تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799137048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موسوی لاری: آدمکشی، تکفیر‌ی ها به این دلیل است که قرآن را ستایش می کنند و بدان عمل نمی کنند / برخی سایت‌ها که از بیت المال ارتزاق می‌کنند اقدام به انتشار تهمت و دروغ می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
موسوی لاری: آدمکشی، تکفیر‌ی ها به این دلیل است که قرآن را ستایش می کنند و بدان عمل نمی کنند / برخی سایت‌ها که از بیت المال ارتزاق می‌کنند اقدام به انتشار تهمت و دروغ می‌کنند

موسوی لاری: آدمکشی، تکفیر‌ی ها به این دلیل است که قرآن را ستایش می کنند و بدان عمل نمی کنند / برخی سایت‌ها که از بیت المال ارتزاق می‌کنند اقدام به انتشار تهمت و دروغ می‌کنند
وزیر اسبق کشور گفت: مشکل جامعه اسلامی کج فهمی از قرآن کریم است و این مهم باعث شده امروز مسلمانی بریدن سر مسلمان دیگر را افتخار بداند و تصاویر این جنایت را در اینترنت منتشر کند. به گزارش نامه نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری چهارشنبه شب و همزمان با نخستین شب از لیالی قدر با حضور در حسینیه فاطمه الزهرا با اشاره به سیر نزول قرآن کریم بر پیامبر اکرم (ص) افزود: عده ای تصور می کنند که قرآن کتاب تفنن است درصورتی که این کتاب برای عمل نازل شده است.

وی یادآور شد: قرآن برای ذکر نازل شده و آمده تا انسان ها از طریق آن به خودباوری و خود آگاهی برسند.

وزیر اسبق کشور اظهار کرد: امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس روزانه هزاران جلد قرآن چاپ می کنند و این کتاب ها بین مردم توزیع می شود. در مسجد الحرام نیز شاهدیم همه قرآن قرائت می کنند اما متاسفانه فهم قرآن ترویج نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری ادامه داد: اگر قرآن ملاک عمل در زندگی ما بود امروز وضعمان این گونه نمی شد.

وی با اشاره به اختلاف میان مسلمانان در دوران ابتدایی بر سر حادث بودن و یا قدیم بودن این کتاب آسمانی و کشته شدن مسلمانان بر سر این اختلافات توضیح داد: آنچه امروز جامعه اسلامی را با مشکل روبه رو کرده کج فهمی از قرآن کریم است. آدمکشی، تکفیرها به این دلیل است که قرآن را ستایش می کنند و بدان عمل نمی کنند.

وزیر اسبق کشورمان با اشاره به برخی دروغ پراکنی ها در سایت های داخلی گفت: متاسفانه امروز برخی سایت ها ارتزاق کننده از بیت المال، اقدام به انتشار تهمت و دروغ می کنند.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری، ما قرآن را در قالب مسابقات حفظ و قرائت تکریم می کنیم اما در حوزه اخلاق و عمل به آن صفر هستیم.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) اولین قربانی ظاهرگرایی برخی افراد ، در برخورد با قرآن بود. کسانی علی (ع) را به شهادت رساندند که در جنگ نهروان قرائت قرآن آنان ترک نمی شد. این افراد کسانی بودند که تنها الواح قرآن را می دیدند و به دلیل عدم درک از محتوای آن، نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند.

وزیر اسبق کشور تاکید کرد: اندیشه خوارجی یعنی جمود، ظاهرگرایی و نادیده گرفتن حقوق انسان ها. پرسش اصلی آن که آیا این موضوع تنها مربوط به دیروز است؟ آیا کشورهای دیگر و کشورما این مشکل را نداریم؟ آیا ما با تمسک به قرآن علیه قرآن حرکت نمی کنیم؟

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری یادآور شد: عمل کردن به قرآن از برسرگرفتن این کتاب آسمانی مهمتر است. البته اگر وقتی قرآن به سر می گذاریم این نیت را داشته باشیم که می خواهیم تفکر و اندیشه خود را در راستای قرآن قرار دهیم شرایط متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه نزول تدریجی قرآن بر پیامبر و پرسش هایی که درباره نحوه نزول این کتاب آسمانی در شب قدر و روز مبعث مطرح است، گفت: یکی از ویژگی های شب قدر که آن را معادل هزار ماه قرار می دهد، نزول قرآن است و این کتاب آسمانی در این شب به یکباره بر قلب پیامبر نازل شده است.

وزیر اسبق کشور اظهار کرد: در قرآن از طرفی اشاره شده که این کتاب آسمانی در شب قدر به یکباره بر پیامبر نازل شده و از طرفی آمده که اولین آیه در 27 رجب به رسول حضرت حق فرستاده شده است و شاید برای برخی در این باب تعارضی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری ادامه داد: مفسران با بررسی آیات قرآنی درک کرده اند که قرآن یک نزول تدریجی به پیامبر اکرم (ص) و از طرفی یک نزول به یکباره داشته است.

وی با اشاره به دلایل نزول تدریجی قرآن به پیامبر اکرم (ص) گفت: این فرستاده خدا با جامعه ای روبه رو بود که افراد با سواد آن تنها 17 نفر بودند. با سواد به این معنی که تنها این افراد می توانستند از روی نوشته بخوانند.

از طرفی قرآن کتاب هدایتگری است و باید برای مخاطبان قابل فهم باشد تا بتوانند آن را درک و از طریق آن هدایت شوند حال اگر شش هزار آیه به یکباره در اختیار جامعه ای قرار می گرفت که تنها 17 باسواد داشت آیا آنان می توانستند این هدایتگری را درک کنند؟

وزیر اسبق کشور با بیان اینکه قرآن همان تبیان، ذکر و فرقان است، گفت: این کتاب آسمانی وسیله تنظیم روابط انسان ها است و برای تصحیح برخی عقاید و اعتقادات به حضرت محمد (ص) برای ارائه به مردم نازل شد.




1393/4/26





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن