تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799200225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خودروسازها با پول مردم هزینه مدیرانشان را می‌دهند!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خودروسازها با پول مردم هزینه مدیرانشان را می‌دهند!
هم‌اکنون خودرو‌سازی‌ها برخی شرکت‌ها را تحت پوشش خود دارند‌ که همه این شرکت‌ها زیان‌ده هستند و خودرو‌سازی‌ها با پولهایی که از مردم می‌گیرند و درآمدی که از افزایش بهای خودرو دارند، هزینه مدیران این شرکت‌ها را تأمین می‌کنند. این خودورو‌ساز‌ها زیان را سود و سود را زیان به شمار می‌آورند و از این طریق به این شرکت‌ها پول پرداخت می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸ - 13 July 2014



اگر تحقیق و تفحص اجرایی شود، بهای خودرو ۱۵ درصد کاهش می‌یابد
در حالی که همه انتظار داشتند ‌بهای خودرو کاهش یابد، بار دیگر شورای رقابت، بهای خودرو را افزایش داد؛ این سومین باری است که از آغاز سال ۹۳ این اتفاق می‌افتد.

به گزارش «تابناک»،‌ افزایش بهای خودرو در حالی است ‌که دولت و مجلس شورای اسلامی با آن مخالفند، ولی خودرو‌‌سازان همچنان بر افزایش قیمت‌ها پافشاری دارند.

بنا بر این گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز ‌در صحن علنی مجلس، اعتراض خود ر‌ا ‌به این موضوع اعلام کردند و واکنش‌های مختلفی ‌در برابر این تصمیم شورای رقابت از خود نشان دادند؛ اما از سوی دیگر، دولت نیز با این کار مخالف است و ‌به گفته سخنگوی دولت، رئیس دولت نیز از این کار ناراحت است.

در همین راستا، محمد سلیمانی در نشست علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی، خطاب به دولت گفت: افزایش ناگهانی و شیب تند بهای خودرو، هم مردم و هم رئیس‌جمهور را مکدر و نگران کرده است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید مسئولیت‌پذیر باشد و ابراز همدردی با مردم کافی نیست، ادامه داد: پاسکاری بین شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صنعت، دردی ‌از مردم دوا نمی‌کند، زیرا مردم خواهان کار عملی برای کاهش و تثبیت قیمت خودرو و افزایش تولید‌ از دولت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه باید کاهش تولیدات صنایع غذایی و افزایش قیمت آن به آگاهی رئیس جمهور برسد، افزود: گرانی مواد خوراکی و آشامیدنی در یک سال گذشته، ‌به ۶۰ درصد رسید و جیب مردم این عدد را لمس کرده است؛ از این روی لازم است کار‌شناسان، عدد ۶ درصد را در ذهن رئیس جمهور اصلاح کنند و اطلاعات درست به ایشان بدهند.

همچنین محمد بیاتیان در گفت‌و‌گو با تابناک در این باره اظهار داشت: هم‌اکنون خودرو‌سازی‌ها برخی شرکت‌ها را تحت پوشش خود دارند‌ که همه این شرکت‌ها زیان‌ده هستند و خودرو‌سازی‌ها با پولهایی که از مردم می‌گیرند و درآمدی که از افزایش بهای خودرو دارند، هزینه مدیران این شرکت‌ها را تأمین می‌کنند.

اعتقاد ما در مجلس این است که اگر ارکان تحقیق و تفحص از خودرو‌سازی‌ها اجرایی شود، همه این تخلفات روشن خواهد شد‌ و قیمت خودرو کاهش پیدا خواهد کرد. این‌ها شرکت‌هایی دارند که ‌اصلا وجود خارجی ندارد و یا زیان ده هستند، اما اعتبار و سود به آن‌ها اختصاص می‌یابد.

وی همچنین یادآور شد: این خودورو‌ساز‌ها زیان را سود و سود را زیان به شمار می‌آورند و از این طریق به این شرکت‌ها پول پرداخت می‌کنند؛ برای نمونه، خودرو‌سازی سایپا حدود ۹۰ شرکت در زیر‌مجموعه خود دارد، ایران خودرو نیز به همین منوال عمل کرده است، برخی از این شرکت‌ها زمانی تشکیل شده‌‌ و اکنون تبدیل به معضل شده‌اند.

البته برخی از این شرکت‌ها منحل شده‌اند، ولی هنوز بسیاری از آنها هستند که با ‌از میان  رفتنشان، بسیاری از هزینه‌ها سرشکن می‌شود. اگر در ‌خودرو‌سازی‌ها، هزینه‌های‌ سر‌بار‌ ـ که بر قیمت خودرو و پای مردم نوشته می‌شود ـ کنار زده شود، باید بهای خودرو ‌کاهش پیدا کند.

وی درباره ضمانت اجرایی تحقیق و تفحص مجلس نیز گفت: درست است که نتایج تحقیق و تفحص به دادگاه داده می‌شود و شاید در روند دادرسی آنقدر طول بکشد که نسل بعد‌ هم نتیجه آن را نبیند، ولی اینجا مباحث مدیریتی مطرح است و کمیسیون هم تصمیم گرفته‌‌ الزامات تحقیق و تفحص را اجرایی کند؛ بنابراین، این احتمال هست که پرونده از طریق خود کمیسیون پیگیری شود و به قوه قضاییه نرود.

این بار ما تصمیم گرفته‌ایم اشتباهات مجالس گذشته را تکرار نکنیم و خودمان پیگیر موضوع باشیم تا به نتیجه برسد. ضمانت اجرایی این کار هم بستگی به خود نمایندگان دارد و اگر اجرایی شود، بهای خودرو از ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش خواهد یافت. ما مصر هستیم که اجرا شود ولی شاید کمی پروسه آن طولانی شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن