تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820774352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم سیاسی برای نامزدی ریاست جمهوری ˈاحسان اوغلوˈ گسترش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob تفاهم سیاسی برای نامزدی ریاست جمهوری ˈاحسان اوغلوˈ گسترش می یابد آنکارا- توافق و تفاهم احزاب سیاسی ترکیه برای نامزدی ریاست جمهوری ˈاکمل الدین احسان اوغلوˈ دبیرکل سابق سازمان همکاریهای اسلامی، هر روز در ترکیه افزایش می یابد و تاکنون تعداد احزاب سیاسی ترکیه که از نامزدی ریاست جمهوری وی حمایت می کنند به 13 حزب رسیده است.


احسان اوغلو نزدیک به دو ماه قبل از سوی احزاب ˈجمهوریخواه خلقˈ و ˈ حرکت ملیˈ که در مجلس ملی ترکیه نماینده دارند به عنوان نامزد مشترک ریاست جمهوری اعلام شد.
دو هفته پس از آن سه حزب سیاسی دیگر ترکیه از نامزدی وی حمایت کردند و در طول یکماه گذشته تعداد احزابی که از نامزدی وی اعلام حمایت کرده اند به 13 حزب رسیده است.
طبق آمارهای وزارت کشور ترکیه نزدیک به 50 حزب سیاسی در ترکیه فعالیت دارند.
به گفته ناظران آگاه این اولین بار است که احزاب سیاسی ترکیه با دیدگاههای بسیار متفاوت در مورد یک مساله واحد به توافق و تفاهم رسیده و آن را در نزد افکار عمومی اعلام می کنند.
این ناظران با اشاره به اینکه بجز احزاب ˈجمهوریخواه خلقˈ و ˈحرکت ملیˈ دیگر احزاب حامی ˈاحسان اوغلوˈ از ظرفیت رای بالایی برخوردار نیستند، می گویند: در صورتی که انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شود در این صورت هر رای ریخته شده به صندوق از اهمیت برخوردار خواهد بود و در چنین صورتی حمایت احزاب سیاسی از ˈاحسان اوغلوˈ می تواند دست وی در مقابل رقیبش در دور دوم را قدرت بخشد.
احسان اوغلو در روزهای گذشته درصد رای خود در انتخابات را نزدیک به 60 درصد خوانده بود که رقمی بسیار بالا می باشد.
ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر و رهبر حزب ˈعدالت و توسعهˈ و ˈصلاح الدین دمیرتاشˈ رهبر حزب ˈدمکراتیک خلق هاˈ دیگر رقبای احسان اوغلو در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه هستند.
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه دهم آگوست برگزار خواهد شد.
در این دور از انتخابات برای اولین بار رییس جمهور ترکیه با رای مستقیم مردم انتخاب خواهد شد.
خاورم**2012/1275

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





03/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن