تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه لبنانی:بیروت و اربیل دو ایستگاه انتقال پول های داعش هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روزنامه لبنانی:بیروت و اربیل دو ایستگاه انتقال پول های داعش هستند بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی« الاخبار» نوشت: منابع سوری به برخی مقامات رسمی و سیاسی لبنان اعلام کرده اند، عملیات انتقال اموال و پول های گروه تروریستی تکفیری داعش از دو ایستگاه اصلی بیروت و اربیل درکردستان عراق صورت می گیرد.


به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره روز شنبه خود به نقل از این منابع سوری افزود: بانک مرکزی لبنان از عملیات انتقال پول های داعش غفلت کرده است.
منابع سوری که الاخبار به نام و عنوان آنها اشاره نمی کند، خاطرنشان کردند: درهفته گذشته مقامات سوری به اطلاعاتی جدید دست یافته اند که نشان می دهد برخی شرکت ها و صرافی های سوریه و لبنان در پول شویی و تامین مالی تروریست های تکفیری بویژه داعش دست دارند.
اخیرا مقامات سوریه اعلام کردند نتایج تحقیقات کمیته مبارزه با پول شویی و تامین مالی تروریست ها حاکی است « الهرم» شرکت نقل وانتقال پول که در شهر درعا فعال است، در اقداماتی غیرقانونی دست دارد.
الاخبار خاطرنشان کرد: این خبرعادی دارای ابعادی بسیار خطرناک بویژه برای لبنان است و با تامین مالی و نقل و انتقال اموال داعش ارتباط دارد.
مقامات سوری از ماه ها قبل جنگی سرسختانه را علیه شبکه های تامین مالی داعش شروع کرده که در موازات شبکه های عملیات نقل و انتقال سلاح و مهمات فعالیت می کنند.
روزنامه لبنانی افزود: مقامات سوری به اطلاعات زیادی دست یافته اند که نشان می دهد برخی شرکت های سوری از جمله الفواد ، القدموس و بیکو هم در پول شویی به نفع داعش بویژه در استان الرقه سوریه دست دارند و اسناد آن در بررسی دفاتر این شرکت ها کشف شده است.
شرکت الهرم که در لبنان غیرقانونی و از بانک مرکزی این کشور اجازه فعالیت ندارد، دارای تعداد زیادی دفتر و نماینده در مناطق مختلف لبنان است.
الاخبار نوشت: تحقیقات نشان می دهد میلیون ها دلار آمریکا بین الرقه که در اشغال داعش است و بیروت توسط یک عده مشخصی از مشتری ها جابجا شده و تاکنون بانک مرکزی لبنان از پیگیری و بررسی آن غفلت کرده است.
کمیته سوری مبارزه با پولش شویی وتامین مالی تروریسم تاکید کرده است که منشا پول های هنگفت جابجا شده بین الرقه وبیروت برخی طرف ها در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دارای حساب در بانک های لبنانی در بیروت هستند و شاید این حساب ها را به نام افراد ناشناس باز کرده باشند.
الاخبار به نقل از منابع خود افزود: پول ها توسط مشتریانی با اسامی مستعار و از طریق چند صرافی مشخص از بیروت به الرقه برای داعش ارسال شده اند و برخی شرکت های سوری هم در این عملیات انتقال دست دارند.
این روزنامه لبنانی نوشت: مقامات سوری معتقدند که بخش زیادی ازدرآمد داعش از محل فروش روزانه حدود 50 هزار بشکه نفت سرقت شده از استان الرقه سوریه توسط کارگزاران مالی به بیروت منتقل و از آنجا به الرقه فرستاده می شود.
الاخبار با طرح این پرسش ، چگونه این عملیات بزرگ مشکوک در لبنان انجام می شود اما مقامات مالی لبنان بویژه بانک مرکری اطلاع ندارند؟ ، نوشت : هیات مبارزه با پولشویی سوریه گفته است که مسئولان بانک مرزی لبنان بخوبی با این جابجایی گسترده و غیرقانونی انتقل پول در بیروت آگاه هستند وعاملان آن را می شناسند اما حاضر به همکاری با مسئولان سوری برای مقابله با این جرم نیستند.
مقامات رسمی سوریه اعلام کرده اند که بزودی صاحبان برخی از حساب ها و رقم های نجومی در بانک های لبنان مشخص می شود.
الاخبار تاکید کرد: برخی مقامات لبنانی ترجیح می دهند لبنان منفجر شود اما برای حل مشکلات با مقامات سوریه گفت و گو نکنند و با خطرهای مشترک از جمله پول شویی، سلاح و اموال داعش و حل مشکلات پناهنجویان سوری مواجه نشوند.
خاورم ** 1324/1547

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن