تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798777824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وظیفه نهادهای فرهنگی در سال فرهنگ دو چندان است/ در حوزه اعتبارات فرهنگی باید مدیریت جهادی باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > البرز قره داغی عنوان کرد؛
وظیفه نهادهای فرهنگی در سال فرهنگ دو چندان است/ در حوزه اعتبارات فرهنگی باید مدیریت جهادی باشد
کرج – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری البرز با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد و فرهنگ، گفت: با توجه به شعار سال وظیفه نهادهای فرهنگی دو چندان می شود چرا که باید برای مدیریت جهادی و مشارکت مردم برنامه ریزی های مدونی داشته باشند.



به گزارش خبرنگار مهر، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری "فرهنگ مثل هوایی است که چه بخواهیم چه نخواهیم باید تنفس کنیم، بنابراین اگر تمیز باشد یا آلوده، اثر متفاوتی را بر جامعه و کشور خواهد داشت، بنابراین باورهای فرهنگی بر همه مسائل و عرصه های دیگر سایه می اندازد و مهم است." در سالی که مزین به نام فرهنگ است، کار اصحاب فرهنگ و مسئولان فرهنگی به مراتب دشوار تر از دیگر آحاد مردم است چرا که آنان از نزدیک دستی بر آتش دارند و به فرموده مقام عظمای ولایت در اجرای فعالیت های فرهنگی جدی باشند چرا که فعالیتهای فرهنگی از اول انقلاب، نقش مهمی در ایستادگی و پیشرفت کشور داشته است. یکی از نهادهای فرهنگی که به واقع تاثیر زیادی در ارائه فرهنگ درست اسلامی و ایرانی در میان مردم دارد، حوزه هنری است، در همین خصوص عبدالحمید قره داغی رییس حوزه هنری البرز، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری با نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است، با بیان این مطلب اظهار داشت: ما افتخار می کنیم که امسال با نام فرهنگ مزین شده است و به طور یقین کارهای که در حال انجام است با محوریت نام سال، رنگ و بوی خاصی به خود خواهد گرفت. متولی اصلی جشنواره فیلم فجر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است قره داغی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شعار سال وظیفه نهادهای فرهنگی دو چندان می شود چرا که باید برای مدیریت جهادی و مشارکت مردم برنامه ریزی های مدونی داشته باشند.

اختتامیه اولین دوره جشنواره فیلم فجر در البرز وی در جواب سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه به عنوان یکی از نهادهای فرهنگی، برگزاری اولین دوره از جشنواره فیلم فجر در البرز را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: متولی اصلی جشنواره فیلم فجر در کشور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و به تبع اداره کل ارشاد اسلامی در استان ها است، اعتبار و هزینه که برای برگزاری اولین دوره از جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شده بود در حد توان البرز نبود. این مسئول در جواب سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا تبلیغات در زمان برگزار جشنواره فجر در سطح شهر مطلوب نبود، اظهار داشت: ضعف تبلیغات در زمان برگزاری جشنواره را قبول دارم به علت عدم هماهنگی میان سازمان های تابعه شهرداری کرج تبلیغات پس از نصب توسط دیگر سازمان ها از سطح شهر جمع آوری می شد به همین منظور برگزاری دومین دوره از جشنواره فیلم فجر در البرز نیاز به برنامه ریزی مدون مسئولان دارد. رئیس حوزه هنری البرز خاطرنشان کرد: اگر سینمای حوزه هنری تا بهمن سال جاری برپا بود، تمام تلاشمان را برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره خواهیم کرد و سعی می کنیم سنت حسنه حوزه هنری که اکران 8 یا 10 فیلم از جشنواره فجر پس از ایام جشنواره است را برای علاقه مندان و مردم استان را به جای آوریم.

حضور کارگردان و بازیگران فیلم شیار 143 اختتامیه جشنواره فیلم فجر در البرز اجرای برنامه های هفته هنر انقلاب تاثیر فرهنگی خوبی در میان مردم داشت قره داغی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی سال جاری حوزه هنری، اضافه کرد: جلسات متعددی برای اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با استان به ویژه کلانشهر کرج برگزار شده است و طی ارزیابی عملکرد سال گذشته همه نقاط ضعف و قوت شناسایی شد که امیدواریم برای اجرای برنامه های سال جاری نتایج خوبی حاصل شود. قره داغی بیان کرد: برگزاری ویژه برنامه هنر انقلاب شروع خوبی برای سال 93 بود و تاثیر فرهنگی خاص خود را بر جای گذاشت چرا که در این بخش خلاء احساس می شد، با اجرای برنامه های متناسب با این هفته در میان هنرمندان و مردم هنر دوست البرز حال و هوای خاص ایجاد شد. وی با اشاره به افتتاح خانه گرافیک در سال گذشته و فعالیت های انجام شده در این حوزه، گفت: وب سایت این خانه نیز راه اندازی شد و ارتباط خوبی میان هنرمندان این حوزه شکل گرفت و اولین فراخوان سالانه گرافیک نیز تهیه به هنردوستان این حوزه ارائه شد، آثار دریافتی به دبیرخانه این جشنواره را محمد اردلانی به عهده داشت.

افتتاح اولین نمایشگاه گرافیک هنرمندان البرزی وی در ادامه یادآور شد: اولین نمایشگاه گرافیک با 22 اثر از گرافیست های البرزی اولین رخ داد فرهنگی در سال جدید بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت. دومین جشنواره داستان کوتاه اواخر شهریور ماه برگزار می شود رئیس حوزه هنری البرز با اشاره به تحولات در حوزه شعر، گفت: جلسات ثابت شعر هفتگی با عنوان حلقه اتفاق که آموزش شعر آزاد است برگزار می شود و کارگاه آموزشی نو قلمان با موضوع شعر آیینی نیز برای علاقه مندان در حال برگزاری است. این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری شب شعر طنز، افزود: از این پس محفل شعر طنز نیز به صورت مستمر و ماهانه برگزار می شود به طوری که پس از برگزاری محافل اولیه علاقه مندان و پای ثابت های زیادی این محفل ها را همراهی می کند. قره داغی تاکید کرد: جشنواره صیانت از هویت یک ملت یکی دیگر از اقدامات فرهنگی سال جدید است که به جمع آوری آثار تاریخی مردمان البرزی در فاصله سال های 42 تا 57 می پردازد. وی اظهار داشت: جشنواره داستان های کوتاه نیز برای دومین بار در اواخر شهریور ماه جاری برگزار می شود. این مسئول با اشاره به دستاوردهای حوزه فرهنگ و ادبیات پایداری، بیان کرد: در این زمینه 3 جلد کتاب که در سال گذشته مراحل نگارش و تدوین را گذرانده بودند به چاپ رسیدند و در سال جاری نیز 6 جلد کتاب دیگر به چاپ خواهد رسید که امیدواریم تا پایان سال مراحل تدوین و نگارششان به پایان برسد. قره داغی با اشاره به نزدیکی هفته دفاع مقدس، یادآور شد: مراحل تحقیق و نگارش 5 جلد دوم زندگی نامه داستانی سرداران شهید استان البرز آغاز شده است امیدواریم در هفته دفاع مقدس به مرحله چاپ برسند.

آیین رونمایی کتاب های زندگی نامه های سرداران شهید استان البرز برای ساختن فیلم سینمایی جذب سرمایه گذار خصوصی احتیاج است وی گفت: در صدد هستیم که تولیدات نمایشنامه های رادیویی کتاب های منتشر شده سال گذشته را با همکاری رادیو البرز شروع کنیم برای مثال بیش از 50 درصد فیلمنامه کتاب زندگی نامه شهید بحیرایی انجام شده و تا اواخر تابستان به اتمام می رسد. وی در ادامه در جواب سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه حوزه هنری در زمینه هنرهای تصویری چه دستاوردی داشته اید؟ اعلام کرد: در صورت تامین اعتبار 1 فیلم سینمایی و یک تله فیلم ساخته خواهد شد. وی با اشاره به اینکه برای ساخت فیلم سینمایی باید در ابتدا منابع مالی تامین شود، یادآور شد: نمی شود همیشه تقصیر ها را به گردن کمبود بودجه های دولتی انداخت چرا که ما می دانیم به واسطه منابع مالی دولتی نمی شود فیلم ساخت به همین منظور باید به دنبال جذب سرمایه گذار خصوصی برای ساختن فیلم های سینمایی باشیم. قره داغی گفت: باید برای سال جدید برنامه ریزی دقیق تری انجام دهیم و در حوزه اعتبارت فرهنگی باید مدیریت جهادی لحاظ شود چرا که برای ارتقاء سطح کیفی و کمی برنامه های باید اعتبار داشته باشیم و با دست خالی نمی شود کاری انجام داد، در این صورت است که می توانیم در تولید برنامه های فرهنگ محور موفق عمل کنیم. رئیس حوزه هنری البرز در پایان با اشاره به برنامه های خانه عکاسان، تصریح کرد: جلسات هفتگی اعضای خانه عکاسان هفتگی برگزار می شود و متناسب با نیاز اعضا تورهای عکاسی نیز برگزار می شود، در اواخر سال جاری فراخوان دومین دو سالانه نور و نگاه نیز از سوی خانه عکاسان حوزه هنری البرز ارائه می شود.












۱۳۹۳/۴/۲۹ - ۱۲:۱۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن