تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802687808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلطه نسل طلایی ژرمن ها بر فوتبال دنیا - میثم ناصرنژاد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سلطه نسل طلایی ژرمن ها بر فوتبال دنیا - میثم ناصرنژاد همدان- ایرنا- جام بیستم سلطه نسل طلایی ژرمن ها برفوتبال دنیا و تحقق شعار ˈیک کشور، یک تیم ، یک آرزوˈ شاگردان یواخیم لو بود.


چهار سال تلاش بی وقفه در رسیدن به مهمترین جام های بین المللی هر چند ژرمن ها را تا لحظه نهایی بی نصیب گذاشت اما بوسه بر جام جهانی 2014 برزیل پایان خوشایندی را برای تیم یواخیم لو به ارمغان آورد.
شکست در جام جهانی 2010 و یورو 2008 و همچنین ناکامی در مرحله نیمه نهایی یورو 2012 هر چند برای ژرمن ها تلخ و ناگوار بود اما همین شکست ها سبب شد تا آلمان با درس عبرت از گذشته و تجربه اندوزی بتواند در جام بیستم فراتر از سایر قدرت های فوتبال دنیا موفق عمل کند.
استخوان بندی اصلی تیم تحت هدایت سرمربی آلمان ها در جام جهانی برزیل در واقع همان تیم ملی جوانان این کشور و قهرمان سال 2009 اروپا بود که با هنر حرفه ای خود توانست شخصت قهرمانی آنها را حفظ کند و امروز محصول طلایی او در میان تک ستاره های پرادعای فوتبال دنیا این مهم را اثبات کردند که موفقیت فوتبال یک کشور یک تیم است نه یک فرد که می توانند آرزویی بزرگ را برای سربلندی کشورشان محقق سازند.
یواخیم لو سرمربی ژرمن ها به خوبی می دانست که این جام شاید آخرین فرصت برای تداوم همکاری با تیم ملی کشورش باشد، هر چند تا سال 2016 قرارداد داشت اما ناکامی در این جام به قیمت بازگشت به خانه اش بود.
او در جام جهانی 2014 تمام ابزارهایی که می تواند رویای یک مربی موفق باشد را در اختیار داشت، در واقع تیمی که مربی ژرمن ها در این جام روانه مستطیل سبز کرد در عین جوانی سرشار از تجربه، سرعت، قدرت، تاکتیک پذیری و انسجام تیمی بود.
آلمان ها در این جام با میانگین سنی بین 22 تا 24 سال حضور یافتند و نکته جالب توجه اینکه هشت بازیکن اصلی آنها در عین جوانی بیش از یکصد بازی ملی را انجام داده اند.
آلمان ها در چهار سال گذشته با تلاش یواخیم لو مربی بی ادعای خود اقدامات بنیادین را به لحاظ کیفی برامور فنی تیمشان به لحاظ تاکتیکی و تکنیکی انجام دادند و او با اتکا به دانش نوین فوتبال در طراحی سیستم های متنوع و تقویت قدرت تدافعی و تهاجمی تیمش توانست یکی از بهترین خطوط دفاعی، میانی و حمله جام بیستم را در مقابل دیدگان میلیون ها علاقه مند به فوتبال به شکلی جذاب، تماشاگرپسند و نتیجه بخش به نمایش بگذارد.
او قدرت ریسک پذیری آلمان در نفوذهای پیاپی را افزایش داد چرا که نفرات تیمش به لحاظ ساختاری تکنیکی و توانمندی های فردی و گروهی تشنه گلزنی بودند و ثمره همین میل تهاجمی گلزنی اغلب بازیکنان در طول مسابقات جام جهانی برزیل بود.
نسل طلایی آلمان چه در میدان مسابقه و چه در نیمکت ذخیره ها به لحاظ توانایی در یک سطح مشترک قرار داشتند و همین ویژگی مهم باعث شد تا اختیارات فکری سرمربی ژرمن ها برای تغییر در سیستم و تنوع در تاکتیک آزادانه عمل کند و تعویض های وی حتی تغییر در نتیجه بازی را حاصل کند.
در دیدار فینال جام بیستم و مقابل آرژانتین، ˈماریو گوتزهˈ هافبک 22 ساله که در دقیقه 88 جایگزین ˈمیروسلاو کلوزهˈ خسته شده بود تنها گل بازی را به ثمر رساند، بازیکنی که پیشتر در دور مقدماتی توانسته بود یک گل به ثمر برساند اما این بار گل ذخیره طلایی یواخیم لو آلمان را قهرمان جام جهانی برزیل کرد.
ˈ آندره شورلهˈ هافبک جنگنده آلمان ها که از دقیقه 31 به دلیل مصدومیت ˈکریستوف کرامرˈ وارد میدان شده بود هم دیگر ذخیره طلایی سرمربی آلمان ها بود که با پاس او از جناح چپ ˈماریور گوتزهˈ گل تاریخی فینال بیستم را برای تیمش به ثمر رساند.
آلمان در این جام تنها تیمی بود که به لحاظ مهره های کلیدی و موثر دارای ستاره های پرشمار در بازی و نیمکت ذخیره ها بود و در طول رقابت ها حتی در نبود چندین بازیکن سرشناس، یواخیم لو هرگز دغدغه ای بابت چیدمان تاکتیکی تیمش نداشت.
در این جام هیچ تیمی نتوانست آلمان را به دردسر بیاندازد، روند صعودی ژرمن ها را تا فینال مسابقات به اما و اگر تبدیل کند و عاملی برای تداوم گذشته تلخ آنها باشد.
امروز نسل طلایی ژرمن ها درس فوتبال به مدعیان دادند، برزیل و آرژانتین پرادعا مغموم این تیم شدند و دانشگاهی از آموزه های فنی و مدیریتی در تیم و نیز خلاقیت های فردی و شخصیتی را برای میلیون ها فوتبالیست در دنیا به تصویر کشاندند.
حالا ژرمن ها که در سال قبل با موفقیت تیم های باشگاهی خود در قاره اروپا به امپراطوری فوتبال اسپانیا پایان دادند، این بار در قلب سرزمین استعدادهای فوتبال توانستند چهارمین ستاره را بر پیراهن خود حک کنند تا پرافتخارترین تیم ادوار گذشته جام جهانی لقب بگیرد.
ژرمن ها در حالی این روزها در خاموشی مدعیان فوتبال نظیر ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، آرژانتین، برزیل و هلند به خود می بالند که در ادامه مسوولیت سنگینی بر دوش دارند و مهمترین رویداد پیش رو جام ملت های اروپا است.
خبرنگار ایرنا مرکز همدان
7520/2624

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن