تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819824467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دقت و صحت، راهگشاي مراجع قضايي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ تير ۱۳۹۳ (۱۲:۵۰ب.ظ)
رئيس کل دادگستري استان هرمزگان: دقت و صحت، راهگشاي مراجع قضايي است رئيس کل دادگستري استان هرمزگان گفت: خدمت به مردم در هر پست و مقامي ارزشمند و قابل تقدير است اما خدمت در جهت احقاق حق و برقراري عدالت از جايگاه ويژه اي برخوردار است.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدصادق اکبري در جمع روساي دادگستري و دادستان ها و معاونين شعب قضايي سراسر استان گفت: تعاليم آسماني اسلام منصب قضا را با تقوا در هم آميخته است. همراهي تقوا و قضا امري جدانشدني است همچنين تقوا مهمترين عامل براي کاهش جرائم و آسيب هاي اجتماعي است.
وي با اشاره به آياتي از کلام الله مجيد تمثال حقيقي قضات متقين را در دين مبين اسلام برشمرد و گفت: چهره حقيقي يک قاضي با پرهيزگاري شناخته شده است. وي با اشاره به اينکه قضات عالم و آگاه در برپايي عدل ياوران مظلومان هستند گفت: هيچ ستمديده اي حق خويش را بدون کمک ياوري بهتر از قضات نمي تواند استيفاء کند.
حجت الاسلام اکبري با بيان اينکه بخشي از پويايي، اميد و نشاط جامعه با حضور موثر دستگاه قضايي بدست مي آيد گفت: عالم بودن و اشراف به احکام، تسليم شدن در برابر حق، تحقيق مناسب در موضوع پرونده و احاطه بر آن، صبر و بردباري براي کشف موضوع، قاطيعت در اجراي حکم، تامين بودن قاضي از نظر امکانات مالي، پرهيز از ظن و گمان و انجام رسيدگي هاي لازم براي رسيدن به يقين از ويژگي هايي است که به قضات در برپايي عدل کمک مي کند.
وي با بيان اينکه قضاوت از رسالت انبياء است گفت: برقراري نظام عادلانه بر حق در جامعه از اهداف نزول قرآن است. حجت الاسلام والمسلمين اکبري افزود: توجه به ياد خدا ما را از بدي ها دور کرده و به سمت رستگاري هدايت مي کند.
وي بر لزوم همدلي و فعال بودن روساي دادگستري و دادستان ها از نظر عمل و الگو بودن در عرصه هاي مختلف براي ساير همکاران و ضرورت انجام وظايف محوله با تمام توان و ظرفيت در جهت پيشبرد سياست هاي ابلاغي قوه قضاييه به ويژه دو مقوله سلامت اداري و کارآمدي قضايي تاکيد کرد. وي خطاب به روساء و دادستان هاي شعب قضايي هرمزگان تاکيد کرد: همواره نسبت به پرونده هاي مهم اقتصادي، پرونده هاي جرائم خاص مثل سرقت هاي مسلحانه، قتل، سرقت به عنف، سرقت هاي مقرون به آزار، قاچاق کالا و ارز، قاچاق مواد مخدر و قاچاق سوخت نظارت دقيق و مستقيمي داشته باشيد تا از وقوع صحت، سرعت و دقت در اين پرونده ها آگاه و مطلع باشيد.
رئيس کل دادگستري استان گفت: کاهش اطاله دادرسي در شعب قضايي مختلف استان به عنوان يک سياست راهبردي در دستور کار باشد، ما نمي خواهيم دقت فداي سرعت شود، در رسيدگي به پرونده ها دقت و سرعت را مدنظر داشته باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين اکبري گفت: هر چه سطح آگاهي حقوقي مردم ارتقاء يابد به همان ميزان آرامش وامنيت بيشتري در سطح جامعه حکم فرما مي شود و بي ترديد آشنايي مردم با حقوق فردي و اجتماعي سبب آگاهي افراد با نحوه مراجعه به دستگاه قضايي و حل مشکلات حقوقي شان مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن