تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798343018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده نیشابور:استفاده بهینه از آب و انرژی باید مورد توجه مردم و مدیران باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فیسبوک تویتر Google+ Cloob نماینده نیشابور:استفاده بهینه از آب و انرژی باید مورد توجه مردم و مدیران باشد تهران-ایرنا- نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: همانطور که برای افزایش تولید تلاش می شود باید در ترویح فرهنگ مصرف بهینه نیز با ارایه روش های علمی و موثر برای بهره برداری مطلوب تلاش صورت گیرد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی مروی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس گفت: این روزها اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی در حمله و هجوم ددمنشانه و قتل عام زنان و کودکان بی دفاع موجب خشم و تاثر همه آزادگان عالم شده است.
وی افزود: مصرانه از همه دولت ها و ملت های آزاده جهان و مجامع بین المللی می خواهیم همانطوری که مجلس حامی ملت مظلوم فلسطین است هر چه سریعتر از اقدامات و حشیانه این اشغالگران جلوگیری نمایند و آنها را به سزای اعمالشان برسانند.
مروی ادامه داد: از مستکبران و زورمدارانی که حامی این وحشی گری ها هستند می خواهیم که دست از حمایت آنها بردارند که دست انتقام الهی آنها را نابود خواهد کرد.


نماینده مردم نیشابور در مجلس در بخش دیگری از نطق خود گفت: از مسائل مهمی که این روزها باید مورد توجه جدی باشد بحث استفاده بهینه از آب و انرژی است، هم مردم باید در استفاده از آب توجه کافی داشته باشند و هم مدیران.
مروی بیان داشت: همانطور که برای افزایش تولید تلاش می شود باید در ترویح فرهنگ مصرف بهینه با ارایه روش های علمی و موثر برای بهره برداری مطلوب نیز تلاش صورت گیرد و مجلس و دولت همچنین دستگاههای اجرایی کشور ملزم به اجرای قوانین مربوط در این خصوص شده و موانع موجود برطرف شود.
وی افزایش بازدهی نیروگاههای حرارتی را یک ضرورت دانست و افزود: در کشور ما بیش از 90 درصد برق مورد نیاز از این نیروگاههاست در صورت سرمایه گذاری برای افزایش یک درصد بازدهی این نوع نیروگاهها بدون نیاز به مصرف سوخت بیشتر علاوه بر صرفه جویی 406 میلیون متر مکعب گاز، 77 میلیون لیتر گازوئیل و 144میلیون لیترنفت کوره را به عنوان سوخت مصرفی نیروگاهها حدود 580 مگاوات به ظرفیت تولید برق اضافه خواهد شد که در قانون برنامه مورد تاکید وزارت نیرو است.
مروی ادامه داد: وزارت نیرو در گام اول باید تکمیل نیروگاههای چرخه ترکیبی و بهره برداری از واحدهای بخار را مورد توجه قرار داده و در گام دوم تبدیل نیروگاههای گازی موجود به چرخه ترکیبی را مورد توجه قرار دهد.
نماینده مردم نیشابورکاهش تلفات شبکه انتقال توزیع برق را نیز از نقاط قابل تامل دانست و گفت: کاهش یک درصد از تلفات باعث عدم نیاز به سرمایه گذاری بیش از 21 هزار میلیارد ریال، بهبود بهره بری سالیانه بیش از 9 هزار میلیارد ریال در مصرف سوخت این نیروگاهها و درآمد سالیانه بیش از هزار میلیارد ریال از فروش برق بازیافت شده بدون سرمایه گذاری خواهد بود.
به گفته مروی اقدام به کاهش تلفات و افزایش بهره بری نیروگاهها در حقیقت گامی در جهت اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف و قانون هدفمند کردن یارانه هاست.
نماینده مردم نیشابور در مجلس بیان داشت: یکی از بهترین راهکارهای حل این مشکلات تقویت شرکت های خدمات انرژی است که این شرکت ها طرح هایی برای بهبود کارهای انرژی را طراحی و تامین مالی می کنند و سهم خودشان را از محل صرفه جویی تامین می کنند.
وی ادامه داد: همچنین ضرورت دارد که دولت و مجلس امکانات لازم را برای اجرای قوانین فراهم کنند تا وزارت نیرو بتواند با مدیریت جهادی به این مهم بپردازد، البته قطعا با وجود بدهی های انباشته این کار میسر نخواهد بود و دولت باید با ابزارهایی که در اختیار دارد به چاره اندیشی در این خصوص بپردازد و ازمجلس انتظار داریم که با رای مثبت و تصویب طرح حمایت از صنعت برق کشور که هم اکنون در دستور کار مجلس است زمینه ساز رفع مشکلات و اجرای قوانین در این خصوص باشد.
مروی گفت: در بخش نفت و گاز توجه ویژه به میادین مشترک اهمیت فوق العاده ای دارد به خصوص الان که به خاطر تحریم های ظالمانه ای که از سوی استکبار علیه کشورمان اعمال شده است باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و در راستای اقتصاد مقاومتی به بعضی از این نکات بپردازیم.
وی ادامه داد: تخصیص اعتباری ویژه برای تکمیل طرح های توسعه میادین مشترک که قطعا اجرای این پروژه های بزرگ می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی و فعال شدن صنایع و افزایش اشتغال داشته باشد.
مروی افزود: تسریع در توسعه میادین نفتی مشترک غرب و جنوب غرب کشور که می تواند تا 1 میلیون ظرفیت تولید را افزایش دهد کمکی به تکمیل پالایشگاه خلیج فارس است که علاوه بر اینکه از واردات فرآورده ما را بی نیاز می کند امکان صادرات را نیزبه ما می دهد.
وی تکمیل زنجیره ارزش افزوده گاز را نیز مهم دانست و گفت: در حال حاضر مصرف عمده گاز در مصرف خانگی و تجاری و عمومی است در حالیکه تبدیل گاز به سایر مشتقات می تواند ارزش افزوده بسیاری بالایی را داشه باشد از جمله تبدیل گاز به مایعات ارزشمند مثل گازوئیل، نفت و بنزین.
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: توجه به برنامه جامع صنعت گاز کشورو بهینه سازی مصرف سوخت از مسائل مهم دیگری است که امسال با فرصتی که مجلس در بند ˈقˈ تبصره 2 قانون بودجه فراهم کرد امیدواریم دستگاهها به خوبی بتوانند استفاده کنند.
وی ادامه داد: در نهایت توقعی که از مجلس و دولت وجود دارداین است که با توجه به اینکه نفت به عنوان پیشران اقتصادی کشور است باید به نحوشایسته ای به آن توجه شود، قطعا اختصاص 5/14درصد از نفت به این بخش این خواسته ها را محقق نخواهد کرد.
سیام**م.ش**1415

انتهای پیام /*
ارتباط با سردبير:

[email protected]


تماس بی واسطه با مسئولین





24/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن