تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813240469




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه جدی به عمق و وسعت برنامه ها لازم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سرپرست دانشگاه فرهنگیان: توجه جدی به عمق و وسعت برنامه ها لازم است خبرگزاری پانا: سرپرست دانشگاه فرهنگیان در چهارمین جلسه ی شورای برنامه ریزی درسی دانشگاه فرهنگیان که در سالن شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به گستردگی طیف شایستگی های معلمی، تأکید کرد: در بازنگری برنامه های درسی این دانشگاه، باید به عمق و وسعت برنامه ها توجه ی ویژه ای شود.
۱۳۹۳ شنبه ۲۱ تير ساعت 09:37



به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه نباید در تدوین برنامه های درسی عمق، فدای وسعت شود، خاطر نشان کرد: با منطقی درست و استفاده از خلاقیت، باید برنامه ای جامع تهیه شود تا معلمانی شایسته و متناسب با نیازهای آموزش و پرورش تربیت شوند. وی، با اشاره به لزوم گنجاندن واحدهای اختیاری در برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان برای انعطاف این برنامه ها و داشتن حق انتخاب بیشتر برای دانشجو معلمان، خواستار توجه به مبانی زیست شناختی و زیبا شناسی تربیت شد. مهر محمدی، کلیات برنامه درسی پیش بینی شده برای دانشگاه فرهنگیان را قابل قبول و مورد تأیید شورای برنامه ریزی دانشگاه دانست وتصریح کرد: این برنامه تا زمان تصویب در شورای دانشگاه، مورد بازبینی و اصلاح دوباره قرار خواهد گرفت. در ابتدای جلسه، موسی پور، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان، طولانی بودن عمر برنامه های درسی این دانشگاه و تغییرات در عرصه ی علم و سیاست های کلان نظام اجتماعی را از عوامل لزوم بازنگری در برنامه های درسی برشمرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از نمادهای بارز تحول بنیادین در آموزش و پرورش، اقدام به بازنگری برنامه های درسی نموده است. وی، مهر محمدی، دکتر ساکی، حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده، آمنه احمدی و خود را اعضای اصلی کمیسیون معماری برنامه درسی تربیت معلم خواند و تأکید کرد: برای این مهم، از نظرات و تجارب تمامیصاحب نظران این عرصه استفاده شده است. موسی پور، تبیینی از شایستگی های کلیدی و اساسی، شرح اهداف و پیامدها، اصول راهنمایی و طراحی برنامه های درسی، معرفی عناوین برنامه های درسی یا برنامه دروس به طور کلی، تعیین چارچوب و تنظیم برنامه ها و سر فصل ها را از جمله مطالب پیشنویس سند برنامه درسی تربیت معلم برشمرد و تصریح کرد: با ادراک درست و توجه به اسناد بالادستی، یعنی مبانی نظری تحول آموزش و پرورش و برنامه ی درسی ملی، امر بازنگری برنامه درسی را شروع نمودیم. معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان در ادامه به تبیین فرآیند تهیه و تصویب بازنگری در برنامه های درسی این دانشگاه پرداخت و افزود: بازنگری در هر رشته ای انجام و منجر به برنامه و سرفصل جدید آن رشته می شود و پس از بحث وتصویب آن در این شورا، به شورای برنامه ریزی عالی وزارت علوم عرضه و اگر آنجا به تصویب برسد، راهنمای عمل آموزش در دانشگاه فرهنگیان خواهد شد. وی، با اشاره به تعریف تربیت در پیش نویس سند برنامه های درسی دانشگاه فرهنگیان، گفت: در این سند، عنوان شده معلمان ارکان اصلی در نظام تعلیم و تربیت هستند و آنان باید به طور حرفه ای تربیت و شایستگی حرفه ای آنان براساس مجموعه ای از شایستگی ها دنبال شود.
 











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن