تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821157728




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم سرمایه گذاری لازم در شهرکهای صنعتی ایلام/ سیاستهای تشویقی جواب نمی دهد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > ایلام گزارش خبری/
عدم سرمایه گذاری لازم در شهرکهای صنعتی ایلام/ سیاستهای تشویقی جواب نمی دهد
ایلام – خبرگزاری مهر: شهرکهای صنعتی مختلف استان ایلام هم اکنون به دلیل عدم سرمایه گذاری مناسب به خوبی برای توسعه استان به کار گرفته نشده و سیاستهای تشویقی دولت نیز در این زمینه جواب نداده است.



به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام دارای 12 شهرک و ناحیه صنعتی است که تاکنون به خوبی نتوانسته در امر اشتغال و توسعه استان کمک کند.

این استان در بخش صنعتی دارای مشکلات بزرگی از جمله عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی و نبود واحدهای تولیدی بزرگ است که در این زمینه حضور دولت ضروری است.

استان ایلام با مشکل بزرگی مثل بیکاری مواجه است و بدون شک فعال کردن شهرکهای صنعتی استان با استفاده از سیاستهای تشویقی دولت و سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی واحدهای تولیدی باعث توسعه و اشتغال منطقه می شود. آنچه مشخص این است که با توجه به ظرفیتهای استان ایلام در بخش صنعتی و نزدیکی به کشور عراق برای صادرات، سرمایه گذاری و سیاستهای تشویقی فعلی جوابگوی شهرکهای صنعتی استان نیست و باید این رویه تغییر کند. سیاستهای تشویقی دولت تدبیر و امید برای مناطق محروم رئیس دفتر و مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وزارت صنعت با جدیت پیگیر رفع مسائل و مشکلات حوزه تولید و صنعت این مناطق است.

فتحعلی محمدزاده افزود: وزارت صنعت – معدن و تجارت دولت تدبیر و امید رویکرد ویژه ای به استان های غیربرخوردار کشور دارد و با جدیت پیگیر رفع مسائل و مشکلات حوزه تولید و صنعت این مناطق است.

وی تصریح کرد: استان ایلام 14 شهرک صنعتی مصوب با 840 هکتار زمین دارد که 375 هکتار از آن ویژه ساخت واحدهای صنعتی است.

 وی اضافه کرد: برپایه بخشنامه وزیر صنعت – معدن و تجارت به متقاضیان دریافت زمین و سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی مناطق محروم مانند ایلام در شش ماه نخست امسال افزون بر تخفیف قابل توجه در قیمت زمین یک سال نیز برای پرداخت بهای خدمات و زمین تنفس داده می شود.

رئیس دفتر و مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: 502 هکتار زمین در سه ماهه نخست سال جاری در شهرک های صنعتی ایلام به متقاضیان راه اندازی واحدهای تولیدی واگذار شده است.

 محمدزاده ادامه داد: اکنون زیرساخت های شهرک های صنعتی ایلام شامل آب، برق و راه های دسترسی رضایت بخش بوده و در مجموع 315 قرارداد با 152 هکتار زمین در 10 شهرک صنعتی قابل واگذاری استان برای راه اندازی واحدهای صنعتی بسته شده است.

راه برون رفت مشکلات استان سرمایه گذاری است

 استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: راهبرد اصلی برای برون رفت استان از مشکلات توسعه ای و اقتصادی نسخه سرمایه گذاری است و به باور ما تنها عاملی که می تواند تحول عمده ای در ایلام ایجاد کند سرمایه گذاری های بیرون از استان و خارج از کشور است.

محمدرضا مروارید افزود: تحقق این موضوع به وجود امکانات و زیرساخت های لازم و کافی در تمامی شهرستان ها نیاز دارد و اگر این بسترها فراهم شود سرمایه گذاران با آغوش باز وارد استان می شوند.

مروارید با اشاره به اینکه برای فراهم کردن زیرساخت‌های صنعتی در استان تمام توان خود را صرف صنعتی شدن ایلام خواهیم کرد، اظهار داشت: تحقق این مهم علاوه بر اشتغالزایی جوانان و جذب سرمایه گذار در استان ایلام، می تواند تولیدات مجتمع پتروشیمی را به جای اینکه به خارج ایلام منتقل کند به صنایع پربازده تبدیل و موجبات صنعتی شدن استان را فراهم آورد.

وی بیان داشت: استفاده از ظرفیتها و قابلیتهای استان، بررسی و رفع موانع و مشکلات طرح های صنعتی، حمایت از بخش خصوصی و فراهم کردن بسترهای لازم در راستای جذب سرمایه گذاران اولویت کاری مجموعه مدیریتی استان است.

استاندار ایلام بیان داشت: استان ايلام به دليل مشکلاتي که در گذشته داشته است، کمتر سرمايه گذاري تمايل داشته در اين استان سرمايه گذاري کند و همچنان در بسياري از بخش ها نيازمند جذب سرمايه گذاري است.

وی افزود: احداث شهرک صنعتی جدید در  شهر ایلام با توجه به موقعیت جغرافیایی و محدودیت زمین مناسب، نیازمند جانمایی و کار کارشناسی است و راه اندازی و ایجاد شهرک صنعتی به خاطر محدودیت زمین در استان باید در دو فاز انجام شود که نیازمند اولویت بندی در صنایع پایین دستی پتروشیمی است.

این مسئول عنوان کرد: راه برون رفت ایلام از چالش ها و وضعیت فعلی، نگاه ویژه ملی و گسترش زیرساخت ها در حوزه های مختلف و استفاده از ظرفیت های موجود استان در بخش نفت و گاز ، کانی های غیر فلزی و مرز بین المللی مهران است که همه این موارد به شکل علمی و کارشناسی در برنامه های وزرای اقتصادی دولت جدید لحاظ شده است.

وی با اشاره به بخش صنعت و ظرفیت‌های آن در استان بیان داشت: وجود پتانسیل‌های بالقوه در صنایع کانی غیرفلزی و زیربخش‌های پتروشیمی، استقرار شهرک‌های صنعتی در بیشتر شهرستان‌های استان زمینه را برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش صنعت استان فراهم کرده است که باتوجه به محاسبات انجام شده استخراج محصولات کانی غیرفلزی و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی شامل 450 هزار تن محصولات پتروشیمی ایلام که بخش عمده‌ای از آن به صنایع پائین دستی اختصاص خواهد یافت، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش را فراهم کرده و این موارد دارای مزیت نسبی سرمایه‌گذاری در بخش صنعت هستند.

مروارید با اشاره به اینکه بعد از رویکردهای جدید در حوزه سیاست خارجی شاهد افزایش حضور شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در کشور هستیم، ابراز امیدواری کرد: با اجرای هر چه سریعتر این طرح و جذب منابع مناسب و ارزشمند خارجی در ارائه خدمت رسانی به مردم استان اقدامات لازم را انجام دهیم.

بدون شک با وجود سرمايه گذاري هاي دولت، اما براي بهبود وضعيت عمران، آباداني و اقتصاد پايدار استان نيازمند تزريق اعتبارها و سرمايه گذاري هاي جديد به ويژه بخش خصوصي است.
 


۱۳۹۳/۴/۲۲ - ۰۹:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن