تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798396794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آئین دومین شب احیا در گناوه/ حضور گسترده مردم در مساجد و حسینیه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر گزارش مهر/
آئین دومین شب احیا در گناوه/ حضور گسترده مردم در مساجد و حسینیه‌ها
گناوه - خبرگزاری مهر: آیین شب احیای ماه خجسته رمضان در شهر گناوه در حالی برگزار شد که مردم این شهر در سوگ شهادت نخستین امام شیعیان اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.



به گزارش خبرنگار مهر، دومین شب قدر و شب احیای ماه خجسته رمضان در گناوه دیشب رنگ و بویی جانسوز، دل گداز و سوزناک به خود گرفته بود و مردم این شهر در کنار آیین های ویژه این شبها به یاد شهادت جانسوز پیشوای شیعیان جهان بر با چشمانی اشکبار بر سر و سینه زدند. سخنرانان مذهبی نیز محور اصلی سخنرانی خود را در محافل و مجالس برپا شده در سطح شهر بر تشریح واقعه شهادت مولای متقیان امیر مومنان حضرت علی (ع) قرار داده بودند.

جمعی از مردم شهر گناوه با حضور در امامزاده سلیمان ابن علی گناوه و عده ای نیز در مرقد مطهر سید رضا کاظمی از سادات جلیل القدر و با کرامات شهر گناوه آیین های ویژه  دومین شب قدر را به جای آوردند.   مردم با حضور در مساجد و حسینیه های سطح شهر چون بزرگترین حسینیه معتمدی بزرگترین حسینیه استان بوشهر پای منبر روحانیون به فضایل این شبها از زبان آنها گوش جان داده و با حضور در محفل انس با قرآن در حسینیه معتمدی برای ساعتی دل از دنیای مادی کنده و غرق در تلاوت قرآن توسط قاریان ممتاز استانی شدند. همچنین در این محافل مردم به راز و نیاز و عبادت با خالق هستی پرداخته و از لحظه لحظه این شب گرامی نهایت بهره را بردند و دعای جوشن خواندند و سپس قرآن بر سر نهادند. در حسینیه معتمدی گناوه و برخی دیگر از مساجد و حسینیه ها و حتی منازل سطح شهر پس از آیین های ویژه شب قدر خوراک نذری بین شب زنده داران و عزاداران نخستین  شیعیان توزیع شد.

مصلی نماز جمعه گناوه مملو از مومنانی بود که برای به جای آوردن آیین های ویژه این شب خود را به مصلی رسانده بودند. سخنرانی مذهبی، روضه خوانی، مراسم قرآن به سر و مداحی و سینه زنی در شب شهادت نخستین امام شیعیان جهان از جمله برنامه های اجرا شده دیشب در مصلی نماز جمعه گناوه بود نهایت استفاده را باید از شب‌های قدر ببریم امام جمعه گناوه در آیین احیای شب 21 رمضان در مصلی نماز جمعه این شهر ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی (ع) در پاسخ به پرسش مهر در زمینه صفت برجسته شب21 رمضان و اهمیت وافر این شب اظهار داشت: قطعا یکی از لیالی متبرکه اسلامی شب قدر است و یکی از شبهایی که در روایات به آن اشاره شده که شب قدر است، شب 21 ماه رمضان است که مصادف با شهادت حضرت علی (ع) شده است. حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی گفت: این مهم یک فضا و معنویت دیگری به شب 21 ماه رمضان که احتمال شب قدر است، داده است و امیدواریم که ما هم بتوانیم به عنوان شیعیان و پیروان حضرت علی (ع)، شیعیان واقعی آن حضرت باشیم.

رکنی حسینی بیان داشت: امیدواریم که ما هم بتوانیم از این فرصت های باقیمانده ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را ببریم؛ اگرچه این خوان گسترده الهی در حال برچیدن است.    وی ادامه داد: خوشا به حال کسانی که توانستند از این مهمانی الهی حداکثر استفاده را ببرند و باشد که ما نیز بتوانیم از ایام و لیالی باقیمانده ماه مبارک رمضان حداکثر استفاده را ببریم تا مشمول عنایات، غفران و رحمت الهی قرار بگیریم.    شمشیر جهالت دشمنان بر فرق امیرالمومنین نواخته شد رکنی حسینی در پاسخ به پرسش مهر در زمینه چرایی شهادت مظلومانه حضرت علی (ع) اضافه کرد: ابن اباالحدید معتزلی که یکی از شراح نهج البلاغه است تعبیری دارد و می گوید که چرا دشمنان حضرت علی (ع) در شب 19 ماه مبارک رمضان که یکی از شبهای قدر است، این شب را برای شهادت آن حضرت انتخاب کردند. وی تصریح کرد: ابن اباالحدید معتزلی در بیان علت شهادت آن حضرت چنین می گوید که جهالت و نادانی اینها به حدی رسیده بود که آنها می خواستند حضرت علی (ع) را در شب قدر به شهادت برسانند تا به خدا نزدیک شوند.     

           رکنی حسینی در ادامه خاطر نشان ساخت: من فکر می کنم که شمشیر جهالت دشمنان بر فرق امیرالمومنین نواخته شد؛ یعنی آن جهل و نادانی و آن عدم بصیرت باعث شد که ابن ملجم این شمشیر جهالت بر فرق ایشان فرود آورد.                     امام جمعه گناوه در پایان گفت: بنابراین علت عمده شهادت حضرت علی (ع) را در این می بینم که جهالت مردم باعث شهادت مظلومانه آن حضرت شد.








۱۳۹۳/۴/۲۸ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن