تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804073496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار قزوین خواستار توجه بیشتر به رعایت استاندارد در آسانسورها و بالابرها شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob استاندار قزوین خواستار توجه بیشتر به رعایت استاندارد در آسانسورها و بالابرها شد قزوین-ایرنا- استاندار قزوین گفت: رعایت استاندارد در ساخت و نصب آسانسورها و بالابرها به خاطر حفظ جان، سلامت و ایمنی استفاده کنندگان باید پررنگ تر شده و به طور جدی تر مورد توجه قرار بگیرد.


به گزارش ایرنا، ˈمرتضی روزبهˈ روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت صدور گواهی تاییدیه استاندارد برای آسانسورهای استان افزود: توجه به این موضوع ابتدا باید از مکان های عمومی آغاز شود و سپس ساختمان های مسکونی را در بربگیرد.
وی از اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان دو دستگاه و نهاد مسوول و مرتبط در حوزه آسانسور یاد کرد و افزود: بین این اداره کل و نظام مهندسی در خصوص موضوع آسانسور اهداف مشترکی وجود دارد که ارتقای کیفی در ساخت و نصب آسانسور و کاهش زمان صدور پروانه گواهی ایمنی و تاییدیه استاندارد از مهم ترین آنها است.
استاندار قزوین، کاهش زمان فرایند بازرسی از سوی شرکت های ذیصلاح و تاییدیه ایمنی اداره کل استاندارد در خصوص آسانسور را لازم خواند و گفت: در این راستا، باید ظرف یک ماه آینده اقدامات لازم به منظور اعطای مجوز به 10 شرکت بازرسی آسانسور در استان توسط اداره کل استاندارد انجام شود.
این مسوول گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز باید نسبت به معرفی افراد واجد شرایط به اداره کل استاندارد به منظور اعطای مجوز به منظور راه اندازی شرکت های بازرسی آسانسور اقدام کند.
روزبه با اشاره به استقرار دفاتر شرکت های بازرسی آسانسور در تهران با وجود فعالیت در قزوین، از این موضوع انتقاد کرد و با بیان اینکه این حوزه باید از انحصار خارج شود، اظهار کرد: قابل پذیرش نیست که برای موردی چون بازرسی آسانسور نیاز به تهران داشته باشیم چرا که استان خود از ظرفیت و توان فنی و مهندسی بالایی برخوردار است که نباید از آن غافل شد.
استاندار قزوین با اشاره به اینکه حجم کارها در بخش آسانسور با گسترش بلندمرتبه سازی در استان بیشتر خواهد شد، در پایان خاطرنشان کرد: باید فرایند و ساز و کار مناسبی مشخص کرد تا در هنگام احداث ساختمان از ابتدا تا انتها نظارت های لازم و کامل در خصوص آسانسور و بالابرها اعمال و انجام شود تا دیگر شاهد ایجاد مشکل یا حادثه ای مرتبط با این مساله نباشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز با بیان اینکه از زمان بلندمرتبه سازی در استان، شهرداری ها به طولانی بودن روند بازرسی و تایید ایمنی آسانسور که منجر به تعویق در زمان صدور پایان کار برای ساختمان ها می شد، اعتراض داشتند، افزود: با توجه به این موضوع، رسیدگی به این مساله در شورای فنی مورد پیگیری قرار گرفت.
ˈمنوچهر حبیبیˈ ادامه داد: در این شورا تصمیم براین شد که به منظور رفاه حال مردم و کاهش زمان صدور گواهی ایمنی آسانسورها از ظرفیت و توان نظام مهندسی ساختمان استان استفاده شود.
وی با اشاره به فعالیت موازی شرکت های بازرسی آسانسور و نظام مهندسی ساختمان، اظهار کرد: در این خصوص تابع نظر سازمان بازرسی خواهیم بود.
مدیرکل استاندارد قزوین نیز در این نشست گفت: در حال حاضر شش شرکت بازرسی در استان صلاحیت فنی بازرسی آسانسور را برعهده دارند.
ˈمحمود رضا طاهریˈ افزود: این شرکت ها پس از بازرسی از آسانسورها و اطمینان از رعایت ایمنی و استاندارد در آنها برایشان گواهی صادر می کنند که پس از این مرحله، اداره کل استاندارد برای این گواهی ها اقدام به صدور تاییدیه می کند.
این مسوول یادآور شد: پارسال 450 مورد آسانسور در استان نصب شد که بازرسی فنی آنها برعهده شش شرکت دارای صلاحیت بود.
وی از استاندارد، صنعت معدن و تجارت و سازمان نظام مهندسی به عنوان سه دستگاه درگیر در بحث آسانسور یادکرد و گفت: اگر در موضوع استاندارد شاهد رعایت قوانین و مقررات باشیم در این بخش با مشکلی مواجه نمی شویم.
مدیرکل استاندارد قزوین، مشکل مربوط به آسانسورها را تخلف در اجرا و بهره برداری از آنها دانست و اظهار کرد: در بسیاری از آسانسورهای موجود در استان قوانین و مقررات مورد رعایت قرار نگرفته است.
وی با اشاره به درخواست سازمان نظام مهندسی از اداره کل استاندارد قزوین برای اعطای مجوز در خصوص بازرسی آسانسور، گفت: این کار مانند آن است که سازنده بخواهد برای خود تاییدیه صادر کند که این اقدام صحیحی نیست.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین نیز در این نشست با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر آسانسور در مراحل پایانی احداث ساختمان مشکلاتی را ایجاد کرده است و سازندگان به خاطر این که در مرحله آخر ساخت هستند به سختی زیر بار اصلاح و رفع ایرادات می روند، اظهار کرد: در این رابطه نیازمند بازنگری هستیم.
ˈعلی فرخزادˈ در پایان بر استفاده از توان و تخصص مهندسان استان در حوزه بازرسی آسانسور و همکاری بیشتر اداره کل استاندارد با نظام مهندسی تاکید کرد.
7392/ 614

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





31/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن