تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798302837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بحران غزه و دیپلماسی فعال و مسوولانه دولت ایران


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob قدردانی رهبر معظم انقلاب از مواضع دولت در قبال بحران غزه بحران غزه و دیپلماسی فعال و مسوولانه دولت ایران تهران-ایرنا-به دنبال حمله های تجاوزکارانه ی ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه ی غزه، دولتمردان ایران در موضع گیری ها و تحرکات دیپلماتیک خود، دغدغه مندی و فعال بودن دیپلماسی کشورمان را در قبال مسایل حقوق بشری به تصویر کشیدند؛ موضوعی که قدردانی رهبر معظم انقلاب را نیز در پی داشت.


نیروهای نظامی رژیم اشغالگر قدس از روز 22 خرداد ماه به بهانه ی کشته شدن 3 صهیونیست، به صورت گسترده به باریکه ی غزه حمله ی هوایی و توپخانه یی کرده است؛ حمله هایی که تاکنون بیش از 180 شهید و صدها زخمی، بر جای گذاشته است.
حمله ی رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع و غیرنظامی که مصداق تروریسم دولتی محسوب می شود، نگرانی های گسترده یی را در محافل منطقه یی و بین المللی در پی داشت. جمهوری اسلامی ایران که همواره حمایت از ستمدیدگان را سرلوحه ی سیاست خارجی خود قرار داده است، در بحران اخیر نیز موضع گیری شفاف و تحرک فعالی را در راستای محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین داشته است.
دولتمردان ایران با تاکید بر ضرورت محکومیت رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی و لزوم پایان دادن به تجاوزهای این رژیم، از وقوع فاجعه ی انسانی در غزه در نبود امکانات دارویی و درمانی ابراز نگرانی کردند و خواستار تحرک بیشتری از طرف نهادهای جهانی و کشورهای منطقه برای رویارویی با اقدام های تجاوزکارانه ی رژیم صهیونیستی شدند.
در ادامه به بازخوانی مواضع مقام های دولت یازدهم و تحرکات آن ها در قبال بحران غزه از ابتدای شروع آن تاکنون می پردازیم.
«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه ی ایران از ابتدای شروع حمله های رژیم صهیونیستی به مناطقی از غزه و ربایش تعدادی از شهروندان فلسطینی از طرف صهیونیست ها در بیست و سوم خردادماه اقدام های تجاوزکارانه ی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و از نهادهای بین المللی و منطقه یی دعوت به واکنش و محکوم کردن اقدام های ضد انسانی این رژیم شد.
افخم همچنین به صورت پیاپی در اظهارنظرهایی تا به امروز، تداوم و تشدید تجاوزها و حمله های وحشیانه ی صهیونیست ها در طول چند هفته ی گذشته به خصوص در روزهای اخیر علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین را به شدت محکوم کرد.
«حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران در نوزدهم تیرماه از این که «واکنش گروه های مقاومت فلسطینی، تل آویو را پشیمان خواهد کرد»، سخن گفت و در هشدار به رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد: «این رژیم تصور نکند با سوء استفاده از شرایط منطقه می تواند حملات خود را علیه غزه ادامه دهد.»
همچنین «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران پس از تشدید حمله های نظامی رژیم صهیونیستی به غزه در نوزدهم تیرماه و در نخستین موضع گیری خود پیامی به رییسان کشورهای اسلامی ارسال کرد و در آن خواستار بکارگیری همه ی توان جهان اسلام برای لغو فوری و کامل محاصره ی غزه و کمک به فلسطینی ها شد.
وی در این پیام ضمن اشاره به این نکته که «وحدت و انسجام کشورهای اسلامی علیه دشمنان در این برهه ی زمانی بیش از هر زمان دیگری ضروری است»، تداوم محاصره ی ظالمانه ی غزه و کمبود شدید امکانات پزشکی را نگران کننده دانست و نسبت به وقوع یک فاجعه ی بزرگ انسانی در این منطقه هشدار داد.
روحانی همچنین پس از ارسال این پیام در تماس های تلفنی متعددی با برخی رییسان کشورهای موسس و تاثیرگذار جنبش غیرمتعهدها و دبیرکل اتحادیه ی عرب خواستار رسیدگی به وضعیت فلسطینی ها شد.
رییس جمهوری ایران در بیستم تیرماه نیز با تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران که در وین حضور دارد، دستور ویژه یی برای بکارگیری تمامی امکانات جنبش غیرمتعهدها برای محکومیت و رویارویی با جنایات صهیونیست ها در حمله ی نظامی بی رحمانه به نوار غزه و نیز خاتمه ی فوری درگیری ها، صادر کرد.
وی همچنین در تماس تلفنی خود در بیست و یکم تیرماه با «سوسیلو یودهویونو» همتای اندونزیایی خود با بیان این که «فشارها و وحشی گری های فراوانی نسبت به زنان و کودکان و مردم بی دفاع فلسطین در حال وقوع است» بر ضرورت همکاری نزدیک دو کشور و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای توقف خشونت و جنگ علیه مردم غزه تاکید کرد.
بر اساس سخنان رییس جمهوری در این مکالمه ی تلفنی، «رژیم صهیونیستی نباید احساس کند که جهان در برابر جنایاتش تماشاگر است.»
«رجب طیب اردوغان» نخست وزیر ترکیه نیز از دیگر مردان سیاسی جهان بود که حسن روحانی در همین روز، در تماس تلفنی با وی خواست تا «همه کاری کنند که رژیم صهیونیستی بفهمد جهان اسلام و کشورهای منطقه پشت سر مردم فلسطین هستند و آن ها را رها نکرده اند و این رژیم سفاک بداند در برابر جنایاتی که انجام می دهد پاسخ لازم را خواهد گرفت.»
درخواست اقدام فوری از طرف مجامع بین المللی و کشورهای منطقه بخصوص اتحادیه ی عرب برای توقف حمله ها به غزه از دیگر مواضع رییس جمهوری است که در گفت و گو با «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت مطرح کرد.
روحانی در تماس تلفنی خود با امیر کویت در بیست و یکم تیرماه گفت: «نیاز است گام های فوری و جدی برداشته شود و ما نیز برای هر گونه تشریک مساعی برای دست یافتن به یک آتش بس فوری آمادگی داریم.»
رییس جنبش غیرمتعهدها همچنین با انتشار بیانیه یی در سازمان ملل متحد جنایت های سازمان یافته ی صهیونیست ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد و از همه ی نهادها و مجامع مسوول منطقه یی و بین المللی خواست تا در اسرع وقت به وظایف قانونی و انسانی خود، در راستای لغو فوری و کامل محاصره ی باریکه ی غزه و ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم فلسطین عمل کنند.
به گفته ی حسن روحانی در این بیانیه «اقدامات تجاوزکارانه ی اخیر، وضعیت بسیار نگران کننده و فاجعه آمیزی را بوجود آورده و صلح و امنیت منطقه یی و جهانی را در معرض خطر جدی قرار داده است.»
وزارت امور خارجه نیز در واکنش به حمله های نظامی صهیونیست ها به مردم فلسطین در بیست و سوم تیرماه بیانیه یی صادر و از مردم بی دفاع غزه حمایت کرد.
بر اساس این بیانیه «عمق جنایات اسراییل در غزه چنان است که صرف محکومیت از سوی کشورها و سازمان های بین المللی از جمله سازمان همکاری اسلامی کافی نیست و دوستداران فلسطین باید با اقدام جمعی فوری به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداخته و عوامل جنایتکار صهیونیست را به دلیل زیر پا گذاشتن بدیهی ترین مقررات بین المللی و حقوق بشردوستانـه مورد تعقیب و محاکمه فـوری در دادگاه ها و مجامع حقوق بین المللی از جمله دادگاه کیفری بین المللی قرار دهند».
رییس جمهوری همچنین روز بیست و یکم تیرماه در آیین بیست و دومین دوره ی تجلیل از خادمان قرآن کریم از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت های صهیونیست ها انتقاد و تصریح کرد: «در فلسطین اشغالی می بینید که گاهی برای کشته شدن یک فرد یهودی که طراحی خود آنها نیز هست، ملتی را به خاک و خون می کشند که این همان عرف جاهلی قبل از اسلام است.»
به دنبال دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید، آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب دیروز دوشنبه بیست و سوم تیرماه در دیدار با اعضای هیات دولت در بخشی از سخنان خود با اشاره به حوادث تاسف بار غزه و کشتار بیرحمانه ی مردم بویژه زنان و کودکان فلسطینی، موضع گیری رییس جمهوری و اقدام های دولت را بسیار مناسب و بجا دانستند و تاکید کردند: «مسایل غزه واقعا مصیبت بار است و رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از غفلت دنیای اسلام، این فجایع را مرتکب می شود.»
*گروه پژوهش های خبری
پژوهشم**9283**2054

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن