تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805664879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جاذبه طبیعی ایلام فرصتی برای گردشگران تابستانی/ از غارهای بی نظیر تا آبشارهای بلند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
جاذبه طبیعی ایلام فرصتی برای گردشگران تابستانی/ از غارهای بی نظیر تا آبشارهای بلند
ایلام – خبرگزاری مهر: جاذبه های طبیعی استان ایلام از غارهای بی نظیر گرفته تا آبشارهای بلند در فصل تابستان فرصتی مناسب برای گردشگران تابستانی است که این جاذبه ها بازدید کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام در غرب کشور با جاذبه های طبیعی خود به عروس زاگرس مشهور است چرا که این استان معدن جاذبه های طبیعی است و هر زمان از فصلهای سال دارای جاذبه های متنوع برای گردشگران است. از آبشارهای مختلف تا باغات و غارهای طبیعی گرفته همه و همه از زیبایی های این استان حکایت دارند که فرصتی مناسب برای گردشگران فراهم می کند تا در اوج گرما از جاذبه های خنک برخوردار شود. غار زینه گان، آبشار ماهوته، روستای حیدرآباد، آبشارهای میشخاص، خوران ایوان، سرابهای دره شهر و آبدانان، باغات سیروان و شیروان و..همه از جاذبه های بی نظیر استان برای فصل تابستان گردشگران است. جاذبه های گردشگری طبیعی ایلام نیازمند معرفی علیرضا پور احمد کارشناس مسائل گردشگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام دارای بیش از 200 اثر طبیعی است که هر یک دارای جذابیت خاصی برای گردشگران در فصل تابستان است. وی بیان داشت: این استان به واسطه داشتن جاذبه های طبیعی قطب گردشگری غرب کشور است و این مسئله نیازمند معرفی در سطح کشور برای ورود گردشگران به استان است تا از جاذبه های استان دیدن کنند و آثار استان بیشتر شناخته شده باشد. این کارشناس بیان داشت: هم اکنون شهرستانهای شمالی استان مثل ایوان، سیروان، شیروان و..به دلیل خنک بودن از وضعیت مطلوبی برای گردشگران برخوردار است اما در مناطق جنوبی استان نظیر دره شهر، مهران، آبدانان، دهلران نیز آثار زیبایی وجود دارد که چشم هر گردشگری را خیره می کند.

وی تصریح کرد: غارهای طبیعی استان در فصل تابستان بهترین فرصت برای گردشگران است که در اوج گرما خنکی را تجربه کنند چرا که دمای این غارها معمولا کمتر یک درجه است و همین مسئله باعث می شود گردشگری زیادی از این غارها بازدید کنند. وی ادامه داد: غار زینه گان واقع در صالح آباد مهران در جنوب استان به عنوان شاخص ترین اثر استان منتظر گردشگران در فصل تابستان است چراکه این غار با یک کیلومتر طول روباز است و به راحتی در اختیار گردشگران قرار می گیرد. ایلام مهیای پذیرایی از گردشگرن تابستانی است عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: استان ایلام مهد تاریخی و تمدن ایران زمین بوده و به عروس زاگرس مشهور است و از همین رو همیشه در برنامه های گردشگران تابستان جایی ویژه دارد. وی بیان داشت: این استان به عنوان یک استان چهار فصل در انتظار گردشگران است و این کار نیازمند معرفی استان در سطح ملی است که در این بین رسانه های استان نقش مهم و حیاتی دارند. این مسئول تصریح کرد: تمام امکانات استان ایلام برای پذیرایی از گردشگران در تمام فصول و در حال حاضر برای فصل تابستان مهیا شده است که گردشگران به راحتی از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان بازدید کنند. شنیه زاده تصریح کرد: یکی از موارد بسیار مهم برای جذب گردشگران ایجاد زیرساختهای گردشگری در جاذبه های استان است که این مهم به طور جدی در میراث فرهنگی استان در حال پیگیری است تا زمینه ارائه خدمات بیشتر به گردشگران فراهم شود.

وی بیان داشت: استان ایلام در فصل تابستان با داشتن جاذبه های بی نظیری از غارها، آبشارها، دریاچه ها و..در انتظار گردشگران است و هر یک از آثار و جاذبه های استان دارای ویژگی های منحصربه فردی است که در نقاط دیگر کمتر دیده می شود. وی گفت: امکانات لازم برای دسترسی و اسکان و اقامت در استان برای گردشگران فراهم شده است و هیچ مشکی در این زمینه وجود ندارد و این اداره کل از هر برنامه ای برای جذب گردشگران استقبال می کند. شنبه زاده افزود: بدون شک حضور گردشگران در استان ایلام باعث رونق گردشگری استان می شود و این استان قابلیت تبدیل شدن به یک قطب گردشگری در کشور را دارد. وی ادامه داد: گردشگری یکی از ظرفیتهای مهم استان به شمار می رود و سرمایه گذاری و ایجاد زیرساختها از جمله مباحث مهم و مورد نیاز گردشگری استان است تا این صنعت در استان شکوفا شود و این استان در گردشگری کشور شناخته شود. وی افزود: در کنار جاذبه های گردشگری استان ایلام دارای ظرفیهای خوبی در بخش صنایع دستی است و گردشگران می توانند به عنوان سوغات صنایع دستی را خریداری کنند. شنبه زاده افزود: در بین آبشارهای استان ایلام آبشار چم آو یکی از این مناطق است که در فاصله 18 کیلومتری مسیر ایلام- صالح و در حد فاصل روستای چم آو و منطقه عمومی ماربره در میان تخته سنگ ها جریان دارد.

وی افزود: دره ییلاقی هفت آب  واقع در روستای جعفر آباد بخش سیوان در فاصله 30 کیلومتری ایلام نیز یکی دیگر از تفرجگاه های طبیعی و جاذبه های دیدنی ایلام است که تا بلندی ها ˈطولاب که در آن جنگل و باغ در هم آمیخته ادامه می یابد. شنبه زاده بیان داشت: غار زینه گانˈ نیز معروف به ˈغار بهشتˈ شنبه زاده بیان داشت: از دیگر جاذبه های گردشگری ایلام است که همچون قطعه ای از بهشت هزاران مسافر را جذب خود می کند. وی تصریح کرد: منطقه نمونه گردشگری دره شهر، دربند بدره، تنگه شمشه شیروان چرداول، کوران بزان، غاز زینه گان صالح آباد، چشمه های آبگرم دهلران، پشت سد کرخه، منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله ایوان و مناطقی از نمونه های گردشگری ایلام هستند. وی تصریح کرد: روستای هدف گردشگری از جمله کلم بدره، پشت قلعه آبدانان، سراب کلان شیروان، تنگه شمشه، زنجیره علیا و حیدرآباد میشخاص نیز از دیگر مناطق برای گردشگران است.


۱۳۹۳/۴/۳۰ - ۱۲:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن