تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804060395




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملکرد حاميان دولت بايد «صادقانه» باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۵۶ب.ظ)
عملکرد حاميان دولت بايد «صادقانه» باشد به مناسبت سالگرد تأسيس جبهه اعتدال و عقلانيت حاميان دولت تدبير و اميد با محمدحسن ساقي، قائم‌مقام وقت ستاد انتخاباتي دکتر حسن روحاني در استان خراسان گفتگو کرديم. ساقي امروزه قائم‌مقام جبهه اعتدال و عقلانيت استان خراسان است.
به گزارش خبرگزاري موج، ساقي قائم مقام وقت ستادهاي انتخاباتي دکتر حسن روحاني ضمن گراميداشت سالگرد پيروزي دولت تدبير و اميد اظهار داشت: هر فرد يا گروه و يا حزب و جناح سياسي که اعتدال و اعتدال گرايي را ، خارج از صراط مستقيم انقلاب اسلامي و خط ولايت مطلقه فقيه تعريف کند ، سخت در اشتباه است ، و نشانه عدم معرفت آنها نسبت به مقوله اعتدال و اعتدال گرايي است . لذا شعار اعتدال نه مي تواند براندازي نظام باشد و نه مي تواند موج افراط و تفريط را دوباره به جامعه و مردم حاکم کند.
*تحليل شما درباره پيروزي جبهه اعتدال و عقلانيت در جريان انتخابات اخير رياست جمهوري چيست؟
مشي اعتدال آميخته از دو جناح سياسي اصلاح طلب و اصولگرايي معتدل شکل گرفته و مردم عزيز و شريف کشورمان در حضور و خلق حماسه سياسي با اين باور که ديگر کشور دچار موج افراط و تفريط نگردد به راه و روش اعتدال رأي دادند. مردم در برابر ناکامي‌هاي دولت قبل صبر کردند. با تحليلي واقع‌نگرانه متوجه مي‌شويم به همين دليل مردم شريف ايران از تهمت‌ها، تحليل‌هاي بي‌جا جمعي از سياسيون بيزارند. امروزه تفکر اعتدال‌محور به رياست فردي اداره مي‌شود که بيش از سه دهه در بدترين شرايط حاکم در اوضاع داخلي کشور را به‌عنوان رئيس در شوراي عالي امنيت ملي پشت سر گذاشته و کارنامه‌اي درخشان در حوزه امنيت ملي دارد.

*دولت جديد تاکنون چه موفقيت‌هايي داشته است؟
در موارد متعددي شاهد موفقيت تفکر اعتدال در کشور بوديم که از آن جمله ثبات در عرصه اقتصاد، جلوگيري و پرهيز از هرگونه تصميمات عجولانه و نسنجيده اقتصادي در سطح بين‌المللي و افزايش رونق اقتصادي است. دستيابي به موفقيت‌هايي در توافق ژنو و شکست تحريم‌هاي ظالمانه عليه کشور و ملت مظلوم ايران ازجمله اين موارد است.
هم‌اکنون شاهد بهبود روابط ايران و حوزه خليج فارس و گسترش روابط با همسايگان به‌ويژه کشورهاي عربي و شوراي همکاري خليج فارس به‌ويژه عربستان هستيم.
در حوزه اقتصاد داخلي هم بايد گفت هم‌اکنون شاهد کاهش چشمگير تورم نسبت به دوره‌هاي گذشته هستيم. اين بهبود باعث بهينه شدن وضعيت اقتصادي کشور خواهد شد. در اين بخش شايسته است به موفقيت دولت جديد در حوزه سلامت و فعاليت‌ها در اين بخش اشاره نکرد.

*چه تضميني براي برنگشتن به فضاي دولت قبل و مشکلات آن وجود دارد؟
عملکرد گروه‌هاي سياسي براي همه مردم روشن است. امروز عملکرد حاميان بايد همان‌طور که عرض کردم «صادقانه» باشند. مردم و همه گروه‌هاي صنفي و سياسي همراه با دستگاه‌هاي دولتي بايد ديده‌بان و مشاور صادق نظام باشند.
شعار تغيير در استان بايستي همراه با تفکر دولت تدبير و اميد باشد. متأسفانه اين امر مهم با توجه به حضور آقاي رشيديان استاندار محترم استان که البته فردي مدير، کاردان و معلم اخلاق و مطلع از تمام زواياي استان عملکردهاي اشخاص و مديران هستند، هنوز به منصه ظهور نرسيده و عملاً مشاهده نمي‌شود! به نظر مي‌رسد شرايط انتصابات تاکنون رضايت‌بخش نبوده است. جوانان هيچ‌گونه جايگاهي در مديريت‌ها ندارند. اميدوارم از حضور و به‌کارگماري جناح افراطي شديداً خودداري شود و در حد امکان از فعالان و حاميان دولت در دفاتر شهرستان‌ها و استان شناسايي و معرفي شوند چراکه قطعاً فعالان و حاميان تفکر دولت، امين اعتدال خواهند بود.
شعار اعتدال دولت از منظر توسعه محوري فارغ از خواسته و سهم‌خواهي بعضي بايستي با حضور علماء، دانشمندان، استادان دانشگاه، فرهيختگان، نخبگان، سياستمداران، سياسيون برجسته و معتدل، کارآفرينان و سرمايه‌گذاران پيگيري شود.
بايد با توجه به ظرفيت بالاي استان خراسان رضوي در بخش‌هاي مختلف فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي همدلي مسئولان با انتخاب مديران لايق و حمايت از آنان از وضع اسفبار فعلي نجات پيدا کنيم.

*برگرديم به‌پيش از پيروزي دولت تدبير و اميد؛ وضعيت ستاد انتخاباتي استان در آن زمان چگونه بود؟
فعاليت‌هاي ستادي در سال 92 همزمان با انتخابات جرئت و جسارت مي‌خواست که البته هرکسي نداشت! وضعيت مالي ستاد بحراني بود و خيلي از افراد حاضر به پرداخت هزينه‌ها و همکاري‌هاي مالي به ستاد نبودند، چراکه اعتقاد به پيروزي دولت تدبير و اميد نداشتند. بعضي آقايان که چهره شناخته شده در استان هستند روزها در ستادهاي رقيب بودند و آخر شب، سري هم به ما مي‌زدند و بعضي از آن‌ها حتي يک‌لحظه هم در ستادهاي جريان اعتدال حضور نداشتند. جالب اينکه امروز آن‌ها شعار اعتدال را غليظ‌تر از همه سر مي‌دهند و جلوتر از همه فعالان ستاد در دستگاه‌هاي اجرايي و وزارتخانه‌ها حضور داشته و دارند و جايگاه خوبي هم براي خودشان تراشيده‌اند. اين هم يک نوع آفت است. چون حضور افراد فرصت‌طلب و سودجو در نظام و هر حکومتي فساد به بار مي‌آورند. اين روند بايستي در دستگاه‌هاي اجرايي و وزارتخانه‌ها خشکانده شود.
ده روز مانده به انتخابات احساس پيروزي شعار اعتدال لحظه‌به‌لحظه احساس مي‌شد. هر چند کناره‌گيري دکتر عارف و حمايت چهره اثرگذار جناب آقاي سيد محمد خاتمي هم نيز مؤثر بود. مردم تحول‌خواه بودند خودشان تصميم گرفتند و اين خود موج حضور ايجاد کرد و توصيه‌هاي تاريخي مقام معظم رهبري امانت‌داري و صيانت از رأي مردم و تقاضاي حضور همه مردم پاي صندوق‌هاي رأي، اعتماد همه‌جانبه ايجاد کرد و برخلاف خواسته دشمنان انقلاب اسلامي، حماسه سياسي با بهترين شکل ممکن ايجاد شد و به همين خاطر نبايد هيچ جناحي حضور 72% مردم را مصادره کند و اين مردم بودند که شعار اعتدال را پذيرفتند و به شعار اعتدال رأي دادند.

*خطاب به جرياناتي که امروزه تحت عنوان «دلواپس‌ها» شناخته مي‌شوند چه نظري داريد؟
آن دسته از افراد سياسي موسوم به «دلواپسيم» هم بايد بدانند شعار اعتدال و حضور دولت تدبير و اميد روزبه‌روز شکوفاتر خواهد شد. ما نبايد نگران باشيم. هر فرد يا گروه و يا حزب و جناح سياسي که اعتدال و اعتدال‌گرايي را خارج از صراط مستقيم انقلاب اسلامي و خط ولايت مطلقه فقيه تعريف کند، سخت در اشتباه است و نشانه عدم معرفت نسبت به مقوله اعتدال و اعتدال‌گرايي است.
همان‌طور که رئيس محترم جمهوري اسلامي آقاي دکتر روحاني فرمودند، نگراني ما در رفع تورم و ايجاد توسعه محوري اقتصادي است که خوشبختانه دولت اين موارد عمده را در دستور کار خود قرار داده و با تمام توان کار خود را انجام مي‌دهد و از مواضع خود دفاع مي‌کند. مقام معظم رهبري شخصاً از گام‌هاي گروه مذاکره‌کننده هسته‌اي نيز اطلاع و نظارت دارند و همچنين دولت تدبير و اميد هم مطيع و اوامر رهبر معظم انقلاب هستند اين همراهي افتخار ملت و دولت است.

*تغيرات مديريتي استان را چگونه ارزيابي مي‌کنيد؟
اولين تغير، انتخاب استاندار بود که خداروشکر استاندار منصوب دولت، فردي با اخلاق و مديري توانمند بوده و اطمينان داريم در جهت حفظ ارزش هاي انقلاب اسلامي فارغ از هرگونه فشار تلاش خواهد کرد، در ادامه تغييرات استاني نيز انشاالله با هوشياري تمام گام خواهد برداشت ونسبت به خواسته ها و انتظار حاميان و همراهان دولت نيز وفادار بوده و بعنوان نماينده عالي دولت در استان به تعهدات خود عمل خواهد کرد.
اما در خصوص تغيير فرمانداران اقداماتي صورت گرفته و انتظار مي‌رود که وزير محترم کشور فارغ از هرگونه فشار از ناحيه بعضي نمايندگان مجلس هرچه سريعتر نسبت به ابلاغ فرمانداران پيشنهادي اقدام و استان را از وضعيت بلاتکليفي موجود نجات دهند. هر چند توقع هست در ادارات به نگراني هاي فعالان و همراهان تفکر اعتدال توجه داشته و به جو خفقان و افراط پايان داده و انشاا... در مديريت براي جوانان جايگاهي تعريف شود.

*چه شيوه‌اي در تعامل با دولت را پسنديده‌تر مي‌دانيد؟
پيرو توصيه‌هاي مقام معظم رهبري نقد و انتقاد دلسوزانه و منصفانه و به‌دوراز هرگونه مچ‌گيري و اذيت رساندن به دولت بايد وجود داشته باشد. با تمام تذکرات مقام معظم رهبري در شرايط حساس کنوني متأسفانه هر چند وقت بعضي از دلواپسيم‌ها که خود را حامي ارزش‌هاي انقلاب و نظام دانسته در انتقام‌جويي شخصي به بهانه‌هاي مختلف شعار ملي و رأي مردم را به براندازي حکومت نسبت مي‌دهند، اين ظلم نابخشودني است.
دولت با پشت سر گذاشتن دوران تلخ گذشته متأسفانه وارث هزاران مشکل داخلي و خارجي است. در اين مدت کوتاه شاهد ظهور آرامش نسبي در جامعه و جلوگيري از توسعه تورم اقتصادي در جامعه بوديم. همچنين شاهد شکست تحريم‌هاي ظالمانه و اجراي طرح سلامت بوديم و اميد به روند بهبود اوضاع به وجود آمده است. اين روند تا شکوفايي کامل اقتصادي انشاالله ادامه خواهد يافت لذا ما و تمام دلسوزان نظام و تحليل‌گران، کارشناسان، استادان، فرهيختگان، انديشمندان، به‌خصوص نمايندگان محترم مجلس به وحدت مردم و صبر شکيبايي مردم ارج نهند و به‌دوراز هرگونه منازعات سياسي کمک دولت و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري را به دقت اجرا کنند.
مشي اعتدال آميخته از هر دو جناح سياسي اصول‌گرا و اصلاح‌طلب معتدل هست و اميد است هر دو جناح نيز به اصول ارزش‌ها پايبند بوده و از حمايت خود دولت و نماينده دولت در استان را دريغ نکنيم، فقط يک مطلب را يادآوري مي‌کنم استان شخصيت‌هاي علمي، اجرايي قويي دارد. نبايد از استان‌هاي ديگر مدير وارد کنيم. نگاه توسعه محوري و گردشگري و فرهنگي و ديني به استان داشته باشيم و از تمام دوستان و استادان محترم دانشگاه‌ها و فرهيختگان و حاميان تفکر دولت تقاضا مي‌کنم استاندار محترم را کمک کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن