تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799595856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خروجي آب از سدهاي برق‌آبي مطابق برنامه بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۵:۳۹ب.ظ)
مديرعامل شركت مديريت منابع آب ايران: خروجي آب از سدهاي برق‌آبي مطابق برنامه بوده است مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران گفت: خروجي آب از سدهاي داراي نيروگاه برق‌آبي، مطابق با برنامه بوده و هيچ‌گونه آب اضافه‌اي از سدها براي توليد برق رها نشده است.
به‌گزارش خبرگزاري موج، محمد حاج‌رسوليها درباره برخي مطالب منتشرشده در مورد آزادسازي آب پشت سدها براي جلوگيري از قطع برق در زمان پخش مسابقه‌هاي جام جهاني فوتبال، اعلام کرد: اين مطلب، درست نيست و خروجي آب از سدها، به‌طور دقيق مطابق با برنامه بوده است.
حاج‌رسوليها افزود: براساس برنامه، قرار بوده است که از ابتداي مهرماه سال گذشته تاکنون، 10 ميليارد و 200 ميليون مترمکعب آب براي تامين نياز کشاورزي و محيط زيست از کارون بزرگ خروجي داشته باشيم که تا اين لحظه، عدد خروجي آب به همين ميزان بوده و آب اضافه‌اي رها نشده است.
وي سپس گفت: در استان خوزستان و در حوضه کارون بزرگ، چند سد مخزني بزرگ وجود دارد که درصورت خروجي اضافه از يکي از آنها، آب مازاد در پشت سد بعدي ذخيره مي‌شود؛ يعني به‌عنوان مثال اگر در ساعت اوج مصرف، خروج آب اضافه‌اي براي توليد انرژي برق از کارون 3 يا کارون 4 صورت گيرد، اين آب مازاد در سد شهيد عباسپور ذخيره مي‌شود و اگر از سد شهيد عباسپور خروجي داشته باشيم، در سد گتوند ذخيره مي‌شود و آبي هدر نمي‌رود.
مشاور وزير نيرو در ادامه گفت: يکي از ويژگي‌هاي نيروگاه‌هاي برق‌آبي اين است که مي‌توانند در کمترين زمان ممکن، وارد شبکه شده و در ساعت‌هاي اوج مصرف، پاسخ‌گوي نياز شبکه باشند.
حاج‌رسوليها افزود: بنابراين و به برکت سدهاي بزرگي که در حوضه کارون ساخته شده‌اند، توليد انرژي برق در اين حوضه در چهار سال اخير از هشت ميليون و 200 هزار مگاوات ساعت به 12 ميليون و 200 هزار مگاوات ساعت در سال گذشته رسيد و امسال هم به 14 ميليون مگاوات ساعت خواهد رسيد.
وي سپس گفت: اينکه اعلام شده بود توليد انرژي برق‌آبي سه برابر شده است، فقط مربوط به توليد آنها در يکي از روزهاي خردادماه است که به جاي توليد 33 هزار مگاوات ساعت، توانستيم به توليد همزمان 118 هزار مگاوات ساعت انرژي برق‌آبي برسيم.
حاج‌رسوليها در ادامه افزود: به‌دنبال اين افزايش توليد، آب رهاشده از سد بالادست در سد پايين‌دست ذخيره شد و خروجي مازادي را به همراه نداشت.
مديرعامل شرکت مديريت منابع آب ايران سپس درباره اعلام به کشاورزان براي کشت نکردن پاييزه به خاطر کمبود آب کشاورزي، گفت: خوشبختانه در حوضه کارون بزرگ، مشکلي براي تامين آب کشاورزي کشت پاييزه نداريم اما در حوضه کرخه، مشکلاتي در اين زمينه وجود دارد که به‌علت کاهش شديد آورد رودخانه است و ربطي به توليد انرژي برق‌آبي ندارد.
وي همچنين درباره افزايش 11 درصدي خروجي آب سدهاي کارون 3 و کارون 4، گفت: اين مطلب درست نيست و توليد انرژي برق‌آبي در اين سدها، 11 درصد افزايش يافته که آن هم به خاطر وارد مدار شدن نيروگاه گتوند بوده است.
حاج‌رسوليها سپس افزود: هم‌وطنان با رعايت صرفه‌جويي در مصرف آب در شرايط خشکسالي و گرماي شديد هوا، مطمئن باشند که خادمان آنها در بخش آب کشور، تمام توان و دقت خود را براي مديريت منابع آب کشور به‌کار خواهند گرفت تا آب موردنياز بخش‌هاي مختلف مصرف، بدون مشکل تامين شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن