تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا مى‏توانى بكوش كه صبح و شب در قلبت (حتّى) قصد فريب و نيرنگ كسى نباشد؛ چرا كه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820410996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روند افزايشي مصرف آب در قم هشدار دهنده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ تير ۱۳۹۳ (۱۴:۲۱ب.ظ)
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم: روند افزايشي مصرف آب در قم هشدار دهنده است رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افزايش 4 درصدي مصرف آب در قم گفت: اين رشد مصرف آب هشدار براي شهروندان است و تبعات خوبي به دنبال نخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري موج، مهندس عبدالحميد توکلي بينا با بيان اينکه خشکسالي سالها است کشور را در معرض چالش کم آبي قرار داده است، اظهار داشت: به همين دليل بيشتر کلان شهرها دچار کم آبي شده اند که استان قم از اين قاعده هم مستثني نيست.
وي با اشاره به اينکه استان قم دهمين سال خشکسالي را سپري مي کند، افزود: با توجه به اينکه کره زمين به علت تغييرات اقليم، افزايش درجه حرارت زمين و افزايش جمعيت به سمت کم آبي پيش مي رود راهي جز بازنگري در رفتار و ابزار مصرف نداريم.
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از افزايش 4 درصد مصرف آب نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به محدوديت منابع آبي در استان و ناپايداري هاي آب انتقالي از سرشاخه هاي دز، وضعيت مصرف آب در قم مناسب نيست.
وي با بيان اينکه بايد استفاده از آب در قم به گونه اي مديريت شود که رشد مصرف منفي شود، خاطرنشان کرد: افزايش 4 درصدي رشد مصرف هشدار براي شهروندان است و تبعات خوبي به دنبال نخواهد داشت.
مهندس توکلي بينا با اشاره به پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم ابراز داشت: اگر روند افزايشي مصرف آب در قم به همين منوال ادامه داشته باشد حتما تخصيص به قم تا 7 سال آينده به پايان مي رسد يعني 20 سال زودتر سهميه آب(سرشاخه ها) کفاف جمعيت شهر قم را نخواهد داد.
وي با بيان اينکه بايد ناگزير به سمت اصلاح ابزار هاي مصرف و وسايل آب بر حرکت کنيم و يکديگر را به صرفه جويي در مصرف توصيه کنيم، تاکيد کرد: بايد تمام مصارف آب بر اعم از شرب، بهداشت، صنعتي، کشاورزي و فضاي سبز شهري مديريت شود.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنين با بيان اينکه بايد در کشاورزي و فضاي سبز شهري قم الگوي کشب تغيير کند، اظهار داشت: بايد به سمتي حرکت کنيم که از پساب فاضلاب در برخي از مصارف صنعتي و فضاي سبز استفاده کنيم.
وي در ادامه با اشاره به پيش بيني هواشناسي مبني بر افزايش دماي هوا در کشور، از شهروندان خواست نسبت به صرفه جويي در مصرف آب و استفاده صحيح از اين مايع حياتي نهايت دقت را داشته باشند.
توکلي بينا بر لزوم بازبيني و جلوگيري از نشت آب و نصب سايبان براي کولرهاي آبي تاکيد کرد و يادآور شد: اگر مردم صرفه جويي داشته باشند در نقاطي از شهر که به علت فني مشکل افت فشار را داريم اين مشکل برطرف خواهد شد و مردم مي توانند تابستان مطلوب و خوبي را سپري کنند.
وي در پايان امکان جيره بندي آب در قم را منتفي دانست و گفت: به لطف خدا و با ورود آب سرشاخه هاي دز، جيره بندي در شهر نخواهيم داشت اما لزوم صرفه جويي در مصرف و پرهيز از اسراف بيش از پيش ضروري است.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن