تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده اش در هر روز نصيحتى عرضه مى كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و اگر ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساکت: صدا و سيما حق باشگاه‌ها را غصب کرده


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: ساکت: صدا و سيما حق باشگاه‌ها را غصب کرده
متاسفانه در ايران صدا و سيما به جاي آنکه به باشگاه‌ها هزينه‌اي براي پخش بازي‌هايشان بدهد چيزي هم از اين باشگاه‌ها طلب مي‌کند.

محمد رضا ساکت درباره آخرين وضعيت باشگاه فولاد ماهان، حق بخش تلويزيوني باشگاه‌ها و رقابت‌هاي جام جهاني به گفت‌وگو با ايسنا پرداخت که در ادامه مي‌خوانيد:

مشکلات مالي بزرگ‌ترين مشکل باشگاه فولاد ماهان است

مديرعامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان درباره وضعيت اين باشگاه، اظهارکرد: هيئت مديره باشگاه ماهان ادامه فعاليت اين باشگاه را تصويب کرده و تأکيد کرده که باشگاه فولاد ماهان به فعاليت خود ادامه مي‌دهد، البته در برخي از رشته‌ها تجديدنظر شده و يک مقدار تعديل در فعاليت به وجود خواهد آمد.

ساکت مشکلات مالي و نبود اسپانسرينگ را بزرگترين مشکل اين باشگاه دانست و گفت: با وجود مشکلاتي که در حوزه اسپانسرينگ داريم مجبور هستيم در برخي از رشته‌هايمان رويکرد جديدي داشته باشيم و بازيکنان جوانتر و بومي را سازماندهي کنيم.

باشگاه را زنده نگه خواهيم داشت

وي افزود: به طور کامل مشخص نشده که در سال جاري باشگاه فولاد ماهان در چه رشته‌هاي ورزشي تيم‌داري خواهد کرد. حتي تيم‌داري در رشته بسکتبال را نيز به هيئت مديره ارجاع داده‌ايم و پس از تدوين و رايزني‌هاي لازم، تيم‌داري در رشته‌هاي ورزشي فولاد ماهلان را اعلام خواهيم کرد. بايد گفت که براي تيم‌داري با محدوديت‌هايي روبه‌رو هستيم، به طوري که براي بقاء برخي از رشته‌هاي ورزشي‌مان بايد تجديدنظر کنيم يا مشارکتي با يک باشگاه ديگر کار کنيم ولي فعاليت‌هاي ما متوقف نمي‌شود و باشگاه را زنده نگه خواهيم داشت.

مشاور عالي سازمان ليگ در پاسخ به اين سؤال که چرا باشگاه فولاد ماهان طي اين چند سال تيم واترپلو، کشتي فرنگي، فوتسال و ... را منحل کرده است؟ گفت: علت اينکه برخي از رشته‌هاي ورزشي را در طي اين ساليان واگذار کرده‌ايم مشکلات مالي بوده است که البته فوتسال مشکلات خاص خود را داشته است، اما تيم واترپلو را به هيئت شناي استان واگذار کرديم و در شرايطي نيستيم که فعلاً هم بتوانيم اين تيم‌ها را احيا کنيم و بيشتر نگاه ما به سمت سازندگي و تيم‌هاي پايه‌ است.

ساکت درباره باشگاه سپاهان و مديريت اين باشگاه، تصريح‌کرد: من وقتي از يک جا جدا مي‌شوم سعي مي‌کنم در خصوص آن باشگاه نه اظهار نظر کنم و نه خداي نکرده حاشيه‌اي براي آن باشگاه به وجود آورم و علي‌رغم برخي از بي مهري‌هايي که توسط برخي از افراد به من شد، اما هواداران به من بي مهري نکردند و هواداران سپاهان نهايت لطف را به من داشتند که از همه آن‌ها تشکر مي‌کنم.

با وجود ناسپاسي‌ها و بي مهري‌ها سکوت کردم و سپاهان را به حاشيه نبردم

وي با بيان اينکه با وجود بسياري از ناسپاسي‌ها و بي مهري‌ها سکوت کرده و نخواسته که سپاهان را به حاشيه بکشاند، ادامه داد: من به عنوان يک علاقمند به سپاهان مي‌توانم بگويم که با کمک هيئت مديره آن زمان، معماري نوين سپاهان را برنامه ريزي کرديم و جايگاه فعلي‌ام اقتضا مي‌کند که به طور خاص در خصوص هيچ باشگاهي اظهار نظر نکنم و براي باشگاه سپاهان آرزوي موفقيت دارم.

مديرعامل سابق باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با اشاره به اينکه يک دهه از عمر خود را براي باشگاه فولاد مبارکه سپاهان گذاشته است، اضافه کرد: طي اين 10 سال سعي کردم سپاهاني طلايي و جهاني ساخته شود و به لطف خدا و با تلاش بازيکنان، هواداران و هيئت مديره توانستيم روياي فينال جام باشگاه‌هاي آسيا را محقق سازيم و سپاهان را به رتبه 52 باشگاه‌هاي دنيا برسانيم.

خريد مجموعه باغ فردوس از بزرگترين افتخاراتم است

ساکت در پاسخ به اين سؤال که مديرعاملي فولاد مبارکه سپاهان را ترجيح مي‌دهيد يا فولاد ماهان را، خاطرنشان‌کرد: کار مديرعاملي باشگاه بزرگي مثل سپاهان آن هم وقتي که شما يک ديدگاه، رويکرد، ساختار و سازماندهي جديدي مي‌خواهيد ارائه دهيد، بايد کار سختي را پشت سر بگذاريد، اما با کمک هيئت مديره قبلي سپاهان چند کار مهم در سپاهان انجام دادم که براي من لذت بخش است.

وي به خدماتي که در دوران مديرعاملي خود در سپاهان انجام داده است اشاره کرد و گفت: خريد مجموعه باغ فردوس جزو افتخارات اوليه من است و ايجاد تيم‌هاي سايه سپاهان و سپاهان نوين که امروز خروجي‌هايش شريفي، اميني، کريمي، چوپاني، جهان عاليان و ... است، همگي خروجي آن دوراني است که با برنامه در سپاهان درخصوص مسائل پايه کار کرديم و سپاهان توانست بزرگترين افتخارات باشگاهي را بياورد و به فينال برسد که اين‌ها همگي جزء لذت بخش‌ترين مقاطع زندگي من بوده است.

جاي يک ستاره بر روي پيراهن سپاهان خالي است

مديرعامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان با اشاره به اينکه احساس مي‌کنم رسالت خود را به عنوان يک مديرعامل در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان انجام داده‌ام، اظهارکرد: فقط يک ناکامي داشتم. سپاهان در يک قدمي قهرماني در ليگ قهرمانان آسيا بود که متأسفانه اتفاقاتي در هيئت مديره افتاد و پورسينا، سقائيان و هلاکويي از هيئت مديره باشگاه جدا شدند و من هم به خاطر شرايطي که به وجود آمده بود، از اين باشگاه جدا شدم که بعد از اين قضايا با وجود صلابت در تيم، نتوانستيم قهرماني را به دست آوريم و جاي يک ستاره بر روي پيراهن سپاهان خالي بود.

برخي‌ها دوست نداشتند سپاهان بيش از اين موفقيت کسب کند

ساکت در پاسخ به اين سؤال که آيا مسؤولان خاصي از تهران دوست نداشتند که سپاهان به قهرماني برسد و بيش از اين افتخارآفرين باشد، تصريح‌کرد: من احساس مي‌کنم مجموع مسائل دست به دست هم داده بود و برخي‌ها دوست نداشتند که سپاهان بيش از اين موفقيت داشته باشد و مشکلاتي که در هيئت مديره منسجم 10 ساله سپاهان رخ داد، اين هيئت مديره را هم ريخت و باعث شد که نتوانيم نتيجه لازم را به دست آوريم.

وي افزود: من زماني متأثر شدم که سپاهان نوين در تيم‌هاي پايه تعطيل شد و بزرگسالان سپاهان قهرماني جام باشگاه‌هاي آسيا را به دست نياورد.

شأن يک وزير بالاتر از آن است که بخواهد در مسائل يک باشگاه دخالت کند

مشاور عالي سازمان ليگ در پاسخ به اين سؤال که در مقطعي وزير سابق صنايع درخصوص سپاهان گفته که اين تيم بيش از حد بزرگ شده است، تصريح‌کرد: من چنين چيزي نشنيده‌ام و يک وزير در اين حد در فوتبال دخالت نمي‌کند و شأن وزرا بالاتر از اين حرف‌ها است که بخواهند در چنين مسائلي اظهارنظر کنند.

سردار آزمون در سپاهان رشد و پرورش يافت

ساکت با بيان اينکه طرح سپاهان نوين و سپاهان سايه جز افتخارات من بوده است، ياد آور شد: سپاهان در مقطعي قوي‌ترين سيستم استعداديابي در ايران را ايجاد کرده بود که در آن زمان با مشاوره از محمد ياوري، استعدادي مانند سردار آزمون را پيدا کرديم که پس سنجيدن اين بازيکن، ياوري به ما گفت سردار آزمون مسي ايران مي‌شود و مانند علي دايي است که از پاهاي خود خوب استفاده مي‌کند و تکنيک بالايي دارد.

وي اضافه کرد: آزمون و مادرش را به اصفهان آورديم و آپارتماني کوچک در خيابان ميرزا طاهر براي آنان گرفتيم، اما پدرش که مربي واليبال بود نمي‌توانست براي بلند مدت در اصفهان بماند. سردار آمد و کار را شروع کرد که با لطف قلعه نويي مربي سابق فولاد مبارکه سپاهان سردار آزمون با تيم بزرگسالان تمرين مي‌کرد و روز به روز بهتر و آبديده‌تر مي‌شد که البته ما با او قرارداد بلندمدت بسته بوديم و نمي‌دانم که چرا پس از جدايي من از اين باشگاه بعد از هشت ماه اين بازيکن آتيه‌دار از سپاهان جدا شد و اگر آزمون مانده بود مانند مهدي شريفي مي‌توانستيم بر روي او به عنوان يک مهره بسيار خوب و جوان حساب کنيم.

مديرعامل سابق باشگاه فولادمبارکه سپاهان يادآور شد: آزمون سه سال در کنار تيم سپاهان پخته شد و با بازيکنان بزرگ سپاهان تمرين کرد و به نوعي سردار آزمون در سپاهان پرورش يافت که امروز در اروپا موفق است. شناخت و جذب استعدادها هنر بزرگي است که توسط باشگاه سپاهان در آن زمان به خوبي انجام مي‌شد.

اداره کردن سرخابي‌ها کار مشکلي نيست

ساکت درخصوص پيشنهاداتش براي مديرعاملي باشگاه‌هاي پرسپوليس و استقلال، گفت: به طور جدي براي هدايت باشگاه پرسپوليس به من پيشنهاد شد که طي يک ماه با من جلساتي گذاشتند، اما من به جهت ديدگاهي که داشتم و برخي از ملاحظات و مسائل شخصي نتوانستم اين سمت را قبول کنم. البته بايد بگويم که اداره کردن پرسپوليس و استقلال کار مشکلي نيست زيرا اين دو باشگاه يک ظرفيت اجتماعي دارند.

وي اضافه کرد: دو سال قبل وزير ورزش و جوانان سابق پس از رفتنم از فولاد مبارکه سپاهان به من پيشنهاد مديرعاملي استقلال را داد که در آن زمان به دليل خستگي و نياز به استراحت اين پيشنهاد را رد کردم و امسال هم دوباره براي استقلال به من پيشنهاد شد که باز هم به علت برخي ملاحظات و مشکلات شخصي مديرعاملي اين باشگاه را نپذيرفتم.

پيشنهاداتي از برخي باشگاه‌ها به من شده است

مديرعامل سابق باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در پاسخ به اين سؤال که آيا در حال حاضر پيشنهادي از باشگاه‌هاي ديگر براي هدايت اين باشگاه‌ها داريد؟، تصريح‌کرد: به من پيشنهاداتي شده است که رسانه‌اي کردن اين مسائل را نمي‌پسندم و نمي‌توانم در اين خصوص سخن بگويم. خوشحالم که بخشي از ظرفيت‌هاي فکري و تجربي‌ام را در سازمان ليگ و فدراسيون ارائه مي‌کنم و به همين کار راضي هستم تا به فوتبال کمک کنم. البته به من گفته‌اند که به طور دائم به تهران بروم، اما به دليل مشکلات شخصي هنوز نپذيرفته‌ام.

ساکت درخصوص پيشنهاد رياست فدراسيون فوتبال به او، گفت: من اصلاً به اين موضوع فکر نمي‌کنم و معتقد هستم که رياست فدراسيون کار مشکلي است و کسي بايد در اين سمت باشد که بتواند با وزارت ورزش هماهنگ باشد و اعتقاد دارم که کفاشيان به خوبي از عهده کار بر مي‌آيد.

سقف بودجه براي باشگاه‌ها عيار مديرعاملان را مشخص مي‌کند

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه سقف بودجه کار درستي بود که فدراسيون براي باشگاه‌ها مقرر کرد، گفت: هيئت رييسه سازمان ليگ، فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش براي جلوگيري از سيستم صعودي مبالغ قراردادها و همچنين الزام کنفدراسيون آسيا که تأکيد دارد بودجه باشگاه‌ها کنترل شود، به اين نتيجه رسيدند که به جاي سقف قراردادها براي بازيکن‌ها، سقف قرارداد براي باشگاه‌ها تعيين کند تا قدرت چانه زني براي مديرعاملان باشگاه‌ها به وجود آيد. ضمن اينکه سقف قرار داد براي باشگاه‌ها جوهره و عيار مديرعاملان را مشخص مي‌کند.

مشاور عالي سازمان ليگ با بيان اينکه دستگاه‌هاي نظارتي، نظارت خاصي بر روي فوتبال دارند و امسال سال اقتصاد مقاومتي است، اضافه‌کرد: بايد در هزينه کردن و از جمله بستن قراردادهاي نجومي براي بازيکنان صرف نظر شود و همه اين‌ها دست به دست هم داد تا سازمان بازرسي، نظارت ويژه‌اي بر باشگاه‌ها داشته باشد و اين سقف موجب مي‌شود که همه بازيکنان گران در يک باشگاه تجمع نکنند و در تمام باشگاه‌ها پخش شوند.

ساکت در پاسخ به اين سؤال که ضمانت اجرايي سقف قراردادها چيست؟ ادامه داد: ضمانت اجرايي سقف قرار داد باشگاه‌ها، کنترل سازمان بازرسي کشور است و تعهداتي که اين سازمان از هيئت مديره‌ها مي‌گيرد و الزام مي‌کند که به غير از قرارداد و مبلغي که در قرارداد قيد شده، چيز ديگري پرداخت نشود و بعد از آن هم تمام قراردادها و رقم و ارقام بازيکنان در سايت فدراسيون فوتبال شفاف‌سازي خواهد شد.

قدرت سازمان بازرسي از فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ بالا تر است

وي با اشاره به اينکه سازمان بازرسي با هيچ کسي تعارف ندارد و دستگاه و نهاد نظارتي قدرتمندي است به ايسنا گفت: قدرت اين سازمان، از کميته انضباطي، سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال بالاتر است و براي باشگاه‌ها الزام قانوني دارد و به نظر من اين الزام نقطه شاخص سازمان بازرسي است.

مديرعامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان در خصوص اين مطلب که به نظر مي‌رسد بازيکنان با گرفتن زمين يا خانه که در قراردادشان قيد نشده مي‌توانند سقف قرارداد را دور بزنند، تصريح‌کرد: هر چيزي که به بازيکنان داده مي‌شود بايد در قرارداد قيد شود و به تصويب هيئت مديره برسد. در سپاهان هم قبلاً چنين اتفاقي مي‌افتاد و همه کارهايي که در خصوص يک بازيکنان انجام مي‌شد(حتي اجاره خانه پرداختي از طرف باشگاه) با نظارت هيئت مديره بود که در حال حاضر سازمان ليگ الزام کرده که همه باشگاه‌ها اين کار را انجام دهند و با نظارت کامل هيئت مديره با بازيکنان قرارداد ببندند.

همه بازيکنان مي خواستند به سقف قرارداد بچسبند!

ساکت در پاسخ به اين سؤال که چرا چند سال قبل اجراي قانون سقف قراردادها در خصوص بازيکنان موفق نبود، اظهارکرد: يکي از علل آن زياده خواهي بازيکنان بود. يعني بازيکناني که در درجه دو و سه بودند، خود را با بازيکنان ممتاز مثل محرم نويدکيا، هادي عقيلي و مهدي رحمتي مقايسه مي‌کردند و سقف بودجه را مي‌خواستند که اين قدرت چانه زني را براي باشگاه پايين مي‌آورد و به نوعي همه بازيکنان مي‌خواستند به سقف بچسبند!(با خنده)

در خصوص بازيکنان استثنا، بايد نگاهي استثنايي داشت

وي در پاسخ به اين سؤال که بازيکني مانند آندرانيک تيموريان که مبلغي بيش از دو ميليارد تومان پول مي‌خواهد و دادن چنين ارقامي به يک بازيکن کار صحيحي است؟ تصريح‌کرد: در حوزه پرداخت‌ها بايد بازيکنان را دسته بندي کنيم که برخي از بازيکنان‌مان در کلاس A هستند و سطح بالايي دارند و متشکل از تعداد محدودي هستند که تعدادشان به انگشتان دست هم نمي‌رسد و در خارج از کشور به اين بازيکنان قيمت‌هاي بالاتري مي‌دهند که حاضر هستند با يک سوم، يا نيمي از اين قيمت‌ها در کشور بمانند و من معتقدم در مورد بازيکنان استثنا، بايد نگاهي استثنايي داشت.

مشاور عالي سازمان ليگ با اشاره به اينکه بزرگترين مشکل ما اين است که بازيکنان دسته بندي نمي‌شوند و همه خود را در دسته بهترين‌ها جستجو مي‌کنند، گفت: به بازيکنان ايراني در کشور بايد قيمت کمتري بدهند تا در خارج از کشور و من قبول ندارم که سطح فوتبال کشورهاي عربي از سطح فوتبال ايران بالاتر است.

ساکت در پاسخ به اين سؤال که آيا کشورهاي عربي با وجود خريد ستارگاني چون رائول گونزالز و رونالدينيو باعث سطح ارتقا فوتبال خود مي‌شوند يا خير، اظهارکرد: چاه بايد از خود آب دهد و صرف اينکه آب دستي در آن ريخته شود تا مقطعي پاسخگو است و صرفاً نمي‌توان با آوردن ستاره به يک تيم سطح بازي را در آن تيم بالا برد. خود من در سپاهان اين کار را انجام مي‌دادم و بازيکنان نامي مي‌آوردم، اما در کنار آن سپاهان نوين و تيم‌هاي سايه سپاهان را تشکيل داده بودم تا امروز بازيکناني مثل مهدي شريفي، علي کريمي و ... را تحويل فوتبال کشور داده شود و باشگاه هر سال در رده نونهالان، نوجوانان، جوانان، اميد و بزرگسالان مقام بياوريد و اين ديدگاه را داشتم که سازندگي و قدرتمندي هر دو در کنار هم جوابگو است.

کارنامه تاريک سپاهان در اين چند سال منحل شدن سپاهان نوين است

وي با ابراز تأسف از منحل شدن تيم سپاهان نوين، يادآور شد: اگر يک بازيکن نمي‌توانست در بزرگسالان سپاهان بازي کند، به سپاهان نوين مي‌رفت تا پس از کسب تجربه و بهتر شدن خود به بزرگسالان بازگردد و سپاهان نوين به نوعي سرريزهاي ليگ برتر را جمع آوري مي‌کرد که به نظر من کارنامه تاريک سپاهان در اين چند سال منحل شدن سپاهان نوين است.

مديرعامل سابق باشگاه سپاهان با بيان اينکه سپاهان تيم بزرگي بود و بايد نتيجه مي‌گرفت، ادامه داد: ليگ برتر جايي نبود که بتوان در آن تجربه کسب کرد و بازي ياد گرفت. سپاهان نوين اين امکان را به بازيکنان کم تجربه مي‌داد که تجربه کسب کنند و به بزرگسالان بيايند که در حال حاضر فولاد خوزستان اين استراتژي را پيش گرفته و باشگاه سپاهان، سپاهان نوين را منحل کرده است.

سپاهان نوين در زمان خود چهار ميليارد تومان درآمدزايي داشت

ساکت با اشاره به اينکه فولاد خوزستان سهميه سپاهان نوين را خريداري کرد و به ليگ برتر آمد، گفت: سپاهان نوين در آن زمان حدود 4 ميليارد تومان درآمدزايي کرد و فکر نمي‌کنم هيچ باشگاهي چنين درآمدي از تيم‌هاي پايه خودش داشته باشد که اين پاسخي بود به کساني که مي‌گفتند سپاهان فقط هزينه مي‌کند.

وي درخصوص سفرش در دوران مديرعاملي خود در باشگاه فولاد مبارکه سپاهان به ايتاليا و اسپانيا، گفت: الگوگيري بين المللي، روش مديريتي نوين است و خواهرخواندگي، گذاشتن کلاس‌هاي جديد درخصوص فوتبال با مدرسان خارجي جزئي از اين الگوگيري محسوب مي‌شود. سبک کار ما در زمان من مانند اينترميلان و بارسلونا بود.

مديرعامل باشگاه فولاد ماهان با بيان اينکه در آن زمان رابطه نزديکي با باشگاه اوساسونا داشتيم و نمي‌توانستيم همکاري خوبي با بارسلونا داشته باشيم، تصريح‌کرد: در برقراري ارتباط با اوساسونا بهتر بوديم چرا که اساسونا هزينه هنگفتي مانند بارسلون از ما نمي‌خواست. البته بايد گفت فوتبال آلمان هم خوب است، اما به علت جو سردي که در اين کشور وجود دارد و عدم همکاري آن‌ها با کشورهاي آسيايي باعث مي‌شد که نتوانيم ارتباط خوب و مؤثري با باشگاه‌هاي اين کشور داشته باشيم علي رغم اينکه آلماني‌ها آريايي هستند. (با خنده)

جام جهاني، فوتبال تاکتيک محور را به ما نشان داد

ساکت با اشاره به اينکه جام جهاني 2014، فوتبال تاکتيک محور را به خوبي به ما نشان داد، افزود: فوتبال جديد دنيا بر بدنسازي، آمادگي جسماني، سرعت، زندگي حرفه‌اي ورزشکاران، سازندگي، تزريق تجربه به نسل‌هاي جديد و نقش قوي باشگاه‌ها بنا شده است.

وي با بيان اينکه ساخت و سازهاي استاندارد مبناي موفقيت يک برنامه سخت افزاري را نشان مي‌دهد، يادآور شد: نکته بسيار مهم اين است که در جام جهاني توجه زيادي به رفاه تماشاگران شده بود و بهترين وسايل براي حمل و نقل و رفت و آمد مسافران، تسهيلات و امنيت خوبي براي آنها ايجاد شده بود که حتي مي‌توان گفت برانکارد‌هايي که براي بردن بازيکنان از زمين مسابقه استفاده مي‌شد امنيت بالا تري نسبت به سال هاي قبل داشت و داراي لبه محافظ بود.

مشاور عالي سازمان ليگ تصريح‌کرد: موضوع رسانه بسيار مورد توجه قرار گرفته بود و يکي از دغدغه‌هاي اصلي فوتبال رسانه است.

ساکت يکي از جذابيت‌هاي مهم اين جام جهاني را وجود تکنولوژي در فوتبال دانست و گفت: 32 دوربيني که در جام جهاني به کار گرفته شده بود، بازي‌ها را به زيبايي به نمايش مي‌گذاشت و به ضرورت تکنولوژي در اين بازي‌ها بايد اشاره کرد و فيفا بايد بازبيني مجدد فيلم را در دستور کار خود قرار دهد، تا بتواند از جام جهاني بعدي اين تکنولوژي را پياده کند.

وي ادامه داد: جام جهاني برزيل بهترين جام جهاني تاريخ نبود و تفاوت بزرگي که وجود داشت، اين بود که ساحل آرامش براي هيچ تيمي وجود نداشت و بازي‌ها به هم نزديک شده بود که اين نشان مي‌دهد قدرت‌هاي نوظهوري در حال شکل گيري است و فاصله‌ها کم شده است.

سه عنصر نقاط کليدي جام جهاني برزيل بودند

مديرعامل سابق باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، سه عنصر بدنسازي، سرعت و دروازه‌بان‌ها را نقاط کليدي جام جهاني برزيل دانست و گفت: کشورها از لحاظ کيفيتي ارتقاء پيدا کرده‌اند و حذف برزيل، ايتاليا، انگليس و اسپانيا اين موضوع را نشان مي‌دهد و تيم‌ها هر سال قوي تر از سال قبل به ميادين مي‌آيند.

ساکت درخصوص تاکتيک کي‌روش در جام جهاني، اظهارکرد: کي‌روش استراتژي مناسبي را براي حضور در جام جهاني انتخاب کرد که اين امر شامل ارتقاء دوندگي، حفظ توپ و ظرفيت‌هاي دفاعي بود و در اين قالب خوب عمل کرديم و همه فکر مي‌کرديم در جام جهاني ايران از آرژانتين هفت يا چهار گل بخورد، اما کار خوب کي‌روش باعث شد استراتژي دفاعي را به خوبي عملي کنيم و فکر مي‌کنم در بازي با بوسني هم تمرکزي که به حق در دو بازي قبلي گذاشته بوديم را از دست داديم و گل دقيقه 92 مسي ما را تخليه روحي کرده بود که نياز به يک ريکاوري داشت که متأسفانه اين ريکاوري صورت نگرفت و در پايان مي‌توان گفت کار تيم ملي در جام جهاني رضايت بخش بود.

عيار کي‌روش در جام ملت‌هاي آسيا مشخص مي‌شود

وي با بيان اينکه ماندن کي‌روش براي فوتبال ايران خوب است، تصريح کرد: اعتقاد دارم جوهره اصلي کي‌روش و توانايي‌هاي او در جام ملت‌هاي آسيا مشخص مي‌شود و قراردادي که با او بسته مي‌شود بايد شرطي باشد و کسب نتيجه مطلوب بايد در قرارداد کي‌روش قيد شود.

مشاور عالي سازمان ليگ خاطرنشان‌کرد: نوع رفتار کي‌روش بايد دوستانه‌تر و همراه با تيم ملي باشد که من نوع برخورد او را در تيم ملي نپسنديدم و کماکان اين گله را از او دارم که نبايد مشکلات تيم را رسانه‌اي کند و اعتبار يک ملت و کشور را زير سؤال ببرد.

صداوسيما حق باشگاه‌ها را غصب کرده است

ساکت در پاسخ به اين سؤال که فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ براي مطالبه حق پخش فوتبال به باشگاه‌ها چه کاري انجام داده‌اند به ايسنا گفت: فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ به طور جدي به دنبال حق پخش تلويزيوني هستند و اين حق مسلم و صد درصد باشگاه‌هاي ما است که در ايران برعکس خارج شده است، چرا که باشگاه‌ها، سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال محصولي را به نام رويداد ورزشي توليد مي‌کنند که بيشترين و بالاترين بيننده را براي تلويزيون ايجاد مي‌کند.

وي با بيان اينکه تلويزيون گرانترين تعرفه‌هاي تبليغاتي خود را هنگام پخش مسابقات فوتبال از مردم مي‌گيرد، خاطرنشان‌کرد: با اين وجود حقوق توليد کننده اين رواديد را نمي‌دهند و صدا و سيما حق باشگاه‌ها را غصب کرده و اين کار غصبي است.

مشاور عالي سازمان ليگ ادامه داد: امسال در آبان و آذر قبل از بسته شدن بودجه صدا و سيما به مجلس درخواست خود را مبني بر گرفتن حق پخش براي باشگاه‌ها به مجلس ارائه کرديم که رييس مجلس اين درخواست را به کميسيون فرهنگي ارجاع داد و صدا و سيما هيچ بهانه‌اي براي اينکه حق پخش را به باشگاه‌ها ندهد، ندارد و بايد همانگونه که حق پخش بازي‌هاي جام جهاني و رايت بازي‌هاي آسيايي را مي‌دهد حق فدراسيون فوتبال و باشگاه‌ها را نيز تقبل کند.

صدا و سيما با سياه نمايي قصد داشت فوتبال را تخريب کند

ساکت با اشاره به اينکه صداوسيما قبل از جام جهاني سياه نمايي‌ عليه فوتبال را آغاز کرد، گفت: برنامه‌هايي در تلويزيون پخش شد که سرمنشأ آن صدا و سيما بود و با هدف خراب کردن فوتبال در اذهان عمومي جامعه پيش رفت، اما جام جهاني و 65 ميليون نفري که بسيج شدند و به فوتبال کمک کردند نشان داد که فوتبال فراگيرترين پديده اجتماعي کشور است و براي ارتقاء غرور ملي نشاط، شادابي، سلامت روح و روان، مبارزه با ناهنجاري‌هاي اخلاقي و فساد مفيد است.

وي افزود: فوتبال يک تفريح سالم است و با داشتن تمام اين مزايا، يک صنعت پول ساز است و اگر مجلس تأکيد بر خصوصي سازي دارد و مي‌گويد فوتبال نبايد از امکانات دولتي استفاده کند، بايد ابتدا حقوق فوتبال که مهمترين آن حق پخش است را بدهد.

جام جهاني آب تطهيري بر فوتبال ايران ريخت

مديرعامل سابق باشگاه سپاهان در پاسخ به اين سؤال که چرا شما بر اين عقيده‌ايد که صدا و سيما قصد تخريب فوتبال را داشت، يادآور شد: منفي‌بافي‌هايي در اين راستا وجود داشت که همه در مقابل فوتبال قرار بگيرند به طوري که در اين برنامه‌ها فساد در فوتبال بزرگ نمايي و فوتبال به عنوان ورزشي پرخرج اما کم بازده مطرح شد که به نظر من با اين صحبت‌ها جفاي بزرگي در حق ورزش فوتبال انجام شد که جام جهاني آب تطهيري بر آن ريخت.

جوانگرايي و آناليز اصولي از شاخصه‌هاي اصلي ليگ برتر امسال

ساکت با بيان اينکه ارتقا، جوانگرايي و آناليز اصولي از شاخصه‌هاي اصلي ليگ برتر فوتبال سال جاري است، افزود: اطلاعات مسابقات مانند دوندگي بازيکنان، تعداد پاس‌هاي صحيح، شوت‌ به دروازه، موقعيت خطرناک و.. بر روي سايت فدراسيون فوتبال بعد از هر مسابقه در ليگ برتر قرار داده خواهد شد.

وي خاطرنشان‌کرد: در ليگ برتر، حضور مربيان با تجربه و مربياني که به تازگي به ليگ برتر آمده‌اند مانند رسول خطيبي و يحيي گل محمدي باعث شده تا جدال زيبايي بين تيم‌ها و مربيان صورت بگيرد و فکر مي‌کنم ليگ زيبايي را پيش رو داريم.



googlereader

googleplus

stumbleupon

digg

cloob

twitter

facebook

چهارشنبه 1393/05/01 11:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن