تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802824937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرکرده داعش خواب نما شده است/ مقامات کردستان عراق از پشت به کشور و ملت شان خنجر نزنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله مکارم شیرازی:
سرکرده داعش خواب نما شده است/ مقامات کردستان عراق از پشت به کشور و ملت شان خنجر نزنند خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی طرح تجزیه عراق را توطئه ای خطرناک دانست و به مسؤولان و مقامات کردستان این کشور توصیه کرد از پشت به کشور و ملت شان خنجر نزنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شامگاه دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) با تقدیر از فعالیت های ارزنده دست اندرکاران و عوامل برگزاری این کنگره، گفت: امید می رود این کنگره که پاییز امسال در شهر مقدس قم برگزار می شود آثار و برکات مهمی برای جهان اسلام داشته باشد.
 
حمایت مقامات عالیرتبه نظام از برگزاری کنگره خطر جریان های تکفیری
وی با بیان این که مقامات عالیرتبه نظام نیز علاقه جدی به تشکیل و برگزاری این کنگره دارند، گفت: از سوی مقامات برجسته به نهادها و ارگان های مختلف سفارش شده تا با این کنگره همکاری لازم را داشته باشند.
 
جهان اسلام یکی از بحرانی ترین شرایط طول تاریخ را پشت سر می گذارد
این مرجع تقلید با اشاره به شرایط ناگوار امروز جهان اسلام، گفت: شرایط امروز یکی از بحرانی ترین شرایط تاریخ اسلام در طول 1400 سال است، دشمنان در تمام کشورهای اسلامی آتش جنگ میان برادران مسلمان ایجاد کرده اند و همه روز خون های زیادی از مسلمانان به دست افرادی ظاهرا مسلمان بر زمین ریخته می شود.
 
این مرجع تقلید افزود: در سوریه و عراق غوغایی بپا است، مسلمانان جان، مال و ناموس یکدیگر را برباد می دهند، علت و سرچشمه این مساله نیز جهل، هواپرستی و تحریکات دشمنان اسلام است.
 
واکنش آیت الله مکارم به طرح تجزیه عراق
وی یادآورشد: کار به جایی رسیده که در کشور اسلامی عراق، کردها از پشت به ملت و کشورشان خنجر می زنند، کاری که اینها به دنبالش هستند باز کردن درهای جهنم به روی ملت شان است.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مسؤولان کردستان عراق یادآورشد: شما کشور کوچکی تشکیل دهید یقینا همیشه باید نوکر آمریکا و اسرائیل باشد، اما اگر عراق یکپارچه، متحد و با صلابت باشد می تواند روی پای خود بایستد همان گونه که جمهوری اسلامی این گونه بوده است.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: من تعجب می کنم چرا گروهی توطئه دشمنان را نمی فهمند و دم از تجزیه می زنند.
 
سرکرده داعش خواب نما شده است
این مرجع تقلید به ادعای خلیفگی سرکرده گروهک تروریستی داعش نیز واکنش نشان داد و گفت: کسی خواب نما شده و خود را خلیفه المسلمین خوانده و نقشه کشیده که همه را می خواهد زیر سیطره شما باشد؛ چه کسی شما را تعیین کرده که این ادعاهای واهی، بی اساس و بی مدرک را مطرح می کنید؟
 
وی با تاکید بر این که ابراز مهم برای آتش افروزی در جهان اسلام تکفیری ها هستند، تصریح کرد: اینها در سوریه و عراق آتش بپا کردند و این همه کشتار و جنگ کردند، اینها هستند که در کشورهای دیگر از جمله پاکستان، افغانستان آتش افروزی می کنند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که خطرات و ضررهای تکفیر یکی و دوتا نیست، اظهار داشت: مشکل مهم این است که دشمنان ما در رسانه های خود می گویند ماهیت مسلمانان همین ها هستند و آنها بویی از منطق و عقلانیت نبرده اهند.
 
بدترین نوع فحشا با فتوای جهاد نکاح
وی با بیان این که تکفیری ها ضربه بزرگی به اسلام، مسلمین و جهان بشریت وارد کرده اند، گفت: اینها تنها به عقاید اسلامی ضربه نزده اند، بلکه ضربه به فروع اسلام هم زده اند، بدترین نوع فحشا که زبان از بیان آن شرم دارد را به نام جهاد نکاح تبلیغ می کنند و حتما روزی دیگر سراغ مساله ای دیگر هم خواهند رفت.
 
این مرجع تقلید با بیان این که کنگره خطر جریان های تکفیری به دنبال اجماع علمای اسلام، بیدار کردن ملت ها و منزوی کردن جریان های تکفیری است، گفت: اگر علمای اسلام اجماع کردند و اخبار آن منتشر شود عده ای از مردم فریب نمی خورد و تحت تاثیر افکار و اندیشه های آنها قرار نمی گیرند.
 
وی بیان کرد: آن کسی که به زعم و خیال خود می گوید من خلیفه مسلمین هستم، اگر علمای اسلام بگویند اینها از اسلام منحرف هستند سبب می شود این گونه هواخواهی ها کم شود.
 
وی تصریح کرد: ثمره دیگری که این کنگره دارد این است که به دنیا می گوید اسلام دین محبت، رحمت و برادری است و جریان های تکفیری از دین و آموزه های آن بیگانه اند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی برداشت تکفیری ها از دین را نادرست و ناصواب ارزیابی و عنوان کرد: شما با چه دلیل و مدرکی برداشت نادرست و بسیار غیر منطقی خود از اسلام را محور می دانید، در حالی که سطح سوادتان بسیار پایین است و آثار و کتب پیشوایان تان نیز مؤیدی بر این مساله است.
 
علما و اندیشمندان اسلام علیه جریان های تکفیری بپا خیزند
وی تاکید کرد: چرا باید همه تابع شما باشند؟ شما استنباطی غلط و بسیار احمقانه از کفر و ایمان دارید و می خواهید این استنباط نادرست را به همه تحمیل کنید و سر همه را از جمله شیعه و سنی را ببرید، چه کسی به شما چنین اجازه ای داده که اجتهاد کنید و همه را پیرو خود بدانید.
 
وی با ابراز تاسف از این که استکبار جهانی در ساحل امن و امان است و مسلمانان درگیر جنگ داخلی شده اند، یادآورشد: متاسفانه پول های برخی کشورهای اسلامی در اختیار تروریست های قرار می گیرد، آیا نباید علمای اسلام بپا خیزند، هشدار بدهند.
 
رییس کنگره خطر جریان های تکفیری با تاکید بر این که حامیان بین المللی و منطقه ای تروریست ها و جریان های تکفیری باید شرمنده شوند، ابراز داشت: ما افراد را دعوت به کار غیر منطقی نمی کنیم، برون رفت از این خطر از طریق برنامه های منطقی و عاقلانه و حساب شده ممکن است، این راهی است که ما انتخاب کرده ایم، امیدواریم بتوانیم در این مسیر فعالیت های خوبی داشته باشیم. /924/



۱۳۹۳/۴/۲۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن