تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798276344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم بی پولند، بازارها بی رونق/ قیمت مواد خوراکی در کف بازار امروز


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
مردم بی پولند، بازارها بی رونق/ قیمت مواد خوراکی در کف بازار امروز

مردم بی پولند، بازارها بی رونق/ قیمت مواد خوراکی در کف بازار امروز
بازار مایحتاج عمومی مردم همچنان با نوسان همراه است. برخی نوسانات قیمت را خود دولت رقم زده‌ و برخی دیگر را تولیدکنندگان در سایه غفلت بازرسان به بار آورده‌اند.
به گزارش نامه نیوز به نقل از نسیم آنلاین، یک دهه از ماه رمضان در حالی سپری شد که به رغم همه ساله نوعی رکود در بازار کالا‌های اساسی مشاهده می‌شود، رکودی که فعالین بازار دلیل آن را افزایش عرضه و کاهش قدرت خرید مردم عنوان‌ می‌کنند.

بر اساس گزارش میدانی قیمت کالا‌های اساسی در بازار از نوعی ثبات برخوردار هستند و بعضا در برخی موارد نرخ‌ها نه‌تنها افزایشی نسبت به ماه‌های گذشته نداشته، بلکه موارد کاهشی نیز بوده است. در این بین می‌توان به بهای مرغ اشاره کرد که پیش از ماه رمضان در برخی از روزها قیمتش به 7 هزار تومان هم رسیده بود میانگین قیمتی آن در امروز 6400 تومان است.

در این باره رئیس انجمن صنفی مرغ تهران از نوعی رکود در بازار سخن گفته و معتقد است که میزان تقاضا در بازار با افت 10 درصدی مواجه بوده که مهم‌ترین دلیل آن کاهش قدرت خرید مردم است.
محمد یوسفی بهای هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را 4 هزار و 300 تومان اعلام کرد و گفت: همچنین هر کیلو مرغ کشته شده در مراکز عمده فروشی به قیمت 6 هزار 100 تومان و در واحدهای صنفی به قیمت 6 هزار 300 تومان تا 6 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد.
او با اشاره به ذخیره‌سازی 130 هزار تنی مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام، گفت: در حالیکه همه ساله به دلیل افزایش تقاضا 40 الی 50 هزار تن از این میزان به مضرف می‌رسید که امسال میزان استقبال از مرغ‌های منجد که به قیمت 5 هزار و 500 تومان در سطح بازار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به فروش می‌رسید، بسیار پایین بوده است.

رئیس انجمن صنفی مرغ تهران که قیمت واقعی و منطقی مرغ را 7 هزار و 500 تن می‌داند، می‌گوید: البته یکی دیگر از عوامل روند کاهشی را می‌توان کاهش صادرات به عراق دانست.
در این بین بر اساس گزارش بانک مرکزی قیمت گوشت قرمز گوسفند و گوساله در هفته‌ گذشته با کاهش مواجه بوده به طوری که رئیس اتحادیه گوشت قرمز نیز با بیان اینکه تولید داخلی جوابگوی نیاز کشور است، می‌گوید: چنانچه خروج مجاز یا غیر مجاز دام به خارج از کشور نداشته باشیم می‌توان نسبت به تدوام وضعیت این بازار امید داشت.

مقدم‌نیا بهای هر کیلو گوشت شقه‌ای بدون دنبه را در سطح بازار 27 هزار تومان اعلام کرد و گفت: همواره میزان مصرف این محصول در نیمه اول سال در مقایسه با نیمه دوم از یک روند کاهشی برخوردار بوده و تقاضا کاهش می‌یابد.
او بر این باور است که با توجه به کاهش قیمت دلار دیگر قاچاق همچون گذشته از جذابیت بالایی برخوردار نیست همین امر موجب شده تا مشکلی در تامین نیاز کشور نداشته باشیم.

بازار قند و شکر به عنوان یکی دیگر از اقلام مصرفی در سبد خانوار که البته در ایام ماه رمضان مصرفشان بیشتر می‌شود با کمی افزایش قیمت مواجه شد به گونه‌ای در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم قند در بازار 2700 تا 3500 تومان و قیمت هر کیلوگرم شکر از 2200 تا حدود 3000 هزار تومان است.

همچنین روغن نباتی و روغن مایع به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سبدغذایی مردم تأثیر دارد این روزها بدون هیچ تغییر قیمتی در بازار عرضه می‌شود و هیچ مشکلی از جهت از تامین و توزیع آن وجود ندارد. در عین حال، قیمت هر بطری شیر کم چرب 2200 تومان، قیمت هر بطری شیر پرچرب 2300 تومان، شیر کیسه‌ای یک لیتری 1500 تومان، خامه 1200 تومان، پنیر یو اف 4300 تومان و ماست دبه ای 7500 تومان است.



1393/4/20





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن