تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804732143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تازه ترین اخبار از ضیافت اشتون در وین


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: تازه ترین اخبار از ضیافت اشتون در وین

 تازه ترین اخبار از ضیافت اشتون در وین

رسانه های غربی از حضور وزیران خارجه کشورهای عضو 1+5 در وین که بنا به دعوت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام می شود، پوششی گسترده داده و عنوان می کنند که این ضیافت با هدف بحث در مورد مسائل سخت تر برگزار می شود.

 در حالی که دهمین روز از مذاکرات اتمی میان ایران و 1+5 برای رسیدن به توافقی جامع، روز جمعه به پایان رسید، گزارشها حکایت از حضور قطعی "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و همتایان وی از سه کشور اروپایی در مذاکرات روز یکشنبه 22 تیر ماه دارند.بر اساس اعلام رسانه ها، گزارش های منتشر شده در روز جمعه 20 تیر ماه حاکی از پیوستن تقریبا قطعی وزیران خارجه آمریکا، فرانسه، بریتانیا و آلمان به مذاکرات در روز آینده بودند.در همین رابطه رویترز از قول یک مقام رسمی از سفر کری به وین، در روز شنبه خبر داده بود.خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که علاوه بر وزیران خارجه آمریکا و سه کشور اروپایی، احتمالا وزیر خارجه روسیه و هیئتی بلندپایه از وزارت خارجه چین به وین خواهند رفت تا به گفتگوهای روز یکشنبه بپیوندند.این وضعیت در حالی است که روز گذشته گفتگوها بر سر جزئیات مقدمه پیش نویس توافق متمرکز بود و ایران و نمایندگان 6 کشور، موفق شدند بر متنی با چارچوبهای بسیار مشخص تر توافق کنند.یک منبع نزدیک به مذاکرات نیز به رسانه های آمریکایی اعلام کرده بود که حضور وزیران خارجه، به دعوت "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، احتمالا بیش از آنکه به خاطر بررسی نحوه پیشرفت مذاکرات باشد، تلاش برای مذاکره درباره مسایل سخت تر است.بنا به گزارش واشنگتن‌ پست، روز شنبه فرصتی است تا برخی از مذاکره‌کنندگان به پایتخت های خود بازگردند و جزئیات را با مدیران خود در میان بگذراند.به نوشته این روزنامه، اشتون نیز در این روز از فرصت استفاده کرده و شنبه را خارج از پایتخت اتریش می گذراند.در همین رابطه مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، در گفتگو با خبرنگاران غربی گفت: تلاش ما این است که فاصله نظرها را از یکدیگر کم کنیم و همانطور که می دانید ما تا بیستم این ماه برای این کار وقت داریم.مان در مورد حضور وزرای خارجه در وین به رسانه های آمریکایی گفت: همانطور که پیشتر در این باره کاترین اشتون فکر کرده بود، تصمیم گرفت از وزرای خارجه ای که می توانند این آخر هفته به شهر وین بیایند، درخواست کند تا برای بررسی آنچه تا کنون در مذاکرات انجام شده، این سفر را انجام دهند. تا اینجای کار نمی دانیم که کدامیک از وزرای 6 کشور می توانند به وین بیایند اما مطمئننا آنهایی که نمی توانند بیایند در جریان امور قرار خواهند گرفت. برنامه این است که آنها به وین بیایند تا با یکدیگر گفتگو کنند و درصورت تمایل گفتگوهایی با ظریف داشته باشند.مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 هم اکنون در وین، پایتخت اتریش جریان دارد و طرفین قرار است که در این دور از گفتگوها، توافق موقت ژنو در آذرماه سال گذشته را به یک توافق جامع و نهایی تبدیل کنند. طرفین تا پایان تیرماه فرصت دارند که به توافقی در این زمینه برسند.مان حضور وزرای خارجه 1+5 در وین را بسیار مفید خواند و در مورد پیشرفت در نگارش متن توافق هسته ای گفت: همانطور که می دانید کار تدوین پیش نویس از ماه ژوئن آغاز شده و ما اکنون در اواسط ژوئیه هستیم، هم اکنون بیش از یک هفته از این دور گذشته و کار فشرده برای تدوین ادامه دارد. مطمئنا پیش نویسی وجود دارد اما در این مرحله از مذاکرات مسلم است که پرانتزها و جاهای خالی ای در متن وجود دارد. تلاش ما این است که فاصله نظرها را از یکدیگر کم کنیم.مان در پایان گفت: آنجه می توانم بگویم این است که 6 کشور همچنان بسیار مصمم هستند تا در تاریخ بیستم ژوئیه (بیست و نهم تیر) به توافق دست یابند.



1393/04/21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن