تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819993417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابوبکر استرالیایی در بغداد/ امان میزبان داعشهای انقلابی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ابوبکر استرالیایی در بغداد/ امان میزبان داعشهای انقلابی


پلیس و منابع بیمارستانی عراق اعلام کردند دست‌کم نه غیر نظامی بر اثر حملات خمپاره ای به منطقه ای در جنوب بغداد کشته شدند .منابع پلیس گفتند افراد مسلح ناشناس دیشب هشت گلوله خمپاره نزدیک حسینیه در شهرک محمودیه در جنوب بغداد شلیک کردند. به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، منابع امنیتی و بیمارستانی تاکید کردند دو بمب هم  امروز در منطقه ابوغریب در غرب بعداد منفجر شد و علاوه بر مردم غیر نظامی، دست کم پنج نفر نیروهای مردم و  داوطلبان جنگ با  عناصر مسلح و داعش کشته شدند . اما مقامات استرالیایی امروز اعلام کردند عامل یکی از سوء قصدهای مرگبار هفته گذشته در بغداد یک استرالیایی 18 ساله بوده که خود بر اثر انفجار بمب کشته شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، مسئولان استرالیایی نسبت به این خبر ابراز نگرانی کردند. جرج براندیس وزیر دادگستری استرالیا این خبر را که عامل یکی از حملات انتحاری پنجشنبه گذشته بغداد استرالیایی بوده است تائید کرد. به نوشته مطبوعات استرالیا، این فرد 18 ساله در گروه داعش با نام ابوبکر الاسترالیا شناخته می شد. وی در سال 2013 میلادی ملبورن را به مقصد عراق و سوریه ترک کرده بود. جمعیت العلمای عراق نیز از کشته شدن 28 نفر از اتباع اقلیت ایزیدی و آواره شدن بیش از 3000 خانواده مسیحی از شهر موصل خبر داد. خالد الملا رئیس جمعیت العلمای عراق گفت:  مایه تاسف است که گروههای تندرو به دروغ نام اسلام را با خود همراه کرده اند و با ظلم و فساد در پی کشتار و آواره کردن برادران مسیحی ما هستند، حال آنکه مسیحیان هزاران سال با ما همزیستی مسالمت آمیز دارند و هیچگاه آزاری به ما نرسانده اند.
کلیسای عراق
الملا از علمای دین به ویژه علمای اهل سنت خواست مسئولیت های خود را در معرفی اسلام واقعی بشناسند. رئیس جمعیت العلمای عراق تصریح کرد: برخی از سرکردگان داعش در سفر به اروپا ، با برخی از مقام های اروپایی دیدار کرده و از آنان خواسته اند از داعش حمایت کنند. الملا ادامه داد:گروههای تروریستی 28 ایزیدی را روز شنبه کشتند و پس از مصادره اموال 3000 خانواده مسیحی، آنان را فقط با لباس هایشان از شهر موصل اخراج کردند. وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای برگزاری کنفرانس مخالفان دولت عراق را در امان پایتخت اردن ، به مثابه  مداخله در امور داخلی کشور عراق دانست. در این بیانیه با اعلام اینکه امان باید درباره برگزاری کنفرانسی با مشارکت افرادی که دستشان به خون مردم عراق آلوده است به بغداد توضیح دهد، آمده است: دولت عراق در کمال شگفتی ، خبر میزبانی اردن از کنفرانسی را دریافت کرد که حاضرانش از افرادی بوده اند که دستشان به خون مردم عراق آلوده است و تلاش می کنند روند سیاسی عراق و دستاوردهای دموکراتیک کشور را به بن بست بکشانند. این بیانیه می افزاید:  مجوز برگزاری چنین کنفرانسی در امان مداخله در امور داخلی عراق، نقض اصول دیپلماتیک، زیرپا گذاشتن مواضع بین المللی حامی عراق اعم از مواضع سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، کشورهای عضو دائم شورای امنیت و افکار عمومی جهانی است. به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز از بغداد، در  بیانیه وزارت امور خارجه عراق تاکید شد: دولت عراق پس از احضار سفیر خود از اردن و قبل از اتخاذ هر تصمیمی از مقامات اردنی می خواهد در توجیه چنین اقدامی توضیحات لازم را ارائه کنند زیرا چنین موضعگیری های بر خلاف علاقه مندی کشورِ برادر اردن برای ادامه روابط با عراق و پرهیز از مداخله در امور  داخلی کشور   عراق است. وزیر امور خارجه اردن روز شنیه اعلام کرده بود اردن ارتباطی با کنفرانس مخالفان دولت عراق در امان نداشته است. در کنفرانسی که گروههای مخالف عراق  در هتل اینتر کانتیننتال امان برگزار کردند داعش جزئی از گروههای انقلابی در عراق خوانده شد و شرکت کنندگان در کنفرانس از ادامه جنگ تا آزادی بغداد خبر دادند. در همین حال وزارت دفاع عراق از پاکسازی کامل مناطق شمال استان بابل از عناصر تروریستی داعش خبر داد .وزارت دفاع عراق یکشنبه شب  در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای امنیتی با پشتیبانی عشایر محلی و نیروهای مردمی با یورش به منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل توانستند  شماری از عناصر  داعش را به هلاکت برسانند و این  منطقه را  به طور کامل از تروریست های مسلح پاکسازی کنند . وزارت دفاع عراق افزود نیروهای امنیتی با اجرای عملیات نظامی گسترده به پناهگاه های تروریست های داعش  موفق  شدند تلفات و صدمات سنگینی به  عناصر این  گروه در محله های البحیرات و صنیدیج  وارد کنند و شمار زیادی از آنان را به هلاکت برسانند و تعدادی از خودروهای آنان را  منهدم کنند .
دانلود     به گزارش پایگاه خبری المسله از بابل ، در همین حال یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد  نیروهای امنیتی و گردان های دفاع مردمی با اجرای عملیات نظامی مشترک درشمال شهر حله در استان بابل ، دست‌کم نه تن از عناصر تروریستی را به  هلاکت رساندند .

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن