تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819899823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه جیرفت: شورای نگهبان حافظ احکام اسلام و قانون اساسی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob امام جمعه جیرفت: شورای نگهبان حافظ احکام اسلام و قانون اساسی است جیرفت - ایرنا - امام جمعه جیرفت با گرامیداشت سالروز آغاز بکار شورای نگهبان در 26 تیرماه سال 1358 گفت: شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه جیرفت افزود: سال 58 فقهای شورای نگهبان تعیین شدند و از آن جهت که باید حقوقدانان این شورا از سوی مجلس شورای اسلامی تعیین می شدند بلافاصله پس از تشکیل مجلس اول حقوقدانان این شورا نیز معرفی شدند.
وی بیان کرد: از آنجا که مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان رسمیت ندارد لذا در اولین فرصت تشکیل مجلس اول حقوقدانان شورای نگهبان انتخاب شد تا فعالیت مجلس رسمیت پیدا کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در انتخابات مختلف جز انتخابات شوراهای اسلامی تایید صلاحیت نامزدها بر عهده شواری نگهبان است لذا لازم است تا همه مردم در دادن اطلاعات به این شورا کمک و با آن همکاری نمایند.
امام جمعه جیرفت همچنین با اشاره به ادامه حملات رژیم غاصب اسرائیل به مردم بی پناه غزه گفت: این رژیم غاصب در مقابل حملات موشکی مقاومت نتوانست ایستادگی کند و گنبد آهنی آنها در برابر حملات مقاومت به ستوه آمد.
وی ادامه داد: آنها امروز به صورت زمینی حمله علیه مردم بی پناه غزه را آغاز کردند که این بار نیز همانطور که در حملات موشکی گنبد آهنی آنها نتوانست در برابر موشک های مقاومت استقامت کند در حمله زمینی نیز مقاومت درس فراموش ناشدنی به آنها خواهد داد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه جمعه آینده به عنوان روز قدس نامگذاری شده و سفارش امام راحل این بود که مسلمانان در این روز خشم و انزجار خود را از این رژیم غاصب به نمایش گذارند لازم است آحاد مردم برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به میدان بیایند.
حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: احتمال دارد به علت گرمای شدید هوا راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان پس اقامه نماز باشکوه عبادی و سیاسی جمعه باشد که در صورت نهایی شدن به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی به آماده شدن فرودگاه جیرفت نیز اشاره و بیان کرد: پس از انجام موفقیت آمیز پرواز آزمایشی این فرودگاه، بعد از ماه مبارک رمضان هفته ای دو پرواز در این فرودگاه انجام می شود که در صورت استقبال پرواز جیرفت به مشهد هم راه اندازی خواهد شد.
وی ضمن تقدیر از همه مسوولانی که برای تکمیل توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت تلاش کردند بویژه استاندار کرمان، فرماندار جیرفت و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه شرکت مجری این پروازها ضرر نکند لازم است مردم منطقه برنامه ریزی کنند تا این پروازها مورد استقبال قرار گیرد.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: 20 تیرماه روز جهانی جمعیت و از 20 تا 27 تیرماه به عنوان هفته جهانی جمعیت نامگذاری شده است که بی توجهی به فرزند آوری تبعات را برای جامعه دارد.
وی گفت: وقتی جامعه ای سالخورده شود آن جامعه آسیب پذیر و ناکارآمد خواهد شد لذا اگر جامعه جوان باشد چون به آینده امیدوار است، کار و تلاش می کند و جامعه با نشاط و پویا خواهد شد.
امام جمعه جیرفت با اشاره به فضیلت شب های لیالی قدر اضافه کرد: یک شب از شب های قدر گذشت اما هنوز این فرصت طلایی وجود دارد تا با حضور در مساجد و مکان های مذهبی از فضیلت شب های قدر استفاده کنیم.
وی با بیان این مطلب که مکان برای استجابت دعا موثر است تصریح کرد: جماعت هم در استجابت دعا موثر است که در این شب ها برای استجابت دعا به صورت دسته جمعی در مساجد حضور پیدا کنیم.
حجت الاسلام عسکری ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) گفت: امیرالمومنین (ع) کسی است که سال ها قبل پیامبر اکرم در عزای آن گریست.ک/2
7444/8154
انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





27/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن