تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820098206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب بهداشت رواني در آيات قرآني منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۵۱ب.ظ)
کتاب "بهداشت رواني در آيات قرآني" منتشر شد کتاب «بهداشت رواني در آيات قرآني» در شمارگان ۳ هزار نسخه در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، اين کتاب 105 صفحه‌اي با همکاري ‌جعفر بوالهري، ربابه قاسم‌آبادي و عباس رمضاني فراني به نگارش در آمده و داراي ويژگي‌هاي مهمي همانند:کوتاهي، اختصار و مفيد بودن است و مرجعي ساده در باب آيات روانشناسي و جامعه‌شناسي به شمار مي‌آيد، به همين دليل حائز اهميت و توجه قرار گرفته است, افزون بر اين موضوع در اين کتاب براي محققان و افرادي که به دنبال مقاله‌هايي در حوزه علوم انساني هستند، سوژه‌هاي زيادي در باب آيات قرآني آورده شده است.
«بهداشت رواني و خانواده»، «مشکلات رواني- اجتماعي»، «فشارهاي رواني و مقابله با آن»، «حمايت از مردم»، «بهداشت رواني- اجتماعي» و «بهداشت رواني- فردي» از سر فصل‌هاي اصلي کتاب «بهداشت رواني در آيات قرآني» به شمار مي‌آيد که موضوعات مرتبط با آن، به صورت کامل و با رعايت ايجاز و اختصار بيان شده است.
در بخشي از اين کتاب آمده‌است: « زماني‌که دوام زندگي خانوادگي امکان‌پذير نباشد، خداوند در صورتي اجازه طلاق مي‌دهد که نکات بسياري رعايت شود. قرآن کريم هشدار داده است: «زن‌ها را با تهمت به آن‌ها طلاق ندهيد»، «اگر طلاق داديد حق مشخصي به آن‌ها بدهيد» و .... خداوند به تمامي کساني‌که طلاق گرفته‌اند، يادآوري مي‌کند که از رحمت خدا نا‌اميد نشوند و سعي کنند به همسر خود رجوع کنند تا ديگران مانع ازدواج مجدد آنها نشوند.»
«مطالعات کاربردي دين و روان» تلاشي براي بازشناسي و بهره‌گيري از آموزه‌هاي ديني در راستاي ارتقاي بهداشت‌ رواني فرد و اجتماع محسوب مي‌شود, از اين رو مؤسسه خدمات مشاوره‌اي، جوانان و پژوهش‌هاي اجتماعي آستان قدس رضوي با انتشار اين اثر ارزشمند سعي کرده تا در اين کتاب به طور ويژه‌ آياتي از قرآن را که مستقيم و يا غير مستقيم دربردارنده مفاهيم نوين بهداشت رواني است، در اختيار خوانندگان قرار دهد و مخاطب بدين ترتيب با روانشناسي قرآن و اسلام آشنايي پيدا مي‌کند.
کتاب «بهداشت رواني در آيات قرآني» در شمارگان 3 هزار نسخه در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن