنید... ما دوباره به تنظیم کردن ورتکستها یا همان گره ها نیاز داریم همچنین شما میتونید پیوست شماره 1 (mini04.rar) را تا اینجای کار با مدل خود ارزیابی کنید و مطابقت دهید *ساخت سقف* در پست بعدی... CG_Master 06 مرداد 1387, 17:46مثل اینکه بچه ها زیاد استفاده نکردن اگه بد ترجمه میکنم بگین CG_Master 09 مرداد 1387, 21:51ساخت سقف مطابق شکل تمام اجها را انتخاب کرده و به سمت بالا در نمای راست کپی کنید حالا تمام گره ها را با بلوپرینت مطابقت دهید میتوانید برای دید بهتر رو مدل کلیک راست کرده و به Properties رفته و گزینه see-through را بزنید تا اینجای کار میتواند مدل آماده شده را دانلود کنید و با مدل خود مطابقت دهید باز هم گره ها را جابجا کنید برای بستن سقف ما باید به حالت polygon بریم و بازدن دکمه Create سقف را به ترتیب شمارش ببندیم باز هم چند کلیک دیگر حال چند برش افقی را روی سقف ایجاد میکنیم که میتوانیم از ابزار Cut در زیر Edit poly استفاده کنیم ما سرانجام سقف رو درست کردیم ولی همانند شکل یه سطح صاف رو مدل کردیم خوب باید مطابق شکا گره ها را جابه جا کنیم و باز هم جابه جایی تا همانند شکل شود برای جلو گیری از باگها یا خطاهای احتمالی پیش آمده در عقب ماشین ما باید چند کار را انجام دهیم طبق شکل ها باید یک برش ایجاد کرده و Edge زیر برش ایجاد شده را Remove کنیم (نباید Delete کنیم) تا اینجا پیوست دوم را میتوانید دانلود کنید وسرانجام کار ------------------------ پایان قسمت پنجم نویسنده ومترجم: سید هادی سیدی منبع آموزش: () CG_Master 09 مرداد 1387, 22:02دیگه کم کم دارم امیدم رو از دست میدم... دریغ از یه نظر...:sad: amin2001 09 مرداد 1387, 22:14هادی جان من جای همه ازت تشکر میکنم امید از دس میدم یعنی چی . نیتت کمک بوده و داری همین کار رو میکنی . شما ادامه بده . دوستان هم بیشتر نظر میدن این شالا موفق باشی خسته هم نباشی:) animations 09 مرداد 1387, 22:42reactor_master جان، خواهش می کنم ناامید نشو. اگه آموزش رو ادامه بدی ممنونت می شم. h.khafan 10 مرداد 1387, 16:50ادامه بده ریاکتور جان . کلی استفاده کزدم. شروع کردم دارم یه ماشین مدل میکنم .همون که سر بلوپرینتش مشکل داشتم. فقط اگه هر درس رو به صورت یه پی دی اف بزاری خیلی عالی تر میشه. ممنون حامد CG_Master 10 مرداد 1387, 17:21ممنون ولی فکر نکنم که آموزش های منو خونده باشی چون اگه میخوندی دیگه نمیگفتی " ریاکتور جان " اسمم هادی سیدی هست موفق باشی h.khafan 10 مرداد 1387, 20:16! هادی جان یکم خوش بین باش :) موفق باشی حامد CG_Master 10 مرداد 1387, 20:36این شد یه چیزی.... arang 20 مرداد 1387, 17:53سلام دستتون درد نكنه - خسته نباشيد من يه مشكلي دارم من طبق اين آموزش بلو پرينت رو قدم به قدم آماده كردم و بردم توي مكس ولي:sad: وقتي متريال رو به باكس نسبت ميدم با رنگش عوض ميشه ولي عكس ماشين ديده نميشه ميشه كمك كنيد بگيد مشكل كجاست ؟؟؟ لطفا مكس 2008 استفاده ميكنم ممنون CG_Master 20 مرداد 1387, 18:40خوب عزیز وقتی که کلید متریال (m) رو میزنی باید اون دکمه که شبیه جعبه هست (چهار خونه با رنگ آبی) رو بزنی اگر این کار رو انجام بدی میتونی تو نمای مکس بلوپرینت رو ببینی موفق باشی amin2001 20 مرداد 1387, 21:16سلام داداشی واقعا دستت درد نکنه . خیلی به درد بچه ها میخوره . وقت نکردم بخونم ببینم روش چطوریه . فقط عکس هارو نگا کردم . با روش خود من خیلی فرق داشت . ولی روش منطقی ای بود ادامه بده موفق باشی:) :Mohsen: 21 مرداد 1387, 08:58هادي جان، امين درست ميگه حتما ادامه بده، دل سرد نشي ها :wink: موفق باشي reallife0002 31 شهريور 1387, 17:21آقا واقعا حال دادي كمتر ك




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1007]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن