تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820801904




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رهایی 7 زندانی محکوم به قصاص از طناب دار در اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رهایی 7 زندانی محکوم به قصاص از طناب دار در اصفهان
مدیرکل زندان های استان اصفهان از رهایی 7 زندان محکوم به قصاص از طناب دار در زندان مرکزی اصفهان مقارن با میلاد پربرکت امام حسن (ع) خبر داد.
آفتاب: رمضان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی فراخوانی از خانواده شاکیانِ زندانیان محکوم به قصاص خواسته شد تا در مراسم افطاری زندان مرکزی با نام "یک شب ضیافت" شرکت کنند.

وی افزود: در این مراسم که خیران و اعضای هیئت مدیره خیریه امام موسی کاظم (ع) و خانواده محکومان به قصاص نیز در کنار شاکیان شرکت داشتند، مددکاران و روسای و اندرزگاه های زندان مرکزی با اولیای دم گفتگو و با گذشت 35 شاکی زمینه آزادی 7 زندانی محکوم به قصاص را مهیا کرد.

مدیرکل زندان های استان اصفهان بیان داشت: در  مراسم "یک شب ضیافت" بخشش خانواده مقتولان صورت جلسه شده و شکل قانونی به خود گرفته اما این نکته نیز قابل ذکر است که برای هر کدام از این 7 زندانی مبلغ دیه ای تعیین شده که باید بپردازند.

رهایی 63 محکوم به قصاص از سال 92 تاکنون

وی با بیان اینکه از سال 92 تاکنون زمینه رهایی 63 نفراز محکومان به قصاص از چوبه دار فراهم شده شده، ادامه داد: تمام افراد زندانی در زندان مرکزی این امکان را دارند که از برنامه های متنوع فرهنگی، قرآنی ، مذهبی و اشتغال که برای انها تدارک دیده شده، شرکت کنند و مددکاران زندان افراد نادم و فعال در برنامه های مختلف را شناسایی و برای کسب رضایت از اولیاء دم مقتول تلاش خود را به کار می بندند.

امیری با اشاره به اینکه طبق مبانی دین قصاص حق اولیاء دم است اما در قرآن نیز به بخشش توصیه شده است،  تاکید کرد: شیرینی گذشت از اجرای حکم قصاص داستانی است که بارها برای مدیران زندان تکرار شده است و در کنار آن تلخی اجرای حکم بر چهره برخی خانواده ها و پشیمانی از عدم گذشت نیز قصه ای است که مکرر خواهد بود اما ما همواره امیدواریم با بزرگواری و ایثار اولیای دم درخشش نور زندگی را بر چهره زندانیان نادم و شیرینی گذشت را در کام اولیای دم شاهد باشیم.

وی با اشاره به تقارن این بخشش با میلاد پربرکت امام حسن (ع)، آزادی این زندانیان را در درجه نخست مرهون ماه پربرکت رمضان و لطف و کرامت اهل بیت(ع) دانست و گفت: ماه رمضان ماهی پر بر برکت و ماه نزول باران رحمت و بخشش خداوند متعال است؛ چه خوب است که در این ماه عزیز با استعانت از خدای متعال روح بخشش و ایثار را در خویشتن زنده کنیم.



تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن