تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804398759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از ظرفیت امثال خاتمی درحل مشکلات جهان اسلام استفاده شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob شورای مشورتی اصلاح طلبان قم: از ظرفیت امثال خاتمی درحل مشکلات جهان اسلام استفاده شود قم ـ ایرنا ـ شورای مشورتی اصلاح طلبان استان قم، خواستار استفاده از ظرفیت شخصیت های نظام از جمله سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین کشور، در عرصه بین الملل بویژه حل مشکلات جهان اسلام شد.


به گزارش ایرنا، این شورا روز سه شنبه در بیانیه ای در واکنش به نامه چند نماینده مجلس برای ممنوع التصویر و بیان شدن سید محمد خاتمی، نوشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور همزمان دو جریان فکری وگفتمان اصول گرایی واصلاح طلبی در مناصب اجرایی، تقنینی و قضایی در اداره کشور، همواره باعث پیشبرد بهتر و عالی تر و مدبرانه تر نظام شده است.
بیانیه آورده است: درهربرهه ای حذف کامل یکی از این دو جریان فکری و یا برهم خوردن تعادل بین آن ها، علاوه بر دمیده شدن روح نا امیدی در بین مردم، سبب ضربه به وحدت و انسجام ملی شده و مسیر مطمئن و رو به پیشرفت کشور را دچار انحراف کرده است.
این بیانیه با تاکید بر اینکه انتخاب گفتمان اعتدال در سال گذشته از سوی مردم فهیم ایران نیز نشانه هوشمندی و توجه دادن کارگزاران و خدمتگزاران در همه قوا به سوی نفی افراط وتفریط بود ادامه داده است: متاسفانه از میراث های زیان بار دوران گذشته، نادیده انگاشتن اخلاق سیاسی و سیاست اخلاقی است.
بیانیه به آنچه ˈسکه رایج شدن دروغ، تهمت، غیبت، تزویر، ریا و هتک حرمت افراد و ترور شخصیتˈ خوانده، آورده است: در سالهای اخیر، بهره مندی از سیاست هدف، وسیله را توجیه می کند باعث شد تا از یک سو بخشی از مردم نسبت به خدمت گزاران و مسوولین گذشته وحتی حال خود، بدبین شده و روح نا امیدی در آن ها دمیده شود و از سوی دیگر وسیله مناسبی برای کسب منافع گسترده و عظیم اقتصادی از طریق رانت ها و سوء استفاده از بیت المال فراهم شود.
در بیانیه اصلاح طلبان آمده است: در میان شخصیت های کارآمد نظام که بویژه در طول سالیان گذشته مورد جفا وبی مهری قرار گرفتند و از تاکتیک ترور شخصیت در جهت توهین وهتک حرمت ایشان استفاده شد، نام حجت الاسلام سید محمد خاتمی در کنار شهید مظلوم آیت الله بهشتی و آیت الله هاشمی رفسنجانی بیش از همه به چشم می خورد.
این بیانیه اضافه کرده است: شخصیت سید محمد خاتمی به این دلیل روشن مورد توهین و افترا قرار می گرفته و می گیرد که وی در طول تاریخ حیات سیاسی خود با توجه به ریشه دار بودن در نظام و علیرغم متفاوت اندیشیدن، ذره ای از مسیر و چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پا را فراتر نگذاشته است ، و البته روش های فرا قانونی را هرگز توصیه نکرده است.
شورای مشورتی اصلاح طلبان آورده است: توجه ویژه ایشان به اخلاق سیاسی و رعایت این منش در تمامی رفتارها و گفتارهای وی، سبب نهادینه شدن این رفتار و تسری آن در بین اقشار جامعه شد و عملکرد درخشان وی در دوران دولت اصلاحات، باعث رشد چشمگیر محبوبیت ومقبولیت وی در بین مردم شد و نمونه آن نیز اجابت مردم به دعوت وی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته برای رای به گزینه اعتدال و امید بود.
این بیانیه با اشاره به مشکلات امروز جهان اسلام از جمله جنایات سیاه داعش در عراق و آتش افروزی صهیونیست ها در غزه آورده است: وقتی در هر نقطه جهان اسلام آتشی از تفرقه و کینه دیده می شود که در حال شعله ور شدن است، چرا از شخصیت های موجه و با نفوذ بین المللی کشور نباید استفاده کنیم ؟ چرا از گفتگو های سازنده و تشکیل مجامع جهانی در جهت مقابله با خشونت های خانمان سوز در منطقه نباید بهره بجوییم ؟
شورای مشورتی اصلاح طلبان قم افزوده است: در شرایط امروزی جهان اسلام، چرا از شخصیتهای موجه بین المللی کشور نباید استفاده کنیم؟
بیانیه افزوده است: جهان صلح طلب به دنبال مبدع گفتگوی تمدن ها می گردد تا به مددش در جهت صلح و آرامش حرکت کند و ما در داخل دنبال ممنوع البیان و تصویر شدن وی می گردیم.
شورای مشورتی اصلاح طلبان قم در این بیانیه ضمن حمایت مجدد خود از سید محمد خاتمی بیان داشت: بسیار مایه تاسف است که در جمهوری اسلامی، می شنویم که در مجلس کسانی خواستار ممنوع البیان شدن به تعبیر امام عزیزمان، فرزند «فاضل ، با تقوا و متعهد» ایشان هستند.
10 تن از نمایندگان مجلس چندی پیش در نامه ای با طرح وجود نامه ای از سوی شورای عالی امنیت ملی کشور مبنی بر ممنوع البیان و تصویر شدن سید محمد خاتمی، خواستار اجرای آن شدند.
سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین کشورمان در پاسخ به سوالی دراین باره، وجود چنین مصوبه یا نامه ای را تکذیب کرد. ک/1
569 / 380/

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن