تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812811574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ موجودات زنده در دریاچه مهارلو


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
دریاچه مهارلو,موجودات زنده
مرگ موجودات زنده در دریاچه مهارلو ادامه پدیده کشند قرمز در دریاچه مهارلوی شیراز باعث شده که کارشناسان اعلام کنند با این وضع احتمالا موجود زنده دیگری در آب دریاچه زندگی نمی‌کند.




دریاچه مهارلو در 15 کیلومتری شیراز واقع شده و با وسعتی حدود 600 کیلومتر مربع پناهگاهی برای حیات وحش و پرندگان محسوب می شد. این تالاب اغلب زیستگاه پرنده هایی نظیر فلامینگو، مرغاب و آنقوت است. خشکسالی های متمادی که طی چند سال اخیر استان فارس را فرا گرفته بود، به خشکی بیشتر تالاب های استان منجر شد، اما یکی از دریاچه هایی که همچنان در مقابل این خشکی ها مقاومت کرد، دریاچه مهارلو بود. یک کارشناس حوزه محیط زیست با اظهار نگرانی از وضع قرمز شدن دریاچه مهارلو به مهر گفت: از مدتی قبل دریاچه مهارلو به صورت کامل قرمز شد که این مساله نگرانی هایی را به همراه داشته است. علمدار علمداری بیان کرد: یکی از دلایل اصلی قرمز شدن دریاچه مهارلو پایین آمدن سطح آب است که این مساله شرایط را برای رشد یک سری از جلبک ها فراهم کرده است؛ از این رو به دلیل کاهش آب طی مدت اخیر شاهد قرمز شدن دریاچه مهارلو هستیم. وی ادامه داد: کشندهای قرمز جلبک هایی هستند که نسبت به شوری مقاوم بوده و زمانی که شوری آب بالا رود این جلبک ها رشدشان بیشتر می شود، زیرا شرایط برای رشد آنها فراهم شده و دریاچه قرمز می شود. این کارشناس حوزه محیط زیست با تاکید بر بحرانی بودن اوضاع دریاچه مهارلو نیز اظهار کرد: این دریاچه هم اکنون به دلیل ورود فاضلاب های شیراز تا حدودی آبدار است. وی افزود: روند پایین آمدن آب و بالارفتن غلظت نمک در دریاچه مهارلو باعث شده شرایط برای زیست این جلبک فراهم شود که برای موجودات دریاچه مضر است. علمداری اظهار کرد: زمانی که تراکم جلبک ها در سطح آب بالا رود به صورت لایه ای قرار می گیرند که مانع تبادل هوا با آب و در نهایت کاهش اکسیژن می شود که در این شرایط سم هایی تولید می شود. این کارشناس حوزه محیط زیست افزود: رشد کشند قرمز در دریاچه مهارلو تاثیر منفی در حیات آرتمیا داشته زیرا وجود این جلبک ها در دریاچه آن قدر زیاد است که رنگ دریاچه به طور کامل تغییر یافته است: با وجود این جلبک ها شرایط برای زیست تمام موجودات از بین رفته و غیرممکن است دیگر موجودی در آن وجود داشته باشد. وی با تاکید بر این که تغذیه پرندگان نیز با مشکل مواجه شده، بیان کرد: هم اکنون شرایط به نقطه بحرانی رسیده، زیرا از دریاچه فقط توده ای نمک باقی مانده است. این کارشناس حوزه محیط زیست در خصوص راه های برون رفت دریاچه از این وضع اظهار کرد: با بالا آمدن آب دریاچه می توان امیدوار بود مهارلو از دست این کشندهای قرمز جان سالم به در ببرد. علمداری تصریح کرد: با بالا آمدن آب دریاچه تعادل ایجاد شده و شرایط برای رشد کشند قرمز از بین خواهد رفت، از این رو باید با تمام توان برای آب دار شدن این دریاچه گام برداشت.


سه شنبه 31 تیر 1393 18:24    بازدید:4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن