تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802535722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار مخالفان به دولت اردوغان برای برچیدن رادار ناتو در ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob فشار مخالفان به دولت اردوغان برای برچیدن رادار ناتو در ترکیه آنکارا- ایرنا- مخالفان دولت ترکیه با انتقاد از سیاست خارجی دولت اردوغان، خواهان برچیده شدن سامانه راداری ناتو در شرق این کشور شدند.


به نوشته شماره روز چهارشنبه روزنامه ˈیورتˈ ، ˈکمال قلیچداراوغلوˈ رهبر حزب جمهوری خواه خلق بزرگترین حزب مخالف در مجلس ترکیه در جمع نمایندگان حزب متبوع خود در مجلس ، از سیاست خارجی دولت اردوغان به شدت انتقاد کرد و گفت: اعتبار ترکیه در منطقه خاورمیانه به شدت تضعیف شده و بین گفتار و عملکرد دولت تفاوت های زیادی وجود دارد.
او با بیان این که مسوول خون های ریخته شده در خاورمیانه ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر و ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیرخارجه ترکیه است، گفت: ما به خوبی می دانیم که سامانه رادار ناتو در منطقه کوره جیک شهر مالاتیا چرا و چگونه تاسیس شده است.
قلیچداراوغلو افزود: به علت تنش بین ایران و اسراییل، می بایستی تدابیری اندیشیده می شد که اسراییل به طور زود هنگام از تهدیدهای موشکی ایران با خبر می شد. علت اصلی تاسیس این سامانه در شرق ترکیه نگرانی های امنیتی اسراییل است و ارتباطی هم به ناتو ندارد. اگر اردوغان می خواهد واقعا اسراییل را مجازات کند، این رادار را برچیند.
او ادامه داد: دولت اردوغان به رغم این همه سروصدایی که علیه حملات اسراییل بلند کرده، آیا تاکنون اقدامی عملی در مورد قطع روابط تجاری با اسراییل که به پنج میلیارد دلار رسیده و یا قطع روابط نظامی با آن کرده است؟
رهبر حزب مخالف ترکیه در ادامه انتقادات خود گفت: دولت اردوغان مدعی است که کمک های انسان دوستانه خود به ترکمن های سوریه را به طور محرمانه می فرستد، ولی ما افشا کردیم که این محموله هایی که فرستاده می شود سلاح و مهماتی است که برای گروه هایی چون القاعده و داعش ارسال می شود، اگر اینها کمک های انسانی است چرا به طور محرمانه ارسال می شود؟
قلیچداراوغلو پیشتر گفته بود: حزب جمهوری خواه خلق مدارکی را به دست آورده است که نشان می دهد دولت اردوغان برای گروه های تکفیری در سوریه سلاح می فرستد و این مدارک را نزد افکار عمومی ترکیه افشا خواهد کرد.
خبرگزاری آناتولی نیز امروز در گزارشی از استانبول نوشت : در تظاهراتی که گروهی از اعضای نهادهای مدنی از جمله سندیکای فعالان در بخش آموزشی، اتحادیه نویسندگان آزاد و انجمن پژوهش های فرهنگی و آموزشی ترکیه در میدان بزرگ امین اونو استانبول برگزار کردند، خواهان برچیده شدن رادار ناتو در کوره جیک و قطع مناسبات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی شدند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی ، تظاهرکنندگان شعار ˈمقاومت فلسطین ادامه یابد، سپر دفاعی ناتو برچیده، تجارت با اسراییل قطع شود، مردم فلسطین تنها نیستند، آزادی برای فلسطین، تحریم اسراییل، سر دادند.
در این تظاهرات ˈسلیم سزرˈ به نمایندگی از تشکل موسوم به شبکه همبستگی با مردم فلسطین گفت: در حملات سنگین و وحشیانه اسراییل علیه غزه در 16 روز گذشته بیش از 650 تن کشته و هزاران نفر زخمی شده اند. جانیان اسراییلی حتی بیمارستان ها و مساجد را نیز هدف می گیرند و زن و کودک و پیر و جوان همه را قتل عام می کنند.
او گفت: اگر ما واقعا می خواهیم همبستگی خود را با مردم فلسطین در میان بگذاریم باید همین امروز کلیه روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی را قطع و راداری را که برای تامین امنیت اسراییل
تاسیس شده است، برچیده و به روابط نظامی ترکیه با این رژیم خاتمه دهیم.
خاورم/2011**7074**1446

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





01/05/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن