تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821261016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب‌وکار گوگل را اميد کردستاني در دست مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۳ (۱۹:۱۰ب.ظ)
با جدايي نيکش آرور هندي؛ کسب‌وکار گوگل را اميد کردستاني در دست مي گيرد نيکش آرور، مدير ارشد کسب و کار گوگل در حال ترک اين شرکت است و مي‌خواهد بعد از تقريبا يک دهه فعاليت در اين غول اينترنتي، به SoftBank بپيوندد.
به گزارش خبرگزاري موج با ترک نيکش آرور، مدير ارشد کسب و کار گوگل از اين شرکت و پيوستن او بعد از يک دهه فعاليت در اين غول اينترنتي به SoftBank قرار است اميد کردستاني، مشاور ارشد مديرعامل گوگل، جانشين آرورا شود.
نيکش آرورا (Nikesh Arora) دومين مدير هندي است که اخيرا گوگل را ترک مي‌کند. ويک گاندوترا، يکي ديگر از مديران هندي است که اوايل امسال ميلادي شرکت گوگل را ترک کرد و يک پروژه گوگل پلاس و چند پروژه ديگر را رهبري کرده بود.
آرورا قرار است در سمت مدير عامل و رئيس هيأت مديره SoftBank که يک شرکت مديا و اينترنتي مشغول به کار شود. وي در سال 2004 به عنوان نايب رئيس گوگل وارد اين شرکت شد و در سال 2011 مدير ارشد کسب و کار آن شد. اميد کردستاني بعد از اين پست خود را به عنوان نايب رئيس فروش جهاني گوگل را که از سال 2009 شروع کرده بود، رها خواهد کرد و به جاي آرورا فعاليت خواهد کرد. او تاکنون به لري پيج، مديرعامل گوگل مشاوره مي‌داد.
لري پيج در صفحه گوگل پلاس خود درباره اين تغييرات مديريتي گفت: نيکش آرورا بعد از 10 سال تصميم گرفته که گوگل را ترک کند و به يکي از شرکاي ما يعني SoftBank بپيوندد.
من نخستين ملاقاتم با آرورا را در موزه بريتانيا به ياد دارم. در آن زمان، سرگئي به دلايلي تصميم گرفته بود که اين مکان، مکان خوبي براي مصاحبه است. نيکش يک مدير عجيب و غريب بود و مربي و مشاوره بسيار خوبي هم براي گوگلرها از جمله من بود. ما در کنار نيکش چيزهاي زيادي آموختيم و در کنار هم واقعا بهمان خوش گذشت.
نيکش آرورا در توييترش درباره رفتنش از گوگل نوشت: از شما گوگلرها به خاطر اينکه مرا در اين 10 سال هميشه حمايت کرديد و دوست داشتيد، ممنونم. دلم براي همه شما تنگ خواهد شد. به اميد روزهاي ماجراجويانه آينده!
برين همچنين درباره اميد کردستاني گفت: اميد کردستاني يکي از بنيانگذاران کسب و کار گوگل است و سال‌ها تيم فروش‌مان را رهبري کرد. به همين دليل نيز به نظر مي‌رسد در سمت جديدش؛ يعني مديريت و سازمان‌دهي کسب وکارمان موفق خواهد بود.
پيج همچنين گفت: زماني که اميد به استخدام گوگل درآمد، هيچ آدمي نداشتيم که در زمينه کسب وکار متخصص باشد و به همين دليل تمام مهندسان گوگل دور يک ميز پينگ پنگ او را مصاحبه کردند. من فکر مي‌کنم اميد به اين خاطر از اين مصاحبه پيروز درآمد که خودش واقعا يک مهندس تمام عيار بود. اميد هميشه يکي از نزديک‌ترين مشاوران من بوده است؛ به خصوص از سال 2011 که به عنوان مدير اجرايي گوگل شروع به کار کردم. چيزي نيست در گوگل که اميد در مورد آن نداند. او به خوبي شرکا و مشتريان‌مان را مي‌شناسد و به همين دليل نيز مي‌دانم که در پست جديدش هم موفق خواهد بود.
اميد کردستاني متولد تهران است و در همين شهر تحصيلات ابتدايي خود را انجام داده است.
کردستاني که در تهران به يک مدرسه کاتوليک ايتاليايي مي‌رفت در سن 14 سالگي، پس از مرگ پدرش به کاليفرنيا مهاجرت کرد. او مدرک کارشناسي مهندسي برق خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ايالتي سن خوزه گرفت. وي همچنين در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسي‌ارشد خود را در رشته مديريت بازرگاني (MBA) از دانشگاه استنفورد اخذ کرد.
او داراي سابقه‌اي بيش از ۱۲ سال در زمينه فناوري سطح بالا در شرکت‌هاي پيشروي اينترنتي مانند نت‌اسکيپ است. او همچنين نايب ‌رئيس بخش توسعه کسب و کار و فروش در اين شرکت بود و توانست بازده‌ مالي نت‌اسکيپ را در عرض ۱۸ ماه از ۸۸ ميليون دلار در سال به بيش از ۲۰۰ ميليون دلار در سال برساند.
او کارش را در نت‌اسکيپ در بخش فروش OEM آغاز کرد و در طي دوره‌ چهار ساله که در آن شرکت حضور داشت، مسووليت برقراري ارتباطات تجاري با شرکت‌هايي چون eBay، سيتي‌بانک، آمريکن‌آن‌لاين، آمازون، تراولاسيتي، اينتل و اکسايت را برعهده گرفته بود.
کردستاني پيش از آغاز کار در نت‌اسکيپ در بخش‌هايي چون بازاريابي، مديريت محصول و توسعه‌ کسب و کار در شرکت‌هايي چون 3DO ،Go و HP فعاليت مي‌کرد. اميد کردستاني به همراه سالار کمانگر، ترانه رضوي، رضا بهفروز، مايک جزايري، شيرين اسکوئي، شميم صمدي و مريم کامور يکي از هشت مدير بلندپايه ايراني تبار شرکت گوگل است.
کردستاني در ۸ مه ۲۰۰۶ در مجله تايم به عنوان يکي از 100 نفري که دنياي ما را شکل داده‌اند، نام گرفت.
گفته مي‌شود او يکي از ثروتمندترين ساکنان کاليفرنياي شمالي است. مجله سن‌خوزه ارزش دارايي‌هاي وي را 9/1 ميليارد دلار برآورد کرده است.
همچنين ماهنامه فوربس وي را به عنوان دومين ثروتمند ايراني جهان معرفي مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن