تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820403904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمیته امداد در ترویج زکات موفق عمل کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام حسینی:
کمیته امداد در ترویج زکات موفق عمل کرده است
الموت- خبرگزاری مهر: امام جمعه الموت گفت: کمیته امداد در ترویج فرهنگ زکات و توسعه آن در روستاها نقش مهمی ایفا کرده و تاثیرگذار بوده است.



به گزارش خبرنگار مهر، نشست آموزشي عاملان زکات روستاهاي الموت شرقي چهارشنبه شب با حضور حجت الاسلام سيد ضياء حسيني امام جمعه الموت، علی حیدری مدير کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان قزوين در معلم کلایه برگزار شد.

حجت الاسلام سيد ضياء حسيني در این نشست اظهارداشت: بيشتر فقهای شيعه موارد وجوب زکات را در 9 مورد منحصر دانسته اند، اما بررسي ادله قرآني و رواييِ اين موضوع نشان مي دهد که نه تنها هيچ آيه اي بر چنين انحصاري دلالت ندارد، بلکه آيات گوناگوني حکايت از اطلاق و عموميت در موارد زکات دارد.

امام جمعه الموت افزود: هر کس اندکي با اسلام و احکام آن آشنايي داشته باشد، اهميت زکات و جايگاه رفيع آن را در اسلام به خوبي متوجه می شود و قرآن کريم در آيات متعدّدي با تعداد 28 آيه، زکات را در کنار نماز آورده و پرداخت آن را مورد تأکيد و سفارش قرار داده است.

وي یادآورشد: علاوه بر آن، در آيات متعددی عنوان صدقه و انفاق به زکات تفسير شده و به انجام اين فريضه الهي تاکید شده است همچنين در روايات فراوان و متواتري که از شيعه و سني به ما رسيده زکات، پس از نماز، مهمترين پايه دين محسوب شده و علما و فقهاي همه مذاهب اسلامي وجوب آن را از ضروريات اسلام دانسته اند.

حجت الاسلام حسيني تصريح کرد: اما با اين همه عظمت و اهميتي که زکات در اسلام دارد، حق آن چنان که شايسته است، ادا نشده و به رغم گذشت زمان و تغيير موضوعات، همچنان مباحث آن در قالب موضوعات و شرايط عصرهاي گذشته مطرح مي شود.

وي گفت: در قرآن کريم هر جا سخن از زکات شده از اقامه نماز هم سخن به ميان آمده است که به نوعي اين دو را در گرو هم دانسته از اين رو اهميت زکات در دين اسلام بالا است و برکات آن نيز تنها محدود به برخي مسائل نيست چرا که احکام الهي برکات فراواني دارد.

امام جمعه الموت تأکيد کرد: در حالي که زکات در جامعه وضعيت مناسبي نداشت کميته امداد امام خميني (ره) براي احياي اين فريضه الهي اقدام کرد و عملکردی مثبت، موفق و خوبي را ارائه کرد.

وي يادآور شد: امروز وظيفه داریم براي رشد و توسعه اين فريضه الهي بيش از پيش بکوشيم تا بتوانيم هر چه بيشتر احکام الهي از جمله زکات را در جامعه ترویج کنيم.

جمع آوری 121 ميليون ريال زکات در قزوين

در ادامه علي حيدري مدير کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان قزوين گفت: زکات يکي از واجبات الهي است که امروز براي احياي آن گام هاي خوبي برداشته شده است.

وي تصریح کرد: امروز شرايط جمع آوري زکات در شهرستان قزوين به گونه اي است که ضمن جمع آوري زکات واجب، موفقيت هايي نيز در جمع آوري زکات مستحبي کسب کرده ايم.

مدير کميته امداد امام خميني (ره) شهرستان قزوين افزود: يکي از برکات جمع آوري زکات در جامعه اسلامي استفاده بيش از پيش در زمينه پروژه هاي عمراني و کمک به محرومان است که مبلغ سه ميليارد و 152 ميليون و دويست هزار ريالدر سال گذشته در اين زمينه هزینه شده است.

وي اضافه کرد: زکات جمع آوري شده طي سه ماه نخست سال جاری بالغ بر 121ميليون و 400 هزار ريال به صورت نقدي است.

حيدري تصريح کرد: اعزام 13 روحاني مبلغ به روستاها با هماهنگي دبير شوراي زکات استان و تشکيل جلسات چهره به چهره با شوراها و دهياران و هيئت امناء مساجد در روستاها از ديگر اقدامات انجام شده براي ترويج زکات است.

وي يادآورشد: امروز بايد موضوع زکات و اهميت آن بيش از پيش براي اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان تبليغ و تبيين شود تا جامعه بيش از پيش با زکات آشنا شود.

 


۱۳۹۳/۴/۲۶ - ۱۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن