تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812888260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقف در استان البرز نسبت به سایر استان ها کمتر است/صدور فیش فروش قبر در امامزادگان البرز ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز حجت الاسلام صالحی:
وقف در استان البرز نسبت به سایر استان ها کمتر است/صدور فیش فروش قبر در امامزادگان البرز ممنوع شد
کرج - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به مهاجر پذیر بودن استان، بیان کرد: بسیاری از شهروندان اموالی را که برای وقف در نظر می گیرند به زادگاه خود منتقل می کنند به همین علت وقف در استان البرز نسبت به دیگر استان ها کمتر است.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه البرز استانی مهاجر پذیر است بسیاری از مردم ساکن در این استان اموال خود را برای وقف به استان های محل زادگاهشان انتقال می دهند.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد وقف‌هایی که در استان البرز انجام می شود نسبت به استان‌های دیگر بسیار کمتر است، تاکید کرد: از ابتدای سال تا کنون مجموع موقوفات به ثبت رسیده در استان کمتر از 10مورد بوده است.

وی افزود: برای افزایش کمی تعداد موقوفات نیازمند فرهنگ‌سازی جدی در میان مردم هستیم و در این میان رسانه‌ها می‌توانند در این بخش بسیار موثر واقع شوند.

صالحی بیان کرد: اداره کل اوقاف استان البرز برای ارتقاء سطح فرهنگ وقف در جامعه از طریق تریبون‌های عمومی و صدا و سیما برای آشناسازی هرچه بیشتر البرزی‌ها با وقف تلاش می کند.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه ساماندهی فروش قبر در امامزاده‌های استان در چه وضعیتی است، تصریح کرد: با تدابیر اندیشیده شده صدور فیش‌های جدید فروش قبر در امامزاده‌های البرز ممنوع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز یادآور شد: تنها افرادی می‌توانند متوفیان خود را درامامزاده‌های استان دفن کنند که از قبل فیش خرید قبر به نام متوفی را داشته باشند و در سالیان گذشته قبر مورد نظر خود را خریداری کرده باشند.

صالحی در پایان اعلام کرد: با توجه به همه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به طور کامل نمی‌توان از دفن همه متقاضیان جلوگیری کرد چرا که برخی افراد به علت دارا بودن موقعیت مالی مناسب با پرداخت مبالغ زیاد متوفیان خود را در امامزاده‌های استان دفن می‌کنند که این موضوع نیز در حال پیگیری است.




 


۱۳۹۳/۴/۳۱ - ۱۸:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن