تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798427411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفر منطقه ای پوتین به آمریکای لاتین با هدف ارتقای روابط


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفر منطقه ای پوتین به آمریکای لاتین با هدف ارتقای روابط تهران- ایرنا- ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه از روز گذشته سفر شش روزه منطقه ای خود به چند کشور آمریکای لاتین را با هدف ارتقای روابط و هموارسازی مسیر برای سرمایه گذاری دوجانبه آغاز کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از هاوانا، سفر شش روزه منطقه ای پوتین شامل سفر به آرژانتین، نیکاراگوئه، برزیل و کوباست که وی در اولین مقصد روز جمعه وارد هاوانا شد. وی در برزیل در نشست گروه ˈبریکسˈ متشکل از روسیه، برزیل، هند، آفریقای جنوبی و چین شرکت می کند که به خوبی در راستای هدف او برای چندقطبی سازی جهان حرکت می کند.
پوتین پیش از سفر اهداف خود را شامل بررسی فرصت های احتمالی سرمایه گذاری در ذخایر نفت و منابع معدنی آلومینیوم آمریکای لاتین همچنین ترغیب رهبران منطقه ای این کشورها برای افزایش سرمایه گذاری در روسیه و تجارت متقابل اعلام کرده بود.
پوتین در کوبا گفت که مسکو به دنبال همکاری های جامع در زمینه فناوری با آمریکای لاتین در حوزه نفت و گاز، انرژی هسته ای، نیروی برق - آبی، ساخت وساز هواپیما و صنایع داروسازی است.
تحلیلگران می گویند وی همچنین با سفر به کشورهای آمریکای لاتین قصد دارد قدرت روسیه را به واشنگتن و بروکسل نشان دهد که به دلیل بحران اوکراین تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند.
پوتین پیش از ترک روسیه جاسوسی های سایبری آمریکا را که اخیرا ˈادوارد اسنودنˈ پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا افشا کرد سندی برای ˈمعیار دوگانهˈ آشکار آمریکا دانست و محکوم کرد.
این اظهارات در حالی بیان می شود که آلمان رییس سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به ˈسیاˈ در برلین را روز پنجشنبه گذشته (19 تیر/ 10 ژوئیه) به دلیل جاسوسی از ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان از این کشور اخراج کرد.
پوتین و ˈرائول کاستروˈ رییس جمهوری کوبا چند توافق نامه دوجانبه را از جمله توافقی برای اکتشاف نفت از سواحل این کشور، ایجاد مرکزی برای خطوط هوایی در کوبا و تجهیز دو نیروگاه حرارتی این کشور امضا کردند که در مجموع ارزش این قراردادها به یک میلیارد و 600 میلیون دلار می رسد.
بعد از ورود پوتین به کوبا وی به همراه کاسترو از قبرستان کوچکی بازدید کردند که آرامگاه سربازان اتحاد جماهیر شوروی در کوباست و به دلیل بیماری یا تصادف در زمان خدمت در این کشور در دوران جنگ سرد جان باخته اند. پوتین سپس با ˈفیدل کاستروˈ رهبر 87 ساله انقلاب کوبا نیز دیدار و گفت و گو کرد. به گفته مقام های مطلع روس، پوتین این دیدار را گفت و گویی بسیار مهم، جذاب و طولانی درمورد سیاست بین الملل و روابط دوجانبه با کاسترو توصیف کرده است.
مسکو در سال های اخیر به دنبال احیای روابط با کوبا بوده است که اقتصاد آن کشور به دلیل تحریم های آمریکا از سال 1962 به بعد با دشواری های زیادی روبرو شده است. پیش از سفر پوتین به کوبا، روسیه حدود 90 درصد از بدهی های کوبا از این کشور را در زمان اتحاد جماهیر شوروی بخشید که در مجموع به بیش از 30 میلیارد دلار می رسید. هاوانا نیز اخیرا بیشتر به مسکو نزدیک شده و در بحران اوکراین با روسیه همراهی کرده است.
پوتین بعد از دیداری یک روزه از کوبا به صورت غیرمنتظره وارد نیکاراگوئه شد و انتظار می رود امروز عصر به بوئنوس آیرس سفر کند. ˈدانیل اورتگاˈ رییس جمهوری نیکاراگوئه در مراسم استقبال از پوتین در فروگاه گفت: این اولین بار است که رییس جمهوری روسیه به نیکاراگوئه سفر می کند. پوتین نیز گفت که دولت او قصد دارد ارتقای روابط اقتصادی را با دولت نیکاراگوئه ادامه دهد.
تحلیلگران معتقدند، وی با سفر به آرژانتین به دنبال هموارسازی مسیر برای سرمایه گذاری روسیه در منابع نفتی و گاز منطقه ˈواکا موئرتاˈ واقع در ایالت ˈنئوکنˈ جنوب آرژانتین است. انتظار می رود در میادین نفتی واکا موئرتا در مجموع 22 میلیارد و 800 میلیون بشکه نفت موجود باشد که آن را به یکی از بزرگ ترین میادین تاریخ تبدیل می کند.
آرژانتین از سال 2001 و به دلیل عقب انداختن بازپرداخت بدهی هایش از بازارهای سرمایه اخراج شد به رغم اینکه به سرمایه گذاری شدید خارجی نیاز دارد.
پوتین همچنین از آرژانتین دعوت کرده است تا در نشست گروه بریکس با حضور برزیل، هند، چین، آفریقای جنوبی و روسیه به عنوان میزبان شرکت کند. قرار است این گروه در هفته جاری در برزیل تشکیل جلسه دهند. وی پیش از حضور در نشست بریکس دیدار نهایی بیستمین دوره جام جهانی را تماشا خواهد کرد که بین آرژانتین و آلمان در ریودوژانیرو در روز یکشنبه برگزار می شود.
در پایان این دوره از بازی ها ˈدیلما روسفˈ رییس جمهوری برزیل رسما مسئولیت بازی های جام جهانی 2018 را به پوتین واگذار می کند که قرار است در روسیه برگزار شود. مسکو همچنین از دیدار احتمالی پوتین و مرکل در حاشیه این دیدار خبر داده است. از زمان آغاز بحران اوکراین با بهره گیری از وابستگی آلمان به گاز روسیه تلاش کرده است برلین را با خود همراه سازد.
اروپام** 9157** 1337

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن