تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803877290




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو جبهه پایداری: اوباما واژه «آمال اوراق‌سازی صنعت هسته‌ای ایران» را به کار برد/نکات توافقنامه وین از بیانیه کاخ سفید بیرون می‌آید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
عضو جبهه پایداری: اوباما واژه «آمال اوراق‌سازی صنعت هسته‌ای ایران» را به کار برد/نکات توافقنامه وین از بیانیه کاخ سفید بیرون می‌آید

عضو جبهه پایداری: اوباما واژه «آمال اوراق‌سازی صنعت هسته‌ای ایران» را به کار برد/نکات توافقنامه وین از بیانیه کاخ سفید بیرون می‌آید
عضو جبهه پایداری گفت: در همین موضوع هسته‌ای آقای اوباما سال گذشته واژه‌ای را به کار برد که معنای «اوراق‌سازی» دارد و گفت آمال ما این است که صنعت هسته‌ای ایران اوراق و پیچ و مهره آن باز شود.

به گزارش نامه نیوز، به نقل از فاسر، کامران باقری‌لنکرانی امشب در همایش «خط قرمز» گردهمایی نه صنعت هسته‌ای دکوری و حمایت از غزه، اظهار داشت: ما در مذاکرات گلایه‌ای از تیم مذاکره‌کننده نداریم و اعتقاد داریم به هر حال سعی خود را انجام داده‌اند، اما آنچه که باعث گلایه اصلی بوده این است که سرنوشت کشور را به مذاکرات گره بزنیم.


وی با بیان اینکه اتفاقات تلخی که این روزها در غزه رخ می‌دهد و 13 روز است که این باریکه کوچک مورد حمله است از جهاتی تأسف‌آور و از جهاتی عبرت‌آموز محسوب می‌شود، ادامه داد: تاکنون بیش از 400 نفر به شهادت رسیده‌اند که حداقل یک چهارم آنان کودکان هستند.


عضو جبهه پایداری با بیان اینکه کوچکترین آنها کودک سه ماهه بوده و شب گذشته 40 نفر در بمباران شمال نوار غزه کشته شدند، خاطرنشان کرد: این اتفاقات تلخ ضربات بزرگی را به وجهه استکبار زد که آثار تلخ آن تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.


باقری‌لنکرانی تصریح کرد: وزیر خارجه آمریکا زمانی که بمبارانی در سوریه شد و معلوم نبود چه کسی تعدادی از کودکان را به شهادت رسانده بود (و طبق شواهد کار تکفیریانی بود که با حمایت آمریکا از سلاح شیمیایی استفاده کردند)، گفت انسان نمی‌تواند پدر باشد و این صحنه‌های دردناک مرگ کودکان را ببیند.


وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: امروز که این کودکان فلسطینی با مظلومیت تمام و برخی با زبان روزه به شهادت می‌رسند و شهادت آنها عامدانه و با تیر مستقیم بوده، روسیاهی استکبار موجی از خودآگاهی را در دنیا ایجاد کرده است.


وی با اشاره به اینکه این یک اتفاق عجیب است که در اروپا و به عنوان مثال در فرانسه مردم به دفاع از مظلومان غزه به خیابان می‌آیند و با پلیس درگیر می‌شوند، بیان کرد: آثار این اتفاقات در وجدان عمومی جهان باقی خواهد ماند.


عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه بخش مهمی از چرایی حمله اسرائیل به غزه به این باز می‌گردد که استکبار و صهیونیست‌ها تحمل هیچ موجودیت مستقل و قدرتمندی را ندارند، یادآور شد: استکبار به دنبال بهانه است که استقلال‌طلبی و قدرتمندی را در دنیا از بین ببرد.


باقری‌لنکرانی تأکید کرد: همان حرفی که بوش سال‌ها قبل زده بود روشنگری در مورد اندیشه جهان استکبار بود که مردمان یا با ما و یا علیه ما هستند.


وی عنوان داشت: این اتفاق به صورت‌های مختلف در دهه گذشته رخ داده و امروز اگر می‌بینیم اینگونه به جنوب لبنان، غزه، عراق و ... حمله می‌شود و این افتضاحات در پیشگاه افکار عمومی رخ می‌دهد، به سبب منکوب کردن استقلال‌طلبی ملت‌ها است.


این فعال سیاسی با بیان اینکه درک این موضوع در مذاکرات هسته‌ای ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، متذکر شد: اینکه ما گمان کنیم می‌توانیم با غربیان مذاکره‌ای کنیم که آنها استقلال ما را بپذیرند و بر قدرتمندی ما صحه بگذارند ناشی از عدم شناخت خوی استکباری مستکبران است.


به گفته این مسئول، همانطور که تجربه ثابت کرده، غربی‌ها اگر بهانه هسته‌ای نیز وجود نداشت با بهانه‌های دیگری ایران را مورد هجمه قرار داده و برای آن تضییع ایجاد می‌کردند.


وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: این بیانیه‌ای که روز گذشته در وین قرائت شد نکته آشکاری را برای افکار عمومی روشن نکرد و نکات توافقنامه را ما از بیانیه وزارت خارجه آمریکا و بعد بیانیه کاخ سفید مطلع می‌شویم.


باقری‌لنکرانی با بیان اینکه آنها گفتند ما تمام تحریم‌های اقتصادی را کماکان با شدت ادامه دادیم، بانک‌ها، نظام مالی و بیمه‌ها همچنان در تحریم باقی مانده‌اند، توضیح داد: 2.8 میلیارد دلاری که آزاد شد در واقع همان کسر 4.8 میلیارد دلار قبلی بود و هیچ اتفاق جدیدی نیفتاد.


وی با اشاره به اینکه ما نتوانستیم در این مذاکرات امتیازی بگیریم و گمان هم نمی‌کردیم که این مذاکرات به نتیجه‌ای برسد، تصریح کرد: البته این دوگانه نادرستی که برخی سعی می‌کنند در جامعه به آن دامن بزنند که کسانی در ایران موافق و افرادی مخالف مذاکره و عده‌ای موافق و کسانی مخالف تحریم هستند، نوعی حقه‌بازی سیاسی است که با بیان‌های مختلف در جامعه پژواک دارد.


عضو جبهه پایداری متذکر شد: مذاکره با غربی‌ها مربوط به دولت یازدهم و دولت‌های پیشین نیست، روند مداومی است که در 35 سال حاکمیت نظام بوده و فراز و نشیب داشته، اما هیچ‌گاه مذاکره با واسطه و بی واسطه قطع نشده است.


باقری‌لنکرانی یادآور شد: افرادی هستند که با رانت‌خواری در دو سه سال اخیر موافقت عملی با تحریم را نشان داده‌اند و ثروت‌های افسانه‌ای اندوخته‌اند، اما هیچ کس در داخل کشور موافق تحریم نیست.


وی با اشاره به اینکه آنچه که محل دعوا و تنازع است، این است که مذاکره بر سر چه چیز و با چه راهبردی باید پیش رود، اضافه کرد: ما باید بدانیم که استکبار به چیزی جز نابودی جمهوری اسلامی رضایت نمی‌دهد.


عضو جبهه پایداری گفت: در همین موضوع هسته‌ای آقای اوباما سال گذشته واژه‌ای را به کار برد که معنای «اوراق‌سازی» دارد و گفت آمال ما این است که صنعت هسته‌ای ایران اوراق و پیچ و مهره آن باز شود.


به گفته باقری‌لنکرانی، این موضوع تنها به سبب صنعت هسته‌ای نیست، بلکه اینها با هر کشور مستقل و قدرتمند مخالف هستند.


وی با بیان اینکه گلایه‌ای از تیم مذاکره‌کننده نداریم، اظهار داشت: گلایه اصلی این است که روند رشد اقتصادی و برنامه‌های کشور را به مذاکرات منوط کنیم که این دقیقاً همان چیزی است که غربی‌ها می‌خواهند.


عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه ما نباید امور جاری کشور را به چیزی گره بزنیم که غربی‌ها در مورد آن برنامه‌ریزی کرده‌اند تا آن را نقطه شکست ما قرار دهند، خاطرنشان کرد: سرمقاله‌نویس نیویورک تایمز امروز نوشته «استراتژی آمریکا در برابر ایران ایجاد درد و بعد دادن مسکن است.»


باقری‌لنکرانی عنوان داشت: وقتی من این سرمقاله را خواندم یاد این افتادم که شواهدی وجود دارد که بیماری‌هایی توسط غرب در برخی نقاط دنیا برای فروش دارو یا آزمایش‌هایی گسترش داده شده است.


وی در پایان توضیح داد: غربی‌هایی که خوی استکباری دارند، اینگونه هستند و اگر ما روند جاری امور خود را با این مذاکرات گره بزنیم، هیچ منطق و عقلانیتی ندارد.



1393/4/29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن