تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819633902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامین آب شرب و صنعت چالش اصلی پیش روی مدیران استان فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کارگروه آب و کشاورزی استان بررسی شد؛ تامین آب شرب و صنعت چالش اصلی پیش روی مدیران استان فارس خبرگزاری پانا: پس از چند سال، كارگروه آب و كشاورزی فارس با هدف ایجاد بهره وری و حفظ منابع آبی استان تشكیل جلسه داد.
۱۳۹۳ سه شنبه ۲۴ تير ساعت 12:45



به گزارش خبرگزاری پانا، دکتر سید محمد احمدی در جلسه كارگروه آب و كشاورزی فارس اظهار داشت: باید با استفاده از روش های نوین آبیاری، شیوه های جدید کشاورزی، اصلاح الگوی کشت ، ایجاد بهره وری بیشتر در آب مصرفی بخش کشاورزی و صرفه جویی در آب مصرفی شرب ، صنعت و کشاورزی به گونه ای شرایط را مدیریت کنیم که با چالش های بزرگ روبرو نشویم.
استاندار فارس در این جلسه چالش اصلی پیش روی مدیران استان را تامین آب شرب و صنعت عنوان و تصریح كرد: شورای عالی آب كه مدت ها تعطیل شده بود در دولت یازدهم تاكنون پنج بار تشكیل جلسه داده و این نشان دهنده اهمیت موضوع آب و منابع آبی كشور در نگاه دولت تدبیر و امید است.
احمدی گفت: از برنامه دوم توسعه بهینه سازی مصرف آب در دستور كار دو وزارتخانه جهاد كشاورزی و نیرو قرار گرفت و در سال 1375 نیز آئین نامه بهینه سازی مصرف آب تصویب شد و به دنبال آن كارگروه های مختلفی از جمله آب و كشاورزی در سطوح مختلف فعال بود اما متاسفانه پس از سال 1383 این كارگروه ها تعطیل شد.
وی ادامه داد: اكون با توجه به نگاه ژرف اندیش رییس جمهور به مسئله آب و منابع آبی در كشور این كارگروه ها جان دوباره ای گرفته اند و باید بتوانیم  با برنامه ریزی برای روبرو شدن با چالش جدی كمبود منابع آب و بهینه سازی مصرف استان را آماده كنیم.
رییس شورای برنامه ریزی استان فارس از تمامی مدیران خواست تا موضوع بهینه سازی مصرف آب را به عنوان یكی از معیارها و اهداف اصلی سازمان های تحت مدیریت خواد قرار دهند تا فرهنگ سازی از ادارت آغاز و به جامعه انتقال داده شود و افزود : باید بتوانیم با وجود تمامی كمبودها شرایط را به خوبی مدیریت كنیم.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید فارس اضافه كرد: باید با استفاده از روش های نوین آبیاری، شیوه های جدید كشاورزی، اصلاح الگوی كشت ، ایجاد بهره وری بیشتر در آب مصرفی بخش كشاورزی و صرفه جویی در آب مصرفی شرب ، صنعت و كشاورزی  به گونه ای شرایط را مدیریت كنیم كه با چالش های بزرگ روبرو نشویم.
دكتر احمدی همچنین بر لزوم همكاری و هماهنگی مدیران دو وزارتخانه نیرو و جهاد كشاورزی تاكید و تصریح كرد : نمی توان از موضوع بحران آب به سادگی گذشت و در این میان استانداری فارس با تلاش مضاعف در حوزه مدیریت منابع آب حضور پیدا می كند.
وی وضعیت  بخش های مختلف استان فارس را از نظر منابع آبی بسیار نامناسب دانست و گفت : در حوزه درودزن با وجود بیش از 30 هزار هكتار زمین كشاورزی با مشكل جدی در تامین آب كشاورزان روبرو هستیم و در حوزه آبریز سد سلمان فارسی هم اگر به خوبی مدیریت نكنیم در آینده ای نه چندان دور با مشكل كم آبی و حتی بی آبی روبرو می شویم.
استاندار فارس در پایان به موضوع دریاچه های استان اشاره و تصریح كرد : فارس مجموعه ای از دریاچه هایی همچون دریاچه ارومیه است كه اگر به احیای آنها كمك نشود با چالش های بزرگ زیست محیطی روبرو می شویم.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن