تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814665035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت نخستين پست فوق توزيع با هزينۀ 60 ميليارد ريال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۴۳ق.ظ)
در خراسان انجام مي شود: ساخت نخستين پست فوق توزيع با هزينۀ 60 ميليارد ريال براي اولين بار دركشور به صورت پايلوت پست فوق توزيع كانونشنال AIS 132 كيلوولت مسقف با قابليت كنترل از راه دور در ابعاد بسيار كوچك و طراحي ويژه درشركت برق منطقه اي خراسان با هزينه 60 ميليارد ريال اجرا شد.
به گزلرش خبرگزاري موج، رضا سبزواري مجري طرح پست هاي انتقال برق منطقه اي خراسان در گفتگويي با اعلام اين خبر افزود: پست اسكان بصورت كانونشنال در زميني به ابعاد 26 در 46 متر در شهر گلبهار در حال اجراست.
سبزواري اظهار داشت:اين پست به ظرفيت60 مگاولت آمپر داراي دوبي ترانس هركدام به ظرفيت30 مگا ولت آمپر،داراي دو بي خط 132 كيلو ولت و 12 فيدر 20 كيلو ولت و با هدف برق رساني به واحدهاي مسكوني در دست احداث مسكن مهر گلبهار و تأمين مطمئن برق منطقه و پايداري شبكه طراحي شده است كه اكنون مراحل پاياني اجرا را سپري مي كند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه براي كاهش ابعاد زمين و هزينه هاي احداث، از سوي مدير عامل برق منطقه اي خراسان تصميم گرفته شد درطراحي پروژه ها، اجراي روش هاي جديد در دستور كار قرار گيرد،خاطر نشان ساخت اين پست مي تواند جايگزين پستهاي GIS شود.
سبزواري افزود: پستهايي كه تا كنون در صنعت برق كشور در حال بهره برداري مي باشند در زميني به ابعاد100در 100 متر و يا 80در80 متر احداث شده است كه علاوه بر هزينه زياد، اجراي آن در كلان شهر ها با توجه به كمبود زمين و گراني آن و نيز به لحاظ مبلمان شهري با مشكلات فراواني روبرو است.
وي با بيان اين كه تحريم ها باعث شد تا مديران صنعت برق با استفاده از حداكثر توان تامين تجهيزات بومي، نسبت به طراحي پستهاي كوچك تراقدام كنند، تصريح كرد: اجراي پست اسكان به صورت پايلوت در خراسان رضوي به شيوه جديد مي تواند براي تمام كشور به صورت الگو مطرح واجرا شود.
مجري طرح پستهاي انتقال برق منطقه اي خراسان با اشاره به اينكه همه تجهيزات پست اسكان به غير از تجهيزات حفاظت و كنترل از داخل كشور تامين شده است، اظهار داشت: پست اسكان به صورت مسقف اجرا شده است كه علاوه بر در نظر گرفتن مبلمان شهري در خصوص كاهش حوادث و پدافند غير عامل نيز مهم است و اين پست قابليت اجرا، بدون سقف بصورت out door را نيز دارد.
سبزواري افزود: در اين پست اتاق كنترل بصورت طبقاتي اجرا و حجم كابل كشي و ساخت كانال هاي كابل نيز با لحاظ استاندارد ها ، كاهش يافته است.
وي گفت: براي اولين بار تجهيزات پست بر روي فونداسيون نواري به هم پيوسته قرار گرفته است كه در مقابل زلزله مقاوم بوده و هزينه اجراي آن در مقايسه با پست هاي معمولي به طور قابل ملاحظه كاهش مي يابد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن