تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820967158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقيقات کاربردي مسير جديدي در امنيت بخشي به جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۵۸ق.ظ)
آيت الله حسيني بوشهري: تحقيقات کاربردي مسير جديدي در امنيت بخشي به جامعه است مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور گفت: تحقيقات کاربردي در نيروي انتظامي نشان دهنده عزم جدي ناجا براي باز کردن مسير جديدي در امنيت بخشي به جامعه است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله حسيني بوشهري، در جلسه شوراي پژوهشي فرماندهي انتظامي استان قم گفت: فلسفه ماه رمضان و روزه داري دعوت به تقواست، نماز ، عبادت و روزه در رمضان انسان را به سمتي سوق مي دهد که زمينه جرم و گناه هم نسبت به خود و هم نسبت به جامعه کمتر مي شود.
مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور سپس با بيان اينکه تحقيقات کاربردي در نيروي انتظامي نشان دهنده عزم جدي ناجا براي باز کردن مسير جديدي در امنيت بخشي به جامعه است، افزود: تحقيقات کاربردي در نيروي انتظامي کار بسيار مهمي است که علاوه بر کار فيزيکي، يک عقبه فکري و نظريه پردازي داشته و چارچوبي را براي اقدامات مشخص کند.
آيت الله حسيني بوشهري اظهار اميدواري کرد: تحقيقات کاربردي و پژوهشي در نيروي انتظامي فقط کارهاي کتابخانه اي و رسانه اي صرف نباشد بلکه کاربردي بوده و به عنوان مزرعه نمونه در قم کار شود و نه تنها در کشور قابل اجرا بوده بلکه کساني که در اين کشور نيستند ولي با آرمان هاي ديني و باورهاي اعتقادي سر و کار دارند، استفاده کنند.
وي با بيان اينکه وظيفه نيروي انتظامي ايجاد امنيت و آرامش در جامعه است نقش اين نيرو را کليدي خواند و تصريح کرد: هرچه ما در زمينه تحقق بخشيدن به مولفه هاي امنيت تلاش و هم افزايي داشته و حوزه، عالمان ديني، محققان و دانشگاهيان نيز در اين عرصه قلم بزنند سزاوار است زيرا رکن مهم زندگي امنيت است.
آيت الله حسيني بوشهري اظهارکرد: ظرفيتي که نيروي انتظامي استان قم در اختيار دارد، ظرفيت حوزه علميه است و اين خود يک ظرفيت ممتازي است که در ساير استان ها وجود ندارد و بايد بخوبي از آن استفاده کند.
مدير حوزه علميه قم در ادامه به روايتي از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ايشان مي فرمايند، "قرآن را به نطق در آوريد و نکات و معارف قرآن را که خدا براي هدايت بشر آورده استفاده و بهره برداري کنيد".
وي افزود: در روايات، مفصل اشاره شده که تمام راهکارهايي که شما در زندگي فردي و اجتماعي به دنبال آن هستيد، در آموزه هاي ديني وجود دارد.
مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور با بيان اينکه فطرت انسان دين مداري است و اين لطف الهي است که اگر دعوت فطرت را در کنار دعوت انبيا قرار دهيم خروجي آن انسان سالم مي شود، اضافه کرد: يکي از مسائلي که در جاي جاي دين مي بينيم تقويت بنيان هاي اعتقادي در جامعه است.
فرمانده انتظامي استان قم نيز در سخناني با بيان اينکه پليس علاوه بر تقويت توان جسمي به دنبال توانمندي علمي و فکري کارکنان است، تصريح کرد: با پيشرفت علوم، پليس بايد از اين فضا به دور نبوده و از اين پيشرفت ها در توانمندسازي خود استفاده کند.
سردار مجتبايي روز آمدي را جز ملزومات کار پليس دانست و گفت: هر چه پليس به علم و فناوري مسلط باشد، وظيفه اش را بهتر انجام خواهد داد .
وي پليس را يک سازمان اجتماعي و اقتدار محور خواند و افزود: لازمه حرکت در اجتماع و حفظ اقتدار، مجهز بودن به تحقيقات کاربردي است و اگر به دنبال اثربخشي هستيم حتماً بايد به علم، معرفت و پيشرفت هاي علمي مجهز شويم تا به توفيقات دست يابيم.
فرمانده انتظامي استان قم اضافه کرد: در راستاي اقدامات علمي پليس، شوراي پژوهشي و کاربردي در استان شکل گرفته که اساتيد حوزه و دانشگاه در آن حضور يافته و طرح هايشان را مطرح و سپس براي کاهش جرايم و ارتقاء امنيت تصميم سازي مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن