تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815553774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور جان کری در افغانستان توهین به مردم این کشور است/ امکان شکل گیری دولت ائتلافی منتفی است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


بین الملل > آسیا اقیانوسیه در گفتگو با مهر عنوان شد؛
حضور جان کری در افغانستان توهین به مردم این کشور است/ امکان شکل گیری دولت ائتلافی منتفی است
یک کارشناس مسائل افغانستان در گفتگو با خبرگزاری مهر حضور کری در افغانستان را توهین به ملت این کشور خواند و گفت حکومت ائتلافی میان احمدزی و عبدالله شکل نمی گیرد.



سید وحید ظهوری کارشناس مسائل افغانستان در پاسخ به این پرسش که "تیم اصلاحات و همگرایی (عبدالله) اعلام کرده است که تن به حکومت ائتلافی نمی دهد. آیا به نظر شما عبدالله در نهایت حاضر به تشکیل حکومت ائتلافی می شود یا خیر؟" گفت: تصور نمی کنم که حکومت ائتلافی میان اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله شکل گیرد. وی افزود: شرایط در افغانستان به گونه ای است که اگر عبدالله پیروز انتخابات شود به هیچ وجه حاضر به تشکیل دولت ائتلافی نمی شود و رقیب وی نیز همین نظر را دارد.

این کارشناس مسائل افغانستان در پاسخ به این پرسش که "آیا تصور می کنید که بازشماری آرا می تواند راه برون رفت از بحران انتخابات افغانستان باشد؟" گفت: بعید می دانم که بازشماری آرا بتواند راه برون رفت از بحران انتخابات افغانستان باشد اما بازشماری تا حدی می تواند التهاب را در این کشور کاهش دهد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اوضاع عمومی افغانستان و تحریک نامزدها از سوی مردم و هوادارانشان شرایط در کشور به گونه ای است که بعید به نظر می رسد پس از بازشماری آرا طرفداران نامزدهای انتخاباتی به نوعی از فضای برد و باخت خارج شوند.

سید وحید ظهوری در پاسخ به این پرسش که با توجه به سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به افغانستان آیا تصور می کنید که راضی کردن نامزدها برای تشکیل دولت ائتلافی از جمله تمرکزهای اصلی سفر جان کری است یا خیر؟" گفت: حضور جان کری در افغانستان توهین به ملت افغانستان است.

وی افزود: اینکه یک مقام خارجی برای حل اختلافات و تفاهم میان نامزدها میانجیگری می کند سخت و گران تمام می شود و نه تنها باعث بدنامی وی بلکه ملت افغانستان است و این برای مردم بسیار گران تمام خواهد شد و در طولانی مدت نیز عکس العمل شدیدی را در پی دارد. جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه برای دومین بار با عبدالله عبدالله و اشرف ‎غنی احمدزی دو کاندیدای ریاست جمهوری این کشور دیدار می کند و درباره دولت فراگیر گفتگو خواهد کرد. بر این اساس موضوع تفکیک و جداسازی آرای ناپاک از آرای پاک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از محورهای مهم دیگر مذاکرات جان کری و کاندیداهای انتخابات افغانستان بود. وزیر خارجه آمریکا همچنین روز گذشته با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان و دو کاندیدای ریاست جمهوری و مقامات امنیتی این کشور در کابل درباره انتخابات افغانستان گفتگو کرد.

این کارشناس مسائل افغانستان در رابطه با آینده افغانستان و اینکه کدام نامزد انتخاباتی پیروز انتخابات است؟ گفت: تنها مسئولان کشور افغانستان می توانند آینده خود  را رقم بزنند. پس از بازشماری آرا ممکن است که اشرف غنی احمدزی پیروز انتخابات شود اما اگر عبدالله عبدالله این نتایج را نپذرد ممکن است که مشکلات در کشور بیشتر شود.

وی افزود: از سوی دیگر این احتمال وجود دارد افرادی در لباس طالبان در خدمت آمریکا ظاهر شده و عبدالله را تهدید کنند. عبدالله باید در مرحله نخست انتخابات به نتایج اعتراض می کرد و خواستار بازشماری آرا می شد زیرا در این صورت احتمال پیروزی وی در انتخابات وجود دارد.

سید وحید ظهوری گفت: متاسفانه نیروهای خارجی و برخی از مسئولان حکومتی با مهندسی آرا تلاش کردند تا اشرف غنی احمدزی به عنوان پیروز انتخابات معرفی شود که در حقیقت می توان گفت آینده افغانستان در دستان عبدالله است زیرا اگر نتایج را نپذیرد احتمال تشدید بحران وجود دارد اما از آنجاییکه وی فردی فهیم بوده به نظر نمی رسد که به اختلافات در کشور دامن بزند. ....................... گفتگو از معصومه زارع


۱۳۹۳/۴/۲۱ - ۱۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن