تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820319800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرق گلستان در شب شهادت امیر مومنان غرق در ماتم و عزا بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob شرق گلستان در شب شهادت امیر مومنان غرق در ماتم و عزا بود گنبدکاووس - ایرنا - همزمان با شب شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) مردم شهرهای شرق استان گلستان آیین معنوی دومین شب قدر، با حزن و اندوه در مساجد و حسینیه های منطقه برگزار کردند.


به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم خداجوی منطقه در این آیین که از شب گذشته تا با مداد روز شنبه ادامه داشت، علاوه بر خواندن دعای جوشن کبیر، نماز جماعت، به شب زنده داری و راز و نیاز با خدای خودیش ، در سوگ شهادت امیرالمومنین (ع) حضرت علی (ع) اشک ماتم ریختند.
این آیین معنوی در مساجد و حسینیه های شهرهای گنبدکاووس، مینودشت، مراوه تپه، رامیان، دلند، خان ببین، آزادشهر، گالیکش، نگین شهر، نوده خاندوز و کلاله و همچنین مساجد روستاهای این شهرها برگزار شد.
حضور نوجوانان و جوانان در این ایین معنوی به همراه بزرگترها که برای انجام مراسم پرفیض لیالی قدر در مساجد، جلوه خاصی به این مجالس بخشیده است.
همچنین شب زنده دارن لیالی قدر در این منطقه علاوه بر دعا بر ظهور اقا امام زمان (عج) بر نابودی استکبار جهانی خصوصا رژیم صهیونیستی که این روز ها با حمایت آنان، مردم مظلوم فلسطین را شهادت می رسانند، شدند.
در این آیین های معنوی پیش از قرائت دعای جوشن کبیر، روحانیون و مداحان اهل بیت (ع) درباره فضایل شب های قدر به سخنرانی و مدیحه سرایی پرداختند.
روحانیون و سخنرانان علاوه بر بیان فضایل شب های قدر اظهار داشتند که خداوند در این شب های قدر ، رزق و روزی انسان ها را برای انان مشخص می کند خوشا بحال کسی که از این شب ها بیشترین رزق و روزی و سعادت بدست اورد.
به گفته آنان ، در این شب ها مومنان می توانند عشق و دوستی به علی (ع) را به نمایش بگذارند و یکی از موارد مهمی که حضرت علی (ع) به ان عمل می کرد و ما نیز باید به ان عمل کنیم انفاق در راه خداست.
نیمی از جمعیت یک میلیون 700 هزار نفری استان گلستان در شرق این استان زندگی می کنند.
/622/
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





28/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن