تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798585242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محمدی: اسرائیل در رفتار امنیتی‌اش دچار دستپاچگی شده است/ رویوران: فلسطینی‌ها از مرز مرگ و ترس عبور کرده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد
محمدی: اسرائیل در رفتار امنیتی‌اش دچار دستپاچگی شده است/ رویوران: فلسطینی‌ها از مرز مرگ و ترس عبور کرده‌اند
یک کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه در رفتار امنیتی و نظامی اسرائیل شاهد دستپاچگی هستیم، گفت: این مقطع زمانی برای تجاوز به فلسطین انتخاب شده است، تا معادلات کلان را بهم بریزد.
به گزارش خبرنگار سیاست‌خارجی باشگاه خبرنگاران، جنایات تازه رژیم صهیونیستی در شجاعیه غزه شب گذشته (29 تیرماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "هادی محمدی" و "حسین رویوران" کارشناسان ارشد مسائل غرب آسیا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
هادی محمدی کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا شاهد دور تازه حملات رژیم صهیونیستی به شجاعیه فلسطین هستیم، گفت: شجاعیه محله‌ای در شرق غزه است که فاصله بسیار نزدیکی با نقطه مرزی مناطق 1948 دارد.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه غزه سرزمین بسیار کوچکی با مساحت 360 کیلومتر است، افزود: از بالا تا پایین غزه دیگر جایی برای سکونت باقی نمانده است.
 
*** غزه زندان بزرگ نامیده می‌شود
 
وی با بیان اینکه غزه از سوی حکومت‌های وابسته، محدود و محصور مورد محاصره قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: غزه را زندانی بزرگ نامگذاری کرده‌اند.
 
محمدی با اشاره به اینکه شجاعیه بسیار به دریا نزدیک است، گفت: در شجاعیه منازل رهبران مقاومت واقع شده است، به گونه‌ای که شجاعیه می‌تواند شمال و جنوب را قطع کند.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه این نقطه پتانسیل اساسی در مقابل رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود، افزود: شجاعیه محوری اساسی با پتانسیل‌های بسیار بالا است.
 
وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند خود را متمدن معرفی و عملیات نظامی را نیز بر مبنای منطق معرفی کند ولی در شرایط ویژه ماهیت خود را از جمله در مناطقی مانند صبرا و شتیلا، غانا و غزه نشان می‌دهد.
 
محمدی با تاکید بر اینکه اسرائیل درصدد است تا پرستیژ بین‌المللی خود را حفظ کند، خاطرنشان کرد: اسرائیل تلاش می‌کند تا خود را مجموعه‌ای قابل احترام نشان دهد، این در حالی است که در شرایطی ویژه ماهیت و ذات خود را به خوبی نشان می‌دهد.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه صحنه‌های رقت باری را همه مردم دنیا مشاهده می‌کنند، افزود: هواپیماها ، تانک‌ها و ناوهای رژیم صهیونیستی به صورت مکرر فقط اقدام به قتل‌عام مردم بی‌گناه می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه این جنگ به تنهایی جنگ اسرائیل علیه مقاومت نیست، بلکه جنگ برعلیه همه مردم غزه است، گفت: متاسفانه در این جنایت‌ها مردمان بی‌گناه و بی‌سلاح مورد هدف قرار گرفته‌اند.
 
*** اسرائیل دست به نسل‌کشی جدیدی زده است
 
محمدی با اشاره به اینکه اسرائیل دست به نسل‌کشی جدیدی زده است، افزود: صهیونیست‌ها همیشه طینت واقعی خود را نشان می‌دهند این در حالی است که آنها تلاش می‌کنند رفتار خود را براساس منطق قابل دفاع قرار دهند.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه جنگ کثیف نسل‌کشی در فلسطین در حال وقوع است، ادامه داد: از سوی اسرائیل جنایات کثیفی را شاهد هستیم، به طوری که اقدامات ضد بشری و جنایات علیه بشریت صورت گرفته است، در حالی که مدعیان حقوق بشر اقدامی نمی‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه دبیرکل سازمان ملل 80 تا90 درصد اهداف عملیات‌های جنگی علیه مردم ارزیابی می‌کند، گفت: متاسفانه سازمان ملل هم در قبال فلسطین سکوت کرده است.
 
محمدی با اشاره به اینکه این رسوایی در صحنه جهانی در حال وقوع است، تصریح کرد: متاسفانه کسانی از این اقدام حمایت می‌کنند که شیپور دموکراسی حقوق بشر آنها گوش دنیا را پاره کرده است.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به معیارهای دوگانه آمریکا و غرب در قبال مسائل مختلف افزود: متاسفانه هیچ اقدامی برعلیه این رژیم خونخوار و کودک‌کش صورت نگرفته است.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی ماه مبارک رمضان را برای مبارزه انتخاب کرده است، گفت: رژیم اشغالگر قدس با موضوعات مختلفی در عرصه بین‌المللی روبرو شده که از جمله آنها مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 است که احساس می‌کنند از قافله اولویت‌ها عقب مانده است.
 
*** مذاکرات سازش با میان‌داری آمریکا به دلخوری تبدیل شده است
 
محمدی با بیان اینکه مذاکرات سازش با میان‌داری آمریکا به دلخوری و درگیری وزیر امور خارجه آمریکا و این رژیم منجر شده است، ادامه داد: مقصر رژیم صهیونیستی شناخته شده، به طوری که اتحادیه اروپا انتقادات جدی به ادامه شهرک‌سازی وارد کرده است.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه از سوی برخی از موسسات اروپایی، شاهد برخی از تحریم‌ها علیه رژیم‌صهیونیستی هستیم، افزود: آمریکا به تدریج در موضوعات منطقه‌ای منافع خود را بازتعریف کرده و ایران را به عنوان مهمترین بازیگر و یا باثبات‌ترین کشور منطقه شناخته است، به گونه‌ای که  همه این مسائل سبب نگرانی شدید مقامات رژیم صهیونیستی شده است.
 
وی با اشاره به شرایط عدم مقبولیت اسرائیل در سطح منطقه گفت: بیشتر مراکز نخبگی آمریکا عنوان کرده‌اند که ایران مهمترین بازیگر در سطح منطقه خاورمیانه است.
 
*** رژیم صهیونیستی و آمریکا تلاش می‌کنند تا سوریه به نقطه پیروزی نهایی مقاومت تبدیل نشود
 
محمدی با اشاره به اینکه آمریکا درصدد است تا منافع کلان و راهبردی خود را در منطقه از دست ندهد، افزود: در این مقطع زمانی شاهد نگرانی‌های آمریکا و اسرائیل هستیم، به گونه‌ای که آنها مدعی هستند سوریه نباید نقطه پیروزی نهایی برای محور مقاومت تبدیل شود.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: برای اینکه جبهه غربی چسبندگی بیشتری به اسرائیل پیدا کند، حادثه جدیدی رخ می‌دهد، به طوری که در زیر مذاکرات سازش همیشه این بحث مطرح بوده که محمود عباس آماده سازش نهایی برای پایمال کردن موضوع فلسطین است، اما محور مقاومت مزاحم اصلی به حساب می‌آید.
 
*** اسرائیل در رفتار امنیتی و نظامی‌اش دچار دستپاچگی شده است
 
وی با اشاره به اینکه در رفتار امنیتی و نظامی اسرائیل شاهد دستپاچگی هستیم، بیان کرد: این مقطع زمانی برای تجاوز به فلسطین انتخاب شده است تا معادلات کلان را بهم بریزد.
 
محمدی با اشاره به عدم آمادگی رژیم صهیونیستی برای مبارزه گفت: مردمان فلسطین مدعی هستند که از اتفاقات گذشته درس می‌گیرند تا بتوانند توانمندی‌های خود را گسترش دهند، این در حالی است که رژیم صهیونیستی علی‌رغم جنگ‌های باخته و رسوایی که در قبال حزب‌الله و غزه داشته است، بدون آمادگی و بدون سناریوی جنگی وارد میدان عمل شده است.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به کشتار وحشیانه مردمان بی‌گناه فلسطین از سوی اسرائیل گفت: اگر جریان‌های چپ اسرائیل در این رژیم حاکم بودند، شاید رسوایی‌های اسرائیل با شدت کمی رخ می‌داد.
 
وی نتانیاهو را متعلق به جریان‌های راست افراطی دانست و ادامه داد: نتانیاهو فقط عربده صهیونیستی می‌کشد، به طوریکه بدون برنامه درصدد است تا همه دنیا را در طیور خود قرار دهد.
 
*** اسرائیل با حرکت شتابدار به سمت سقوط راهبردی در حرکت است
 
محمدی با تاکید بر اینکه شاهد حرکت شتابدار به سمت سقوط بزرگ راهبردی توسط اسرائیل خواهیم بود، افزود: اسرائیل همیشه از اینکه برند نظامی در دنیا بوده است، به خود می‌بالید، اما اینک شاهد شکست نظامی اسرائیل هستیم.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اسرائیل خود را ارتش قدرتمند و هوشمند می‌داند، افزود: در جنگ‌های جدید همه حرف‌ها با ابزارها و تسلیحات نیست، بلکه کشوری می‌تواند در منازعه و جنگی پیروز شود که اشراف اطلاعاتی بیشتری داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه در یک جنگ باید اهداف مشخص نظامی تعریف شود، گفت: رژیم صهیونیستی با همه هزینه‌هایی که صرف می‌کند به نتیجه مثبتی نمی‌رسد.
 
محمدی گفت: رژیم صهیونیستی با بمب‌های چندتُنی خانه‌های مردم بی‌گناه را خراب می‌کند، به گونه‌ای که مردم را فریب می‌دهد.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه مقاومت با همه مشکلات، محدودیت‌ها و خیانت‌های جهان عرب توانمندی‌های خود را گسترش می‌دهد، تصریح کرد: جنگ جدیدی که در غزه در جریان است، بعد جدیدی از فضای نظامی در مقابل توان کلاسیک رژیم‌صهیونیستی به حساب می‌آید.
 
*** اسرائیل علی‌‌رغم شکست نظامی دچار شکست اخلاقی شده است
 
وی با تاکید بر اینکه اکنون شاهد شکست‌های بزرگ رژیم صهیونیستی هستیم، گفت: در کنار شکست بزرگ ارتش اسرائیل شاهد شکست اخلاقی رژیم صهیونیستی نیز هستیم.
 
محمدی با بیان اینکه در کارنامه اسرائیل شکست جنگ نظامی هم ثبت شده است، گفت: این افتضاح قربانیان زیادی به دنبال خواهد داشت.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه مقاومت از جهت تسلیحات، عرصه‌های عملیاتی، سناریوهای عملیاتی، نوع واکنش و برنامه‌ریزی‌ها با دست پر و با آمادگی در صحنه حاضر می‌شود، خاطرنشان کرد: امکانات مقاومت را نمی‌توان در مقابل امکانات رژیم‌صهیونیستی قرار داد و با آنها مقایسه کرد.
 
وی افزود: مقاومت علی‌رغم همه محدودیت‌ها و گرفتاری‌ها توانسته قدرت عظیم اثرگذاری را در جنگ‌های مردم خود به وجود آورد.
 
محمدی با تاکید بر اینکه در سطح منطقه بجز نتیجه جنگ معمولی باید منتظر نبرد گفتمان نیز باشیم، ادامه داد: آمریکا اسرائیل را از دست خواهد داد.
 
این کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به ثبت شدن شکست جدید در کارنامه اسرائیل گفت: آمریکا، مرتجعین عرب و همه کسانی که معیارهای انسانی را زیرپا گذاشته‌اند، دچار شکست گفتمانی می‌شوند، زیرا آنها دست به قربانی کردن مردم بی‌گناه زده‌اند.

این خبر در حال تکمیل است...







تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن